Citat:
Ursprungligen postat av
PeterNoster
Oj det där var väl en generalisering. För min del har jag inte bytt bil en enda gång. Man köper den av idioten som säljer den efter ett par år och låter den betala den värsta värdeminskningen åt mig. De har antagligen också tagit lån på banken för att köpa bilen. Snacka om blåsning.
Sen håller man liv i den tills den rasar. Den senaste har jag haft i snart 18 år. Reservdelshandlarna verkar ha fullt upp så många gör som jag.
"Det man inte har i huvet får man ha i plånboken."
Vi kanske kan vara överrens om att nybilsköparen köper det han/hon vill ha och skiter *fullständigt* i vad personen som slutligen kör bilen till skroten tycker att bilen skulle haft för utrustning?
Det kommer bli fler och fler bilar på marknaden som kommer ha elektrisk handbroms, automatlåda, elektriskt justerbara säten, värme i ratten etc etc etc. Det är bara att titta på vad som säljs nytt i dag för att inse vad en del kommer gnälla på om 10 år
Tid är pengar, tänker inte slösa min värdefulla tid på att bråka med en gammal strulande bil - det skulle bli alldeles för dyrt. Därmed inte sagt att man tvunget måste köpa helt nytt, det håller jag med om oftast är ekonomiskt vansinne.
Tillgången på ett till tre år gamla bilar brukar vara god i bilhallarna.