Flashback bygger pepparkakshus!
2017-11-06, 17:38
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Nej, hon är inte folkkär i egentlig mening. Hon har lyfts fram av ett lycksaligt
etablissemang som anser att homosexuella personer är en gåva till mänskligheten.
Kanske har detta påverkat henne så mycket att hon faktiskt tror att hon är populär.

Hon är dock rätt populär bland lyssnarna på P4, och i det s.k "folkhemmet", så jag förstår inte riktigt varför du sitter här och ljuger?
Citera
2017-11-06, 17:41
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheef
Då bör det ju vara kvinnliga kollegor som blivit utsatta eftersom Lotta B är Gay.

Ja, egentligen har du ju rätt i det du säger. Nu vet jag inte om du såg "På spåret" där hon tävlade tillsammans med Carl-Jan Granqvist? Det som var ganska anmärkningsvärt där var ju deras sätt mot varandra (nu är ju Carl-Jan bisexuell också). Där var ju definitivt en kemi mellan dem även om den inte utvecklades s.a.s. Det var hur tydligt som helst hur smickrad och generad hon blev av hans komplimanger.

Så ja, hon är homo, men jag tror att vi misstar oss om vi inte tror att det kan tända till lite emellanåt på det andra könet också. När det gäller att gå hela vägen så är det väl tjejer som gäller, men när det gäller att flirta och sätta guldkant på tillvaron så tror jag inte det är så noga..
Citera
2017-11-06, 17:49
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Nej, hon är inte folkkär i egentlig mening. Hon har lyfts fram av ett lycksaligt
etablissemang som anser att homosexuella personer är en gåva till mänskligheten.
Kanske har detta påverkat henne så mycket att hon faktiskt tror att hon är populär.

LB har i många år gjort ett radioprogram i StasiRadion fyra dagar i veckan mellan kl. 13-15 som så många lyssnar på och tycker är så bra att hon erhållit priser nästan varje år i åratal för sin prestation.
Jag tycker också att hennes homofokusering i programmet ibland är övertydlig och besvärande.
Men då stänger jag av.
Senast redigerad av Reda 2017-11-06 kl. 17:52.
Citera
2017-11-06, 17:53
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Nej, att precis varje människa tycker om henne är ju omöjligt förstås. Men jo, hon är verkligen folkkär och de som av olika anledningar håller koll på radiomedarbetare och jämför så är/var hon i en klass för sig. Nu vill jag påpeka att jag har inte haft någon större koll de sista åren.

Men går vi tillbaka några år i tiden och någon "väldigt intressant" person skulle intervjuas, så var det hos Lotta. Innan hon blev folklig så märkte vi som lyssnade hur skicklig hon faktiskt var. Sedan växte hennes popularitet något lavinartat.

Är det inte så att om man en gång varit julvärd i TV så är man nästan automatiskt upphöjd till "folkkär"?
Citera
2017-11-06, 17:54
Medlem
p-14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Lotta Bromée är väl P4 Extra personifierat. Nu kör de under senaste månaden med nåt kvothjon Svetlana Pastodovic eller var henet heter. Lotta verkar ha varit borta från programmet länge nu. Så nog är det nåt som händer. Själv hör jag hellre på Lotta än den där andra.
Senast LB sände P4 Extra var 19 okt.
Senast redigerad av p-14 2017-11-06 kl. 17:59.
Citera
2017-11-06, 17:56
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Törs man föreslå Lisa Syrén eller Carolina Norén. Har alltid tyckt att Lisa låter så oskyldigt tillgjord att huden knottrar sej. För att inte säga att hon är äckligt trevlig. Sanningen är kanske omvänd.

Jag vet förstås inte, men folkkär det passar bara in på Lotta B. Även om hon inte är folkkär på flashback så är det inte representativt för vad det svenska folket står för. Hon lyftes ju från radion in i TV-studion där hon också blev folkkär.
Men visst, det är så jag blir osäker själv, för det vore nästan som att släppa en bomb om det är hon, men det har ju hänt tidigare i veckan.

Det enda jag kan säga är att jag slutade lyssna slaviskt på radio för några år sedan. Innan dess lyssnade vi alltid och hade superkoll på alla inom radion (i synnerhet den andre i familjen). Om vi börjar räkna bort, så åker alla som bara är på P1 eller P2, de har inte tillräckligt med lyssnare. Sedan får vi då kolla vem som är kvar.. Du kan ju mycket väl ha rätt i att det är någon av de du nämnde, men ska man tolka det bokstavligen vad som sagts så är även de borträknade..
Citera
2017-11-06, 17:58
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Är det inte så att om man en gång varit julvärd i TV så är man nästan automatiskt upphöjd till "folkkär"?

Jo, och hur många radioprofiler har fått den äran? Att komma från radion och bli julvärd i TV säger ju en del!
Citera
2017-11-06, 18:04
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat

Så är det säkert i MSM.

Jobbar Gina Dirawi på radion? Hon är inte blyg och kan nog ta för sig.
Citera
2017-11-06, 18:12
Medlem
Dr.Krankentots avatar
På Rapport kl. 18 bekräftade man att det pågår ett ärende på SR. Så nu får de väl komma till skott och komma ut med namnet.
Citera
2017-11-06, 18:14
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p-14
Senast LB sände P4 Extra var 19 okt.

Okej, då internutredningen drog igång. Hon har även specialställning på SR:s som den högst betalde programledaren. Jag har inte läst senare delen av tråden, men på de sidor jag har läst har ingen framfört en annan lika bra kandidat som Lotta Bromé, d.v.s. någon med närmast liknande ställning och som försvann när internutredningen startade. Jag får väl kolla lite om jag hittar något sådant förslag.
Citera
2017-11-06, 18:14
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Så är det säkert i MSM.

Jobbar Gina Dirawi på radion? Hon är inte blyg och kan nog ta för sig.

Hon är mer förknippad med TV så henne kan vi nog utesluta. Men visst kan hon ta för sig och som kvinna med utländsk bakgrund så är det OK för henne att trakassera män på gatan och göra det till konst och humor.
Citera
2017-11-06, 18:18
Medlem
Lotta Bromé Det kunde man inte tro (om det nu är hon)
Verkar ju vara en lugn person. Kanske har hon en annan sida.
Nä nu vill jag fan veta vem det är..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in