Citat:
Ursprungligen postat av
papperskula
Det ligger lite i tankarna att läsa högskola, skulle absolut kunna bli något tekniskt ämne även om jag inte har något bestämt. Lika bra att gå på en som är anpassad för det utifall

Finns en uppsjö av räknare, någon du rekomenderar ?
Du kan göra det enkelt för dig: med en räknare från Texas Instruments kommer du att kunna få hjälp av de flesta som går på universitetet. Annars, vad gäller verkligen bra räknare, finns det bara en annan tillverkare: HP. Specifika modeller har jag ingen koll på, när jag skulle ha en räknare själv löste jag det på enklast möjliga sätt: jag gick till bokaffären och köpte den dyraste de hade hemma.
Om du inte vill ha det yppersta bland räknare, utan nöjer dig med en som är bra, så finns det ju ett antal andra tillverkare. Den största är väl Casio, och det var Casio som satte igång grafräknarmarknaden.
Edit:
ett litet tillägg om Wolfram Alpha och andra tjänster på nätet: de fungerar bra, men fråga dig om du kommer att få tillgång till dem när du sitter i en tenta. Personligen skulle jag bara använda dem som komplement till en bra räknare.