2017-11-06, 16:09
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallas
Denna vecka står Eric Blix som programledare...

Ja och vem står som programledare nästa vecka?
Den som lever får se.
Citera
2017-11-06, 16:10
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elime
Det är ju rätt onödigt att nämna Knyckare bara för att ni är kränkta över hennes mansfria festival. Mig veterligen har hon inte jobbat åt Sveriges radio på ganska länge.

Brome känns mest troligt om det är så att hon brukar höras i radion men inte har gjort det senaste veckan. Personen i fråga verkar iaf vara rena rama kvinnliga motsvarigheten till timell och bör sättas dit omgående.

Hon har ju sagt så mycket osympatiskt innan festivalidén så det behöver ju inte vara bara den.
Hur som helst så lär det ju nu bli en festival utan cis-män och Lotta Bromé om folk vill slippa trakasserier.
Citera
2017-11-06, 16:12
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Jodå, Morgonpasset i P3.

Nej, hon är inte en del av MP, gick vidare våren/sommaren -17.
Citera
2017-11-06, 16:20
Medlem
Stones avatar
Studio Ett tar upp det. De menar att detta varit kännt väldigt länge. Ansvarig på SR försvarar sig.
Citera
2017-11-06, 16:27
Medlem
carljoakims avatar
Citat:
Studio Ett tar upp det. De menar att detta varit kännt väldigt länge. Ansvarig på SR försvarar sig.

Lyssnade också på det. Inget mervärde av den sändningen. Mer pliktskyldigt att ta upp ämnet.
Citera
2017-11-06, 16:31
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Hon står alltid som programledare för P4 extra fast att det ofta är andra insittare. Så det säger ingenting om hennes eventuella inblandning i detta fall.

Lotta Bromée är väl P4 Extra personifierat. Nu kör de under senaste månaden med nåt kvothjon Svetlana Pastodovic eller var henet heter. Lotta verkar ha varit borta från programmet länge nu. Så nog är det nåt som händer. Själv hör jag hellre på Lotta än den där andra.
Citera
2017-11-06, 16:31
Medlem
Redas avatar
Citat:

Helena Groll ställde lite tuffa frågor men fick inte fram något annat än ren bullshit från chefen.
Men vem hade väntat något annat?
Citera
2017-11-06, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Bra sammanfattning om LB's karriär. Glöm dock inte att hon fick ett genombrott före "På Gränsen". Redan i augusti 1987 gjorde hon ett program på P3 som hette "September" (bra och småtrevlig kvällsradiounderhållning på 80-talet). Det sändes mellan kl 21 och 22, måndag till fredag. Programledarna roterade mellan Lotta B, Pontus Enhörning, Stefan Wermelin och utmärkte Peter R. Ericson (den sistnämnde musiker och låtskrivare).

Programmet "September" blev snabbt mycket populärt och lär ha haft ca en miljon lyssnare ??? per avsnitt efter bara någon månad. Det var här som Lotta Bromé slog igenom på allvar med sin väsande sängkammarröst - alla tyckte hon lät sexig, förförisk, mystisk och "snygg", vilket säkert bidrag till att hon sedan fick börja leda även (snusk)programmet "På Gränsen" i oktober 1987 tillsammans med Fredrik Grundel.

Hur fasen jag än vrider och vänder på detta så har jag svårt att se att L B skulle vara den skyldiga. Men vad vet jag?
Tack för rättningen, September kände jag faktiskt inte till även om jag var med på den tiden.

Det kanske är svårt att se LB som den skyldiga, men även om media har en tendens att överdriva ibland (alla politiker som någonsin hamnat i klistret har kallats "topp" även om de så sitter i kommunfullmäktige i Sveriges minsta kommun) så tar de inte lätt på termen "folkkär". Drar man i "folkkär"-snöret så reducerar man urvalet till en handfull. Det duger t ex inte att personen är en P1-profil. Gemene man kan knappt nämna en sådan. Monica Saarinen och Louise Epstein är kanalens kvinnliga toppnamn och de är knappt kända, än mindre "folkkära".

Det finns Bromé, Lantz och möjligen Pascalidou och Knyckare (folkkära hos nyvänstern i alla fall). Det är hela listan. Hellqvist, Thun, Jutbring, El-Refai och Bråding är riksbekanta i varierande grad, men når inte upp till "folkkära".
Citera
2017-11-06, 16:37
Medlem
Fast om det som i trådstarten anges att personens beteende flera gånger, under en längre tid, påtalats för olika chefer så hoppas jag att även de blir kölhalade. Jävla syltryggar.
Citera
2017-11-06, 16:38
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Lotta Bromée är väl P4 Extra personifierat. Nu kör de under senaste månaden med nåt kvothjon Svetlana Pastodovic eller var henet heter. Lotta verkar ha varit borta från programmet länge nu. Så nog är det nåt som händer. Själv hör jag hellre på Lotta än den där andra.
Men det är väl sagt tidigare i tråden att hon har en svårt sjuk farsa som ligger för döden?

Nån nämnde Pontus Enhörning (inte som misstänkt i detta fallet) han hade ju kul program, men vad var det han gjort för nått år sedan, det har fallit i glömska.

Hur som om Täppas Fågelberg var av honkön skulle jag gissa på hen, vad heter hans goa vänsterkollegor på P1, kan det vara nån av dem som fingrat på nån utländskt gäst, vänsterkvinnor och hvb hems tanter är ju såna tafsare?
Senast redigerad av beaver_se 2017-11-06 kl. 16:53.
Citera
2017-11-06, 16:39
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carljoakim
Lyssnade också på det. Inget mervärde av den sändningen. Mer pliktskyldigt att ta upp ämnet.
Mjo, men han var bra - det är ett personalärende som handhas en personalavdelning. Resten får väl nyhetsredaktionerna snoka i bäst dom kan/vill. Knepigt läge ändå...
Citera
2017-11-06, 16:44
Medlem
Men hur svårt kan det vara. Det är L.B.
Varför ens fortsätta spekulera om människor som inte ens halva befolkningen hört talas om.

Jag har det från en sann källa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in