2017-11-08, 03:03
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
SI visar med detta hur illa det kan gå om man bjuder hem sina lättkränkta invandrarkamrater som om de vore vilken som helst kompis...

SI hängde ut kompisen och hans fars förnamn... Troligen i hans sommarprogram? Förutom i intervjun i DN.
Länk som går förbi DNs betalvägg: https://webcache.googleusercontent.c...ont-i-hjarnan/

En intressant detalj i den intervjun är att han säger att han har fyra miljoner i skulder. Kan nog bli tufft att betala tillbaka.

Han skriver om stenstölden i boken Absolut Svensk, där har dock kompisen fått ett annat namn:
Citat:
Eftersom man inte behöver vara något matematiskt geni för att förstå att ekvationen ”O(rättvisa) + O(säkerhet) = U(tanförskap)” så är det inte heller svårt att förstå att människor kan leva hela sina liv i samhällen utan att känna sig som en del av dem. För de flesta av mina kompisar var svenskheten självklar och inget de någonsin behövde fundera över. I mitt fall kunde det alltid dyka upp situationer som gjorde det smärtsamt uppenbart att jag bedömdes efter en annan måttstock. När jag gick i åttan och min kompis Markus föräldrar reste bort var det dags för ytterligare en i den långa raden av hemmafester. Jag hade åkt in till stan, som för oss var Uppsala, med Simon. Han var den kompis som såg tillräckligt gammal ut (läs: hade falskleg) för att få köpa öl när vi gick på högstadiet. De som ville ha något la sina beställningar. Några åkte med som bärhjälp och vi kom hem med flera plattor Mixed Malt. Det var en slags fusion av öl och cider och det minst äckliga med alkohol som vi kunde få tag på. Vi hade ljugit ihop någon historia för våra föräldrar om att vi skulle kolla på film hos Markus, han hade fest ganska ofta och det var i stort sett alltid samma 20–30 personer som var där. Av dessa var det bara jag och mina två jämnåriga kusiner som inte var etniska svenskar och den här gången hade vi tre sällskap till festen. När vi kom fram var det redan bra tryck, musik spelades och ett sorl av röster hördes genom ytterdörren. Vi plingade på och Markus öppnade, men hälsade oss välkomna på ett väldigt underligt sätt: – Tja grabbar, kom in, kul att ni är här. Men snälla, sno inget. Vi hade svårt att greppa vad han menade. ”Snälla, sno inget.” Vad skulle vi sno? Det här handlade inte om någon avlägsen kompis till en kompis. Markus var vår vän, vi hade varit på många fester tillsammans och hängt med varandra oändligt många gånger både på och utanför skolan. Så varför i helvete skulle vi sno något? Den första reaktionen var nästan chock, sen antog vi att det skulle föreställa ett skämt. Men oron i Markus ögon var utan tvekan på riktigt. Då övergick det i ilska – vad fan säger han? Vad fan tror han? Ser vi ut som tjuvar eller? Och det var väl exakt vad vi gjorde i Markus föreställningsvärld. Ilskan blev sen till frustration och en känsla av att vi lika gärna kunde sno något. Jag hade aldrig tidigare snott något hemma hos en kompis, jag har heller aldrig gjort det efter festen hos Markus. Men den här kvällen hände det. Markus pappa hade en stensamling. Jag har senare förstått att det inte är något alldeles ovanligt bland medelålders män att ha en samling stenar hemma. Men själva fenomenet var något mycket märkligt i mina ögon. Det var inte ens speciellt vackra stenar. Inga rubiner eller opaler. Utan mest bara stenar. Gnejs och granit i olika gråa, svarta och vita nyanser. När jag och mina kusiner gick hem från festen försvann alltså en sten ur Markus pappas samling. Stenen var inget vi egentligen ville ha eller något som vi trodde gick att sälja. Men om folk, till och med våra vänner, såg oss som tjuvar, kunde vi lika gärna vara det. Jag var inte arg på Markus särskilt länge, han var precis som oss, bara ett barn. Han sa det inte för att jävlas. Han valde inte att vara orolig, men det var egentligen inte Markus oro som gjorde mig mest ledsen. Det var varifrån den kom. Insikten, att samhällets fördomar gentemot mig och mina kusiner var så stark att den hade lyckats borra sig hela vägen ner till människor som stod oss närmast, var tung att bära. Det räcker uppenbarligen inte ens att folk känner en, man riskerar ändå alltid att vara föremål för deras misstänksamhet.
I och med att Markus hade fester ganska ofta antar jag att det tidigare hänt saker som hans föräldrar inte var nöjda med. Därav hans oro att någon skulle stjäla något.
Citera
2017-11-08, 03:29
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Tja, läste DN:s intervju med honom där säger han att det är ok att benämna SD som främlingsfientliga i radio, eftersom Granskningsnämnden har sagt det är ok...

Granskningsnämnden är politiskt tillsatt, och vi alla vet ju hur neutrala och rättvisa alla övriga partier är gentemot SD.

Alla som säger att SD är främlingsfientliga pga att SD inte vill ta emot oändligt med invandrare är kräk helt enkelt, därmed är SI ett kräk...

Järnrörsskandalen är ju något tidningarna hängt ut SD politiker för, kan någon tala om vad dessa personer fick för domar i domstol i samband med den? ( Bara dömda personer ska ju hängas ut enligt vissa)

Tidningarna hänger dagligen ut personer utan att dessa har dömts i domstol, varför ska just SI inte hängas ut? Det han anklagas för går ju stick i stäv emot allt han påstår sig kämpa för!

Jag gillar inte heller offentliga avrättningar, nu har vi sådana ändå, och då ska inte vissa klara sig från dem bara för att de är msm:s gunstlingar...

Den senaste tiden har man visat att en person som SI som inte kommenterat det han anklagas för går helt fri från att skrivas om i pressen, medan Anders Borg var dum nog att kommentera saken i en mening och därmed gav klartecken till att fronta alla tidningar med namn och bild.... och därmed bli av med de flesta av sina arbeten... Han är väl heller inte dömd i domstol vad jag minns...

I DN intervjun stod det att en barndomskamrat till SI bjöd hem honom på en föräldrafri fest, och vid ankomst ombads SI att inte stjäla något från huset, SI blev oerhört kränkt av detta och trodde tydligen utan bevis att han ensam utsattes för detta, jag tror snarare att föräldrarna förmanat sin son om detta och att denne bad alla som kom till festen om detta, vi har ju alla läst om föräldrafritt fester och hur illa det kan gå på dessa!

SI visar med detta hur illa det kan gå om man bjuder hem sina lättkränkta invandrarkamrater som om de vore vilken som helst kompis...

SI hängde ut kompisen och hans fars förnamn... Troligen i hans sommarprogram? Förutom i intervjun i DN.
Almqvist och Co hängde väl ut sig själva när de tankade över järnrörsfimen till riksdagens datorer, var det inte så? Det gjorde videosnutten till en offentlig handling.

Oavsett hur det gick till kan du vara säker på att Soran skulle hängas ut om media hade tillgång till en film där han våldtar folk på stan. Kanske inte lika stort ramaskri som när SD fiser, men stort nog att bli en nyhet iaf.
Citera
2017-11-08, 03:39
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
Almqvist och Co hängde väl ut sig själva när de tankade över järnrörsfimen till riksdagens datorer, var det inte så? Det gjorde videosnutten till en offentlig handling.

Ja, jag har svårt att se hur Sorans svineri räddar Almqvist.

Faktum kvarstår att Almqvist klippte ihop en video som var direkt lögnaktig. Soran, för en gångs skull i sitt liv, talade sanning. Att han är ett svin är en annan diskussion.
Citera
2017-11-08, 04:29
Medlem
Arcanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Jag tycker faktiskt ingenting om SI. Enda gången jag sett honom på tv var nåt avsnitt av parlamentet. Har inte hört han på radio eller följt honom på sociala medier. Jag blir faktiskt förvånad över att så många verkar både hata honom samt reagera på precis allt han företar sig (och då menar jag inte anklagelserna).

Överhuvudtaget ogillar jag dom här offentliga avrättningarna. Det är ju precis såhär vildarna i Mellanöstern agerar. Häxprocesser och gatlopp. Inga krav på rättssäkerhet. Det verkar vara väldigt många som tycker att SI inte bör få åtnjuta rättssamhället för att han är a) inte etnisk svensk och b) har fel åsikter.

Riktigt obehagliga drag som många visar upp i den här tråden.

Nåja, nu är det väl ändå väldigt få som tycker att Soran skall kastas i fängelse, eller få något annat straff av samhället, utan att först få sin sak prövad i en rättssäker domstolsförhandling?

Folk här är naturligtvis fria att tro vad man vill och spekulera om Sorans ev. skuld innan saken är prövad av domstol och oavsett vad en ev. domstolsprövning kommer fram till. Det är ju knappast ett hot mot rättssäkerheten eftersom det inte är FB som utdömer några straff i juridisk mening. Det är ju inte någon mänsklig rättighet att ha en framgångsrik komikerkarriär och om Soran nu får problem på den fronten pga. anklagelser och skriverier så är det knappast en fråga för rättssamhället. Eller skall samhället gå in och tvångskommendera folk att se hans föreställningar?
Citera
2017-11-08, 06:15
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hlewagastir
Länk som går förbi DNs betalvägg: https://webcache.googleusercontent.c...ont-i-hjarnan/

En intressant detalj i den intervjun är att han säger att han har fyra miljoner i skulder. Kan nog bli tufft att betala tillbaka.

Han skriver om stenstölden i boken Absolut Svensk, där har dock kompisen fått ett annat namn:
I och med att Markus hade fester ganska ofta antar jag att det tidigare hänt saker som hans föräldrar inte var nöjda med. Därav hans oro att någon skulle stjäla något.

Ok, här verkar han ju visa viss förståelse för kompisen, till skillnad från i DN...

Jag vet en kille som när han fyllde år, sa till några kompisar att de skulle ha fest hemma i hans föräldrars villa när han fyllde år, detta var nog när han gick i gymnasiet eller högstadiet, han hade kvar löpsedeln från lokaltidningen, där hans fest som spårat ur en aning (hans kompisar hade många vänner som de i sin tur sa till att komma) stod med stora bokstäver över det mesta av löpsedeln... Detta var i mitten på 70 talet så några blattar förekom inte någonstans i skolorna på orten... Så jag anser att uppmaningen att inte stjäla något inte behöver ha ett enda dugg med att SI är blatte att göra...

Det kan också ha varit så att något försvunnit tidigare från föräldrarnas bostad, och att det inte varit några konstiga besökare i villan, så att någon av familjens bekanta stulit det, och därför valde att säga till alla bekanta. Bra att han inte verkar ha använt deras rätta namn åtminstone...
Citera
2017-11-08, 07:12
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watermelon123
bara för att hon är "jurist" betyder inte att hon är smart. Jag har stött på dumskallar som går juristprogrammet. Jurist blir man för att man är pengakåt inte för att man har ett kall att hjälpa folk i knipa som skapats av någon kriminell. Hon är bara ett simpelt luder och prostituerad.
dumskallar säger du..
juridik handlar om bra mycket mer än att bara "hjälpa folk i knipa som skapats av någon kriminell". (riktigt dålig svenska, men jag tror jag förstår vad du menar.)
Citera
2017-11-08, 07:32
Medlem
Yohomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcane
Nåja, nu är det väl ändå väldigt få som tycker att Soran skall kastas i fängelse, eller få något annat straff av samhället, utan att först få sin sak prövad i en rättssäker domstolsförhandling?

Folk här är naturligtvis fria att tro vad man vill och spekulera om Sorans ev. skuld innan saken är prövad av domstol och oavsett vad en ev. domstolsprövning kommer fram till. Det är ju knappast ett hot mot rättssäkerheten eftersom det inte är FB som utdömer några straff i juridisk mening. Det är ju inte någon mänsklig rättighet att ha en framgångsrik komikerkarriär och om Soran nu får problem på den fronten pga. anklagelser och skriverier så är det knappast en fråga för rättssamhället. Eller skall samhället gå in och tvångskommendera folk att se hans föreställningar?

Hur många tror du åker dit på våldtäkt? Fredrik Virtanen blev ju friad i domstol, innan drevet började mot honom.....
Citera
2017-11-08, 07:38
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcane

Jovisst, men det är ju till och med lite oklart hur välgrundade anklagelserna är. Jag är nog också rätt säker på att han är skyldig till någon form av otyg. I början av tråden var det dock många som gav en fällande (döds)dom på väldigt lösa grunder. Det menar jag beror på att han inte är etnisk svensk samt att han har åsikter som gemene tangentbordshjälte på FB avskyr. Det var inte för att en massa bevis pekade ut honom som skyldig.

Som jämförelse med hela MeToo-joxet var det ju många på FB som gick i taket över att "batikhäxorna" och dom dumma "feministfittorna" anklagade folk utan grund. Det gäller tydligen bara när vissa blir offentligt uthängda och inte andra.

Historien med Kronér tycker jag är ett bra exempel på hur fel det blir. Man ska fan anstränga sig för att hitta några trakasserier där och ändå går larmet. Vansinne.
Citera
2017-11-08, 08:05
Medlem
Cicciolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yohomie
Hur många tror du åker dit på våldtäkt? Fredrik Virtanen blev ju friad i domstol, innan drevet började mot honom.....
Nej, det gick aldrig till åtal, utredningen lades ner.
Citera
2017-11-08, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Jovisst, men det är ju till och med lite oklart hur välgrundade anklagelserna är. Jag är nog också rätt säker på att han är skyldig till någon form av otyg. I början av tråden var det dock många som gav en fällande (döds)dom på väldigt lösa grunder. Det menar jag beror på att han inte är etnisk svensk samt att han har åsikter som gemene tangentbordshjälte på FB avskyr. Det var inte för att en massa bevis pekade ut honom som skyldig.

Som jämförelse med hela MeToo-joxet var det ju många på FB som gick i taket över att "batikhäxorna" och dom dumma "feministfittorna" anklagade folk utan grund. Det gäller tydligen bara när vissa blir offentligt uthängda och inte andra.

Historien med Kronér tycker jag är ett bra exempel på hur fel det blir. Man ska fan anstränga sig för att hitta några trakasserier där och ändå går larmet. Vansinne.

Jo, men just det du tar upp här är jag övertygad om är anledningen till att folk här reagerar som de gör. Från vänsterfeministhåll har det i åratal förmedlats fördomsfulla och generella sexistiska anklagelser mot män generellt. Nu ser vi exempel på personer som deltagit i dessa dumheter som privat verkar ha betett sig riktigt vidrigt.
Så i åratal har man anklagat och gjort narr av andra medan man själv betett sig som svin. Det är det hyckleriet som gjort folk förbannade och hämndlystna.

Sedan finns såklart en och annan rasist som jublar för att att han är kurd.
Dock tror jag också att en hel del även här reagerar på att han är en av dem som försökt förmedla bilden av att svenskarna är så fruktansvärt rasistiska och förmedla bilden av invandrare som offer generellt. Samtidigt görs allt för att mörka det faktum att invandrare är gravt överrepresenterade i sexualbrottsstatistiken och de som ens nämner detta blir kallade rasister.

Så alla tänkbara fördomar mot vita manliga svenskar går bra samtidigt som att ens nämna kalla statistiska fakta om vissa invandrargrupper sägs vara rasism. Detta är ett hyckleri många stör sig på.
Citera
2017-11-08, 08:58
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det har tagits upp typ trehundra gånger i tråden att Nyheter24 (som i sig är den absolut lägsta formen utan skräptidning) indirekt har outat honom - genom att skriva en artikel om "våldtäktskomikern" och till artikeln lagt en pixlad bild på Soran, som de själva använt i andra artiklar, opixlad.

Denna bilden från Nyheter24as hemsida, som de hade i artikeln om våldtäktskomikern
https://cdn02.nyheter24.se/8c3118540...62/collage.jpg

Och denna - notera vilken sida den bilden kommer ifrån, på adressen
https://cdn01.nyheter24.se/87182f4a0...al_9090329.jpg

Ja, det här är nog det närmaste en outning vi har hittills.

Som du skriver, Nyheter24 är bland de allra lägsta bland skräptidningarna. Lägre än Våldtäktsbladet (aka Aftonbladet), kanske t om lägre än Se&Hör eftersom Nyheter24 gör anspråk på att vara en nyhetstidning vilket Se&Hör inte gör.

Det sagt så tror jag inte ens Nyheter24 skulle riskera att blåsa hela varumärket och riskera åtal med en falsk outning. Knappast värt ett par tusen klick. Nej, de hade nog på fötterna innan de gjorde detta.

Länkarna ovanför borde ligga som någon slags sticky i tråden.
Citera
2017-11-08, 09:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Men glöm för all del inte bort att det måste vara två inblandade. Glöm inte tjejens roll. Soran verkar vara världens snällaste, folk är avundsjuka bara.

En missförståd liten getvallare med napoleonkomplex som trycker ner kuken i halsen på protesterande kvinnor, och har dicpicat sig genom sociala medier sedan senaste deciennieskiftet.
Åklagaren verkar dock vara vettig och ha hållt i många sexbrottsfall tidigare.

Idag är det väl två veckor sedan målsägarbiträde utsågs, sen borde väl våldtäktskurden ha intervjuats av kling&klang i samband med sin radiotystnad fre 29/10

Hur länge kan åklagaren tänkas driva det här?
Finns det verkligen ingen på Flashback boendes i närheten av åsögatan 161 som vill bedriva allmännytta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in