2017-11-07, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
Du har inga som helst argument att komma med. Det ENDA du har är: "hurrudurr men du ligger ju runt hurrduurr!", detta är irrelevant. Det spelar ingen roll om jag ligger runt, är en nunna, en dinosaurie eller en präst. Här inne diskuterar vi inte mig personligen men fenomenet i sig. Ni kvinnor har en extremt stark tendens att haka upp er på meningsmotståndarens karaktärsdrag när ni längre inte klarar av sakfrågan, jag börjar tro att det är något biologiskt, något med era hjärnor som gör att ni helt enkelt måste attackera meningsmotståndaren istället för hans argument och ståndpunkter, jag ser samma sak i diverse politiska debatter, barnsligt om inte annat.
Försök att svara istället för att tramsa. Så om det lagstadgades om hårda straff för sex utanför äktenskapet, skulle du tycka att det var bättre att vara utan sex än som du har det nu?
2017-11-07, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Uppenbarligen så har du inte lyckats äkta någon eftertraktad kvinna. Snacka går ju, men handling säger mer än ord.

Men kan du sluta diskutera om honom nu? Vad är grejen.

OT: Jag måste säga att jag håller med om mycket av vad roidornot säger, inte heller jag gillar den extrema sexualiseringen vi ser av samhället, rätt äckligt faktiskt.

Det mest bisarra är att kvinnorna är de som försvarar den, även fast de nästa sekund klagar på att bli objektifierade, för att en tredje sekund lägga ut rövbilder på instagram.
2017-11-07, 23:20
Bannlyst
Citat:
Enklaste lösningen och att följa med strömmen är mer Roidornots grej, själv gillar jag logik och att skapa det liv jag vill ha.

Att gnälla över att samhället är fullt av folk som ligger runt och sedan själv ligga runt är hyckleri. En smart person som tycker det är fel att ligga runt väljer att inte ligga runt utan försöker istället få till ett förhållande.
Nu förklarade ju jag varför stämpeln hyckleri inte är tillämpbart på det resonemanget. Men det väljer du att bortse helt ifrån.

Att följa med strömmen är ändå något som vi alla i mer eller mindre utsträckning gör. Vi är sociala flockdjur och gör det som samhället ber oss att göra.

På ditt resonemang är det som att säga att en person som blivit dömd för folkmord inte har rätt att be om ursäkt för det han gjort eftersom "det redan är gjort och att ursäkten aldrig kommer att godtas". Nu pratar vi om folkmördarens innersta känslor och inte att han ska ha rätt att komma ur fängelse, för det vet vi ju att han ska få sota för. Men att be om ursäkt för sitt handlande är något som måste anses objektivt. Det kan inte betyda att det är hyckleri av honom.

Samma med mig. Jag kanske är 70 år efter att ha knullat runt i mitt liv och säger till barnbarnen "Nej, jag tycker inte det var rätt att knulla runt men det var så samhället såg ut då"
Har han inte rätt då att säga att det inte var rätt att knulla runt bara för att han själv gjorde det?
2017-11-07, 23:22
Bannlyst
Citat:

Att gnälla över att samhället är fullt av folk som ligger runt och sedan själv ligga runt är hyckleri. En smart person som tycker det är fel att ligga runt väljer att inte ligga runt utan försöker istället få till ett förhållande.

Men vad är det du säger?

Så fort någon grabb här inne gnäller över ett sexuellt samhälle så blir han beskylld för att vara en förlorade, en oskuld och bitter kille.

Om killen å andra sidan faktiskt har sexuell erfarenhet, ja, då ska han också vara tyst för att han bidrar till det.

Vad fan vill ni egentligen? Det är klart som fasiken att vem som helst ska kunna få diskutera problemet utan att bli beskylld för dittan och dattan.

Håll dig till sakfrågan, hur svårt ska det vara?
2017-11-07, 23:22
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det låter som en ganska värdelös symbolhandling. Tror du verkligen att samhället skulle förändras av att han som enskild person låter bli att ligga runt? Att skriva det han gör här är extremt mycket mer effektivt och en betydligt bättre början för en samhällsförändring. Det borde inte vara så svårt att förstå.

Äldre, säger du. Japp, äldre människor var unga under en tid då det fanns en helt annan respekt mellan könen och där sunda värderingar fortfarande gällde. Jag har en väldigt stor släkt med många personer som är födda på 20- och 30-talet, dom gifte sig på 50-talet och är ALLA fortfarande gifta 60+ år senare, utom de som har dött. De växte upp under en helt annan tid. Nu är du säkert inte så gammal som dom men jag skulle säga att detta gradvist försämrats, även om många som är födda på 60-talet skiljer sig så har dessa personer ändå delvis dessa värderingar i sig. Det här sjuka samhället vi ser nu och som blir värre för varje dag är det främst 80- och 90-talister och 00-talister som påverkas av.

Ska bli intressant att se t ex om 10 år hur många av 90-talisterna i Sverige som är gifta eller sambos då. Gissar på en mycket liten andel.
Men hur är det tjejernas fel? Vi lever ensamma i större utsträckning idag för att det är socialt acceptabelt och för att man inte måste ha en partner för att få livet att funka. De flesta av oss vill ändå ha en partner i slutändan, kanske när man vill bilda familj eller är trött på ensamheten. Att vissa vill ligga runt - ja, sånt har väl alltid funnits i alla tider, och mer diskret ju längre bak i tiden.

Tror inte det är så stor skillnad på folket idag som i 1800-talets Sverige - skillnaden är att det blivit mer acceptabelt att vara sin egen människa, och välja sina egna vägar. Och det är ju en bra grej.
2017-11-07, 23:24
Bannlyst
Citat:
Försök att svara istället för att tramsa. Så om det lagstadgades om hårda straff för sex utanför äktenskapet, skulle du tycka att det var bättre att vara utan sex än som du har det nu?

Den enda som tramsar här inne just nu är du och alla ser det, förut möjligvis du själv, du verkar ha psykopatiska drag.

Angående din fråga: Ur ett samhällsperspektiv, ja, mycket bättre.
2017-11-07, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocketcock2000
Men kan du sluta diskutera om honom nu? Vad är grejen.

OT: Jag måste säga att jag håller med om mycket av vad roidornot säger, inte heller jag gillar den extrema sexualiseringen vi ser av samhället, rätt äckligt faktiskt.

Det mest bisarra är att kvinnorna är de som försvarar den, även fast de nästa sekund klagar på att bli objektifierade, för att en tredje sekund lägga ut rövbilder på instagram.
Du gillar inte den extrema sexualiseringen av samhället säger du, så tycker du det är rätt eller fel att personer ligger runt? Vad tror du är lösningen på problemet?
2017-11-07, 23:27
Bannlyst
Citat:
Om man inte gillar ett samhälle där folk ligger runt så är det ju rejält ointelligent att själv välja att ligga runt. Det är som att gnälla över att folk skräpar ner i naturen och sedan själv kasta skräp i naturen. Gillar man inte att folk ligger runt så är det betydligt smartare att inte bidra till det och istället bara ha sex i förhållande.

Tror ni att staten ska gå in och styra upp ert sexliv så är ni ju oerhört curlade, hört talas om eget ansvar för egna handlingar?
Förutom att du väljer att se allt svart vitt så väljer du också att skilja på det jag pratade om, att hyckla genom sitt handlande som rör personliga sådana, och handlingar som är allmänt framkallat.

Allmänt framkallade handlingar är just att knulla runt då samhället är sexualiserat. Speciellt om man är snygg kommer man kunna göra dessa handlingar.

Att slänga skräp i naturen och sen klaga på att det är skräp i naturen är en liknelse som inte riktigt håller. För det är något du själv styr utan påverkan av yttre faktorer.

Att som du propagerar, börja leta förhållande istället för att knulla runt "för annars är du hycklare" är väldigt ogenomtänkt då du inte tar i beaktande Roids val. Han knullar inte runt nödvändigtvis för att han måste, utan för att han kan. Kvinnor i Sverige idag är förlorade och det vet han. Jag skulle också hellre välja att knulla runt istället för att söka mig till ett förhållande med en svensk kvinna som kommer lämna dig med två barn när känslorna svalnat och i värsta fall vara otrogen bakom ryggen.

Därför är Roids handlande rättfärdigat.
2017-11-07, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
Jag minns happy pancake för bara 7-8 år sedan, herrejösses vilken bra utdelning jag fick där (gott utseende, 8/10), jag radade upp dejter som aldrig förr och brudarna var faktiskt INTRESSERADE och initierande, de brydde sig om konversationen och ville hålla den levande.

MVH

Kan det inte bara handla om att du blivit äldre och inte är lika eftertraktad längre? Tjejer har också en tendens att i högre grad vilja stadga sig och skaffa barn vilket gör att många faller bort från dejtingmarknaden.
2017-11-07, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Men hur är det tjejernas fel?

I grund och botten är det inte tjejernas fel. Tjejerna agerar bara efter vad systemet säger.

Citat:
Vi lever ensamma i större utsträckning idag för att det är socialt acceptabelt och för att man inte måste ha en partner för att få livet att funka.

Nej. Suck, det är som att 90% av er måste gå någon form av utbildning, eller rättare sagt någon "av-hjärntvättning".

Citat:
Att vissa vill ligga runt - ja, sånt har väl alltid funnits i alla tider, och mer diskret ju längre bak i tiden.

Lol. Det var en väldigt väldigt liten del av kvinnor förr i tiden som slynade runt och de som gjorde det fick snabbt ett rykte för sig.
Citat:
Tror inte det är så stor skillnad på folket idag som i 1800-talets Sverige - skillnaden är att det blivit mer acceptabelt att vara sin egen människa, och välja sina egna vägar. Och det är ju en bra grej.

Öh nej, det är inte blivit mer accepterat, det har blivit MINDRE accepterat. Du lever i en illusion av frihet, i själva verket har du mindre frihet än vad många svenskar haft, en illusion skapad av propagerandet för kvinnligt slyneri.

Förövrigt, OM det du säger skulle vara sant så är det nödvändigtvis inte alls en bra grej att "välja sina egna vägar", det går att ses på den ständigt ökade andelen människor som mår dåligt, tar självmord, går hos terapeut/psykolog och knaprar diverse lyckopiller.
2017-11-07, 23:29
Bannlyst
Citat:
Du gillar inte den extrema sexualiseringen av samhället säger du, så tycker du det är rätt eller fel att personer ligger runt? Vad tror du är lösningen på problemet?
Men herregud att du aldrig fattar.

Jag klagar på att skattepengar går till invandring men väljer ändå att bidra med skattepengar. Betyder det att jag inte har rätt att klaga på att skattepengar går till invandring? Det är ju förfan så du låter.

Inse dina brister i ditt paradargument.
2017-11-07, 23:30
Bannlyst
Citat:

Jag tycker det är fel och demoraliserande, jag tror inte att samhället i stort mår bra av det. Vad som är lösningen vet jag inte, politiska förändringar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in