2017-11-04, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Vadå detta har inget med Nazister att göra utan handlar om en efter lyst våldtäktsman.

Är han efterlyst? Var har du fått det ifrån? Kanske efterlysningen bara finns i ditt huvud...
Citera
2017-11-04, 19:57
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
Så de tre kvinnor som anmält honom skulle vara med på detta skojiga spex, och således gladeligen göra sig skyldiga till brottet falsk angivelse för att sedan kunna säga "pilutta dig!" till okända människor på internet? Ja, allt är ju möjligt.

Ok, och om du har fel? Kommer du sitta och skämmas då?

Om jag har rätt eller fel spelar ingen roll. Han är redan dränkt i hatiska kommentarer och outning som våldtäktsman, så det spelar liksom ingen roll vad jag säger. Och visst kan det vara så att det faktiskt är sant, men än så länge är han inte dömd.

Jag tycker oavsett vad att den här internetmobben som vi sett i samband med #metoo är läskig som fan. Som jag nämnde i mitt förra inlägg är det så otroligt enkelt att plantera ett rykte och så är snöbollen i rullning. Folk skriver på hans Facebook, Twitter etc att han ska gå och hänga sig och allt möjligt skit.

Men tänk om han faktiskt är oskyldig?
Citera
2017-11-04, 19:57
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusbaktus5
Är han efterlyst? Var har du fått det ifrån? Kanske efterlysningen bara finns i ditt huvud...

Det var fel av mig men jag menar att denna tråd inte handlar om Nazism.
Citera
2017-11-04, 19:59
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Jag tror helt ärligt att han är oskyldig, och att det till och med kan vara ett medvetet practical joke från hans sida. Han släpper ju sin bok nu, och kommer han ut som totalt oskyldig efter detta (alltså verkligen bevisat oskyldig) kommer han ju få sjukt mycket sympatier och alla som hängt ut honom sitter där och skäms. Och denna tråd har ju verkligen mer och mer riktat in sig på hans etnicitet och religiösa tillhörighet, och i många fall är det ju (oavsett hans skuld eller ej) ren rasism. Det är just detta som boken handlar om...

Min magkänsla brukar inte ha fel. Virtanen och Timell kände jag direkt var på riktigt, men jag tror fan inte Soran gjort detta.
Är du på riktigt? Ett practical joke att peka ut sig själv som våldtäktsman?

Din magkänsla borde du nog sluta lyssna på.
Citera
2017-11-04, 19:59
Medlem
Citat:
Om jag har rätt eller fel spelar ingen roll. Han är redan dränkt i hatiska kommentarer och outning som våldtäktsman, så det spelar liksom ingen roll vad jag säger. Och visst kan det vara så att det faktiskt är sant, men än så länge är han inte dömd.

Jag tycker oavsett vad att den här internetmobben som vi sett i samband med #metoo är läskig som fan. Som jag nämnde i mitt förra inlägg är det så otroligt enkelt att plantera ett rykte och så är snöbollen i rullning. Folk skriver på hans Facebook, Twitter etc att han ska gå och hänga sig och allt möjligt skit.

Men tänk om han faktiskt är oskyldig?

Jojo visst, men det blir ju rätt hypotetiskt nu, eftersom han som sagt även är polisanmäld av tre oberoende personer.
Citera
2017-11-04, 20:01
Medlem
Arnstadokratins avatar
Citat:
Jag tror helt ärligt att han är oskyldig, och att det till och med kan vara ett medvetet practical joke från hans sida. Han släpper ju sin bok nu, och kommer han ut som totalt oskyldig efter detta (alltså verkligen bevisat oskyldig) kommer han ju få sjukt mycket sympatier och alla som hängt ut honom sitter där och skäms. Och denna tråd har ju verkligen mer och mer riktat in sig på hans etnicitet och religiösa tillhörighet, och i många fall är det ju (oavsett hans skuld eller ej) ren rasism. Det är just detta som boken handlar om...

Min magkänsla brukar inte ha fel. Virtanen och Timell kände jag direkt var på riktigt, men jag tror fan inte Soran gjort detta.
Du glömmer polisanmälningarna som uppenbarligen är på riktigt.
Citera
2017-11-04, 20:04
Medlem
musttomtes avatar
haha Nu är det någon dom fiskar...

Christian Hangaard - Kul att Soran Ismail var där... Eller kanske inte förresten.

https://www.facebook.com/cecilia.stenborg
Citera
2017-11-04, 20:05
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Nej, alla vet inte. Vissa i min omgivning verkar ha missat hela grejen, alla läser inte flashback. Våldtäktskurden har kommit billigt undan hittills.

I så fall är det ju smart av honom att hålla käften.

Citat:
Ursprungligen postat av Bixles
Den här tråden har nästan 7 miljoner visningar. Vi är snart uppe i Sveriges befolkning. Ändå tiger svensk DDR-media. De hade inga som helst problem att hänga ut och dreva mot Timell och Kronér. Men Ismail ska skyddas för att han är utlänning? Förstår inte journalisterna att de bara spär på teorin om svensk DDR-medias falskhet när de försöker tysta ner detta?

MT , LK och FV gick alla ut och kommenterade innan media "outade".
Häng med.
Senast redigerad av langaocb 2017-11-04 kl. 20:50.
Citera
2017-11-04, 20:06
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Bilden är 5-6 veckor gammal.
bevisa det
Citera
2017-11-04, 20:07
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Borde han inte vara häktad om brotten vore så grova?

Det är en polisutredning, när åklagaren bedömer att de har tillräckligt med bevis häktas han; men många olika målsägare gör utredningen allt större så den tar längre tid. Så tror jag det fungerar i alla fall
Citera
2017-11-04, 20:10
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
Jojo visst, men det blir ju rätt hypotetiskt nu, eftersom han som sagt även är polisanmäld av tre oberoende personer.

Att han blivit polisanmäld av tre oberoende personer gör så klart att sannolikheten för att det är sant ökar, men det behöver för den sakens skull inte betyda att det är sant. Det finns mängder med knäppskallar i det här landet som hakar på såna här saker (knäppa som i psyksjuka eller som dumma i huvudet). Vi har sett det förr i andra kontexter, t ex alla som tog på sig Palmemordet (inte samma sak, men ni fattar poängen).

Att anmäla någon för våldtäkt handlar ofta om ord mot ord och det är inte mycket en anmälare riskerar då det är väldigt svårt att bevisa att personen de facto har ljugit i sin anmälan om den som anmäldes blir frikänd.

Om det inte är ett practical joke för att blotta vardagssvennens rasism (i samband med hans passande boksläpp), vilket kan låta långsökt men inte är omöjligt, så kan det vara folk som utnyttjar #metoo-kampanjen för att svärta ner hans rykte. Han har förbannat många fiender, inte minst på högerkanten.

Nu kan det naturligtvis vara så att han är skyldig, och då ska han givetvis få sitt straff. Jag försöker mest skapa lite nya infallsvinklar i denna stagnerade tråd som blivit en ren och skär hatiskt rasisttråd.
Citera
2017-11-04, 20:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WWH
Behöver knappt kommenteras, tonen i 80 % av alla inlägg är rasistiska. Begår någon ett brott i Sverige så skall det inte undertonen förstärkas av rasism utan brottet värderas utifrån en neutral syn på kön, religion samt ursprung. Det är demokrati.

Det är undertonen jag vänder mig mot, inte hans skuld eller oskuld.
Som sagt, #metoo är en rent intern angelägenhet inom tokvänstern. Vi andra är bara roade åskådare. Var sig det rör sig om Soran eller Virtanen. Att idioter spränger sig själv i luften är ren underhållning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in