Citat:
Överraskade mig storligen att det fanns så pass många certifierade sportdykare här i landet.De sakerna är inga som helst problem, korrekt organiserat. Det är mer regel än undantag att man dyker i större grupper skulle jag säga. I detta fallet skulle man sannolikt köra i par på olika områden. Paren skulle knappt ens se varandra. Utmaningen är den geografiska indelningen och förberedelserna med den delen.
BTW, sportdykare är den gängse benämningen på "icke yrkesdykare" 😉
BTW, sportdykare är den gängse benämningen på "icke yrkesdykare" 😉
Trodde i min okunskap att det rörde sig om högst ett par hundra stycken. Men det är ju
tusentals och åter tusentals.
Tänk 50 eller 100 av dessa på plats i Öresund, ja, på nåt dygn eller två hade man säkert
hittat vad man letar efter.
Visst, det är ansenliga ytor att avsöka och lite blir det ju som att leta efter den där
klassiska nålen i den fördömda höstacken - mobilerna är inga skrymmande föremål direkt -
men med den volymen av dykare så hade det säkert ordnat sig.
Hur ser det egentligen ut på Öresunds havsbotten? Dyigt och jävligt eller?
Här har vi en lirare som är igång därnere och synar: https://skd-1e9a.kxcdn.com/2016/04/28141201/e43be20e9893ce4048a773292d778278.jpg
Sedan måste jag bara säga att det var jävligt synd att galne Peter inte hann få skjuta upp
sig i rymden på sin egenbyggda raket. Han beräknade väl överlevnadschansen till runt 30%.
Han behövde ju inte ha brunnit upp, han kunde ju ha hamnat i klorna på nån storögd
marsian som mer än gärna som tog sig an honom för kommande experiment...