2017-11-06, 09:37
Medlem
AversisrevAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zetax
Det är 2000-tal och jag tycker att vi under de senaste 500 åren borde vara intelligentare än att starta häxjakter. Vänta med att skvallra som kärringarna gjorde på 30-talet åtminstone till dess att personen ifråga blivit dömd av vårt rättssystem.

Nu är det ju den offentliga folkkära personen som är misstänkt vi vill veta namnet på. Om personen sedan är skyldig är en annan sak.
Citera
2017-11-06, 09:41
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Det är 2000-tal och jag tycker att vi under de senaste 500 åren borde vara intelligentare än att starta häxjakter. Vänta med att skvallra som kärringarna gjorde på 30-talet åtminstone till dess att personen ifråga blivit dömd av vårt rättssystem.
Varför?

Definitionen av en häxjakt är för övrigt att oskyldiga drabbas. Möjligen kan man tala om en hetsjakt i spåren av #MeToo
Citera
2017-11-06, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Varför?

Definitionen av en häxjakt är för övrigt att oskyldiga drabbas. Möjligen kan man tala om en hetsjakt i spåren av #MeToo

Så du menar att det är fler än en som är skyldig?
Citera
2017-11-06, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Du kan inte tänka dig att delge oss övriga den informationen? Annars tillför du inte mycket. Lite som om jag skulle skriva att ”MGM outas i ett brev nedgrävt i en låda 2 km ost-sydost om Arvika under en skylt märkt ”varning för krokodilen””.

Inte jag som skrev tidigare, men jag gick in och hörde vad som skulle ha sagts. De satt och pratade om "kvinnlig programledare" och sa sen "Vi vet ju inte och det finns så många...vi får LOTTA vem det är". Sen upprepades det ett antal gånger.
Citera
2017-11-06, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, och "Victors lilla rumpa". Nu kom jag på vad hon sa till David, helt utanför sammanhanget: "Är du extra söt idag, eller har jag bara ägglossning?".

Nour ligger pyrt till framöver om sånt ska börja ses som sexuella trakasserier! Fast det är väl som feminister alltid resonerat, dvs att "män kan inte trakasseras eftersom att de är priviligerade"?
Citera
2017-11-06, 09:55
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Så du menar att det är fler än en som är skyldig?
Spekulation är inte anklagelser.
Citera
2017-11-06, 09:58
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Inte jag som skrev tidigare, men jag gick in och hörde vad som skulle ha sagts. De satt och pratade om "kvinnlig programledare" och sa sen "Vi vet ju inte och det finns så många...vi får LOTTA vem det är". Sen upprepades det ett antal gånger.
Tackar för infon! Det bekräftar i så fall den liknande outningen som Rix enligt uppgift ägnat sig åt.
Citera
2017-11-06, 10:08
Medlem
2014 men..

Citat:
Det var när Sanna Bråding ”grillades” som som Josefin Johansson drog följande skämt.
– Du åkte ju dit. Papa Dee blev dömd för hmmmpfff ... Men hur länge ska Lotta Bromé få hålla på.

Radioprofilen Lotta Bromé säger till Aftonbladet att hon blev arg och hon har nu anmält Grillad till Granskningsnämnden.

https://www.resume.se/nyheter/artikl...ts-influencer/
Citera
2017-11-06, 10:36
Medlem
AnonDiggers avatar
Kan tillägga att Dagens Media lade till ordet "folkkär" programledare i sin artikel. Det kanske kan begränsa alternativen lite grann.
Citera
2017-11-06, 10:38
Medlem
AversisrevAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Ojsan, du logga nog in fel för detta är inte familjeliv.se.

Förutom LB och AL som får man hoppas att även paska**** är en av de tre i toppen av tänkbara, ioförsig skulle inte ens en fällande dom tysta nr3... Har det framkommit något om henne som pekar på skyldig?

Inte mer än AP:s gåpåiga och dominanta sätt. Hon kan knappast kallas folkkär.
Citera
2017-11-06, 10:41
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonDigger
Kan tillägga att Dagens Media lade till ordet "folkkär" programledare i sin artikel. Det kanske kan begränsa alternativen lite grann.

Metro skrev också 'folkkär' och nu Dagens Media som bara refererar till Aftonbladet och Expressen (inte Metro), vi har då två olika publiceringar som använder ordet.

/Provokatör
Citera
2017-11-06, 10:48
Medlem
AversisrevAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Knappast. Aidsskräcken sitter nog i så det är överdrivet. Med det sagt så har du rätt i att kvinnor utnyttjar det, särskilt oattraktiva kvinnor som får det att verka som att de är attraktiva. Påfallande ofta riktiga skräphögar som säger att de blivit tafsade på.

Det finns mycket att säga om MeToo, men jag tror inte att en massa oattraktiva kvinnor plötsligt triggats att gå ut med att de blivit tafsade på om det inte stämmer. Varför skulle de göra det? Vem skulle med din logik finna dem mer attraktiva för det? Helkorkat.

Nej en väldigt stor andel kvinnor, fula som snygga, får utstå ofrivilliga sexuella inviter och rena trakasserier. Däremot har medvetenheten om detta ökat och gränsen för vad som accepteras sänkts på senare tid. MeToo har också delvis kidnappats av radikalfeministiska/andra politiska intressen med sin egen agenda, som många redan påpekat.
Senast redigerad av AversisrevA 2017-11-06 kl. 11:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in