Citat:
Ursprungligen postat av Anencefali
<gnäll>Med tanke på att de där grafritarna gör mer skada än nytta så borde man få betalt för att använda dem. Vad skall man med grafritare till i matte D? Lägg pengarna på ett PSP istället, mycket mer spel för pengarna och säkert mer nyttigt också.</gnäll>
När jag gick på gymnasiset hade jag nog sagt emot men nu i efterhand hade det nog varit bättre med en mycket enklare miniräknare. Enda vitsen med grafritande är att man grafiskt kan se hur funktionerna beter sig men det går att lösa på annat sätt lika bra. Det enda man behöver rent tekniskt är ju en räknare som klarar lite rötter, exponenter och trigonometriska funktioner. Sen skulle man tjäna på att räkan mycket mer trigonometri i huvudet också.
Ett tipps till alla som tänker läsa tekniskt i framtiden är att använda miniräknarna så lite som möjligt. Jag förstörde min huvudräkning totalt och det slutade med att jag till och med utförde enkla additioner med räknaren. Man gör sig själv en stor björntjänst om man använder räknaren till allt.