2017-11-02, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Låter lite tunt om du frågar mig. Särskilt om filmerna ”raderats”....

En överfallsvåldtäkt i en park som skedde i somras efter en middag i ett stort sällskap, alltså flera vittnen är tunt?

Fokus ska inte ligga på runkfilmerna, de två våldtäkterna kommer skicka in han på kåken garanterat, då det är förnedring så kan det komma att räknas som grovt, 4-10 år bakom galler, runkfilm ger 0-2 år, sannolikt böter....
Citera
2017-11-02, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dralnur
Aha. Han står ju kvar på deras hemsida, och jag har svårt att hänga med i svängarna när jag jobbar.

Men gött!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...adande-i-lanet
Citera
2017-11-02, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deavile
Sätter man det i sitt sammanhang så kan varje tänkande människa dra slutsatsen att hennes tweets handlar om Våldtäktsmannen Soran. Detta var till och med innan kukbilderna blev till allmän kännedom som hon retweeta länkarna.

Det enda du uppnår med det du skrivit nu senast är att påminna hur extremt enkelt folk slänger ur sig falska anklagelser för att de vill svartmåla någon... vilket vad jag har förstått är vad vissa tror hänt i det här fallet.
Citera
2017-11-02, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Att han skulle vara en pundare är alltså inget du har belägg för?
Din allmäna magkänsla kring kurder?

Är Sverige det minst utvecklade landet när det gäller naivitet? Vad har detta med våldtäktskurden att göra?

Åk till Pakistan/Turkeyi samma sak. Bjuda in såna våldsverkare till Sverige är att bjuda och be om problem; och samtidigt blunda för sanningen. Tyvärrr är inte dumhet åtalbart
Citera
2017-11-02, 17:32
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Ytterst osannolikt, enligt min mening. Hade det varit en enstaka tjej och andra tveksamma omständigheter så kanske, men knappast när det handlar om tre tjejer som haft uppförsbacke att anmäla. Hittills har väl i stort sett alla indicier bekräftat misstankarna. Trots detta har många haft svårt att acceptera att det skulle kunna vara Soran, så starkt är hans varumärke.

Ja precis...tänkte mest på ”runkvideon” och det märkliga förehavandet kring den, och om det eventuellt skulle kunna vara en indikation om övriga anmälningar...men ytterst osannolikt jo
Citera
2017-11-02, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazdarikard
Kan möjligtvis vara hon som stöttar Soran i nuläget och ger honom juridiska tips för att komma undan? Det är nog hon som ligger bakom munkaveln på Soran. Komiker är exhibitionister och älskar att snacka, han borde yppat något i vanliga fall men nu har han varit knäpptyst i mer än en vecka.

Om det är flickvännen som står för den juridiska kompetensen måste jag le. Soran hade verkligen gjort en klassresa, då Soran tillhör inte byråns vanliga klientel. Den byrån som hon jobbar på står nära kungafamiljen.

Det var verkligen ett magplask för Soran att trilla dit på en runkfilm och några våldtäkter.
Citera
2017-11-02, 17:39
Medlem
Graf.Mensdorffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Ok!

Någon tekniknörd som kan bedöma sannolikheten att videon återskapas?

Om hon har time machine är det lätt. Vanligast är nog att man har en back up på icloud eller i itunes då är det också lätt. Då återskapas den inte utan packas upp ur backupfilen.
Senast redigerad av Graf.Mensdorff 2017-11-02 kl. 17:41.
Citera
2017-11-02, 17:47
Medlem
Var det Soran som skulle vara en av programledarna i Mello 18? Att det bara blir en nu, tyder inte det på att någon strukits av SVT?
Citera
2017-11-02, 17:52
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
En överfallsvåldtäkt i en park som skedde i somras efter en middag i ett stort sällskap, alltså flera vittnen är tunt?

Fokus ska inte ligga på runkfilmerna, de två våldtäkterna kommer skicka in han på kåken garanterat, då det är förnedring så kan det komma att räknas som grovt, 4-10 år bakom galler, runkfilm ger 0-2 år, sannolikt böter....
Fanns det vittnen till att Soran tvingade in sin dase i tjejens mun? Utan att vara Jens Lapidus så får jag säga att det i så fall är synnerligen graverande, eller fanns det vittnen till att hon direkt efteråt återvände till festen och sa att han gjort ovan nämnda? Eller består vittnesmålen i stt Soran och tjejen gick därifrån tillsammans och att hon senare anmält i samband med att #metoo bröt ut. Betydligt tunnare i så fall. Jag har inte läst hela tråden så ursäkta om det postats. I annat fall får du gärna utveckla. Det låter extremt underligt om Soran inte skulle ha anmälts ifall folk bevittnade en våldtäkt.
Senast redigerad av Herostratos 2017-11-02 kl. 17:54.
Citera
2017-11-02, 17:54
Medlem
Knullkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egodeus
Komikern ska visst till Boden i november. Undrar just hur det går ihop med landstinget som är en av arrangörerna.

Kanske frågan bör ställas?

www.eyvindnorrbotten.se

I dagens lokala gratistidning har mässan en annons med bild på Soran texten Soran Ismail kommer, kommer du? Annonsen kan ses i länken nedan på sidan 9.

http://boden.tidningenextra.se/exb/indexDesk.aspx
Senast redigerad av Knullkungen 2017-11-02 kl. 18:47.
Citera
Medlem
Wahnsinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Ja precis...tänkte mest på ”runkvideon” och det märkliga förehavandet kring den, och om det eventuellt skulle kunna vara en indikation om övriga anmälningar...men ytterst osannolikt jo
Jag tycker också att beskrivningen av runkvideon låter lite väl tilltagen. Inte för att jag chockeras av att varken Soran eller någon annan kändis skulle ha ägnat sig åt ofog, men att sitta naken och runka i Snapchat samtidigt som man visar sitt ansikte som uppskattningsvis 80 % av befolkningen känner igen ter sig väldigt orimligt. Tycka vad man vill om Soran, men han är definitivt inte så pass efterbliven att kunna tro att han skulle komma undan med det. Och det här med Tinder? Låter helmysko att en känd komiker skulle kasta sig in i en datingapp för pöbeln. Han och alla andra kändisar får garanterat ändå ligga genom att knäppa med fingrarna.

Tekniken har kommit långt. I filmen Vaskduellen från Crazy Pictures "medverkar" både Fredrik Reinfeldt och Barack Obama, och det är ganska bra gjort. Kan det tänkas att någon har morphat in Sorans ansikte i en runkvideo och på något sätt streamat den genom Snapchat?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulf_varg
Är väl bara att acceptera att det ligger i muselmanernas natur att våldta. Det erkänner de själva, var på studiebesök på moskén på Söder i Stockholm där han som visade runt berättade att anledningen till att kvinnorna måste ha täckande klädsel är att annars kan muselmanerna inte behärska sig, dvs det ligger i deras natur att våldta och något måste hindra dem. Samma sak med att be fem gånger om dagen, de måste hela tiden påminnas, om de inte ber minst fem gånger om dagen kommer de börja begå dåliga handlingar, som tex våldtäkter. Var faktiskt rätt förvånad att de erkände det
så öppet men var en riktig ögonöppnare.
Tror ju knappast att han som visade dig/er runt menade att de skulle vålda kvinnorna annars! Nu får ni väl ta och ge er!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in