2017-11-04, 19:09
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
fuck. dyker han upp på denna bild e han oskyldig fyfan.
börjar tro att det här är ett practical joke för att se hur "olika etniciteter döms på flashback" eller ngt annat sjukt från ismail och andra konspiratörer. måste softa med brasset nu asså
Bilden är 5-6 veckor gammal.
Citera
2017-11-04, 19:11
Medlem
TilleyHats avatar
Jag vet inte vad ni andra anser men enligt min mening är det långt ifrån självklart att namnet på komikern offentliggörs i media. Jämför med andra fall där s.k. kändisar eller högprofilerade personer blivit misstänkta för något brott så har väl i majoriteten av fallen namnet förblivit hemligt tills åtal väckts eller en fällande dom kommit. En annan sak är det förstås om komikern själv på ett eller annat sätt väljer att träda fram.
Citera
2017-11-04, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assburger913
Muslimen Soran hade ju inte ställt in och gömt sig om han inte var skyldig. Muslimer har ju aldrig varit smarta. Först kladda, sedan gömma sig och sedan åberopa rasism för att häva att han är kriminell. hur hade det varit att bara ta sitt ansvar och säga att han kladdar på kvinnor.

Skyll inte detta på muslimer ditt as!
Soran är en kommunist kurd samma kaliber som Nalin Pekgul och Amineh kakabveh och bekämpar Islam.

Muslimer får inte röra kvinnor de inte är gifta med! Så att skylla våldtäkter på islam är korkat och visar på att du inte kan något om islam!
Citera
2017-11-04, 19:26
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Nej, alla vet inte. Vissa i min omgivning verkar ha missat hela grejen, alla läser inte flashback. Våldtäktskurden har kommit billigt undan hittills.
Jag skulle vilja påstå att nästan ingen vet, eller ens bryr sig.
Citera
2017-11-04, 19:31
Medlem
populopiduss avatar
Jag tror helt ärligt att han är oskyldig, och att det till och med kan vara ett medvetet practical joke från hans sida. Han släpper ju sin bok nu, och kommer han ut som totalt oskyldig efter detta (alltså verkligen bevisat oskyldig) kommer han ju få sjukt mycket sympatier och alla som hängt ut honom sitter där och skäms. Och denna tråd har ju verkligen mer och mer riktat in sig på hans etnicitet och religiösa tillhörighet, och i många fall är det ju (oavsett hans skuld eller ej) ren rasism. Det är just detta som boken handlar om...

Min magkänsla brukar inte ha fel. Virtanen och Timell kände jag direkt var på riktigt, men jag tror fan inte Soran gjort detta.
Citera
2017-11-04, 19:38
Medlem
musttomtes avatar
https://i.imgur.com/7mgQhjF.jpg

Han sitter där, men vad är oddsen att dom drar den bilden 8 på morgonen. Polis anmälan gick ut 31:första tror jag. Han är skyldig. Det här ska det grävas i..

Edit: Bästa kvällen den helgen och så vidare i kommentarerna ------ Vi kan inte släppa kurder hur som helst.
Senast redigerad av musttomte 2017-11-04 kl. 19:40.
Citera
2017-11-04, 19:45
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WWH
Jo, så snubblande nära en lika sannolik verklighet en den nasse, SD verklighet som målats upp i denna tråd.

Vadå detta har inget med Nazister att göra utan handlar om en efter lyst våldtäktsman.
Citera
2017-11-04, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Jag tror helt ärligt att han är oskyldig, och att det till och med kan vara ett medvetet practical joke från hans sida. Han släpper ju sin bok nu, och kommer han ut som totalt oskyldig efter detta (alltså verkligen bevisat oskyldig) kommer han ju få sjukt mycket sympatier och alla som hängt ut honom sitter där och skäms. Och denna tråd har ju verkligen mer och mer riktat in sig på hans etnicitet och religiösa tillhörighet, och i många fall är det ju (oavsett hans skuld eller ej) ren rasism. Det är just detta som boken handlar om...

Min magkänsla brukar inte ha fel. Virtanen och Timell kände jag direkt var på riktigt, men jag tror fan inte Soran gjort detta.

Hade förmodligen tänkt som du om det inte vore för att jag hade sett hans namn nämnas på feministiska forum där han pekats ut som en som begått övergrepp och att anmälningar var på gång. Finns ingen anledning för mig att misstro de uppgifterna. Detta var innan rubrikerna i tidningarna om att en komiker var anmäld. Att kvinnor som är feminister skulle spela med i någons "practical joke" mitt i metoo kampanjen håller jag för högst osannolikt. Det skulle flytta fokus från kvinnors utsatthet för sexuella övergrepp. Även om män gärna vill ta rampljuset från kvinnor så har jag väldigt svårt att se att någon kvinna som är uttalad feminist skulle låta en man, oavsett vem han är, sno det ljuset.
Citera
2017-11-04, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus

Så de tre kvinnor som anmält honom skulle vara med på detta skojiga spex, och således gladeligen göra sig skyldiga till brottet falsk angivelse för att sedan kunna säga "pilutta dig!" till okända människor på internet? Ja, allt är ju möjligt.

Ok, och om du har fel? Kommer du sitta och skämmas då?
Citera
2017-11-04, 19:49
Medlem
Den här tråden har nästan 7 miljoner visningar. Vi är snart uppe i Sveriges befolkning. Ändå tiger svensk DDR-media. De hade inga som helst problem att hänga ut och dreva mot Timell och Kronér. Men Ismail ska skyddas för att han är utlänning? Förstår inte journalisterna att de bara spär på teorin om svensk DDR-medias falskhet när de försöker tysta ner detta?
Citera
2017-11-04, 19:50
Medlem
WWHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Vadå detta har inget med Nazister att göra utan handlar om en efter lyst våldtäktsman.

Behöver knappt kommenteras, tonen i 80 % av alla inlägg är rasistiska. Begår någon ett brott i Sverige så skall det inte undertonen förstärkas av rasism utan brottet värderas utifrån en neutral syn på kön, religion samt ursprung. Det är demokrati.

Det är undertonen jag vänder mig mot, inte hans skuld eller oskuld.
Citera
2017-11-04, 19:52
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusbaktus5
Hade förmodligen tänkt som du om det inte vore för att jag hade sett hans namn nämnas på feministiska forum där han pekats ut som en som begått övergrepp och att anmälningar var på gång. Finns ingen anledning för mig att misstro de uppgifterna. Detta var innan rubrikerna i tidningarna om att en komiker var anmäld. Att kvinnor som är feminister skulle spela med i någons "practical joke" mitt i metoo kampanjen håller jag för högst osannolikt. Det skulle flytta fokus från kvinnors utsatthet för sexuella övergrepp. Även om män gärna vill ta rampljuset från kvinnor så har jag väldigt svårt att se att någon kvinna som är uttalad feminist skulle låta en man, oavsett vem han är, sno det ljuset.

Skitlätt att plantera rykten i diverse sociala medier som feministiska forum kan snappa upp. Man har ju sett hur det funkar (t ex på Cissi Wallins Instagram):

Någon skriver: "För att inte tala om xxxx, där kan vi snacka våldtäktsman." xxxx = valfri kändis
Någon svarar: "Va!? xxxx? Det trodde jag aldrig!"
Någon annan: "Nä, fy fan vilket äckel!"
...

Och så fortsätter det, och sen är snöbollen i rullning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in