2017-11-02, 17:45
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din farsas tand
Jag tror att det är så enkelt: Madsen kanske fick tel.samtal el mess av sin flickvän när han kom upp till ytan efter styckningen - som undrar vad som hänt - att det pågår skriverier i media om KW försvinnande på hans ubåt. I det ögonblicket kommer nödlögnen: att han släppt av henne på kaj. I samma stund bestämmer han sig för att göra sig av med ubåten, kastar sin mobil i vattnet ganska anslutande. Vidmakthåller sin story för att hålla färgen inför sin fru/flickvän. Resten kan vi.
Han fick ju kontakt med en civil båt och strax efter en helikopter från sjöräddningen, eller om det var kustbevakningen. Det är inte säkert att han fick några varningar innan detta.

Men helt oavsett så måste han ha förberett en historia att berätta om var KW tagit vägen - hon följde ju med honom ut på båten. Jag tippar att historien han förberett var den han sedan berättade, nämligen att han släppt henne i land på kvällen som överenskommet. Han hade oavsett inte kommit undan att svara på denna fråga.
Citera
2017-11-02, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, verkligen!

Och en av dem, en psykologistudent, blev alltså så betuttad i fanskapet så hon gick
och gifte sig och skaffade barn med honom.

En tidigare flickvän uttalar sig:

https://www.expressen.se/kvallsposte...-sexhemlighet/

Lundin/Skourborg och Madsen verkar ha en hel del gemensamt...

Det lär höra av sig diverse damer till Madsen också vad det lider. Beundrarbrev och
kärleksbetygelser. Så även om nu hans hustru väljer att skilja sig från honom och
låter honom veta om att hon aldrig mer vill ha med honom att göra så lär han inte behöva
sakna nån kvinna i sitt liv där han kommer att sitta.
De kommer väl att stå i kö för att få ha ett förhållande med honom...så illa kan det vara.
Av underordnad betydelse att människan begått ett bestialiskt sexualsadistiskt styckmord.
Det går alltid att "göra om honom" för han är ju en sån spännande och originell personlighet
i grunden.

Javisst. Det är fruktansvärt, men det förekommer hela tiden att kvinnor hör av sig till svenska mördare som sitter i fängelse. Åmselemördaren är en av dem. Men det finns många fler. Riksäcklet Anders Eklund som mördade lilla Engla har massor av beundrarinnor, som fyllde halva åhörarläktaren under rättegången mot honom. Han har väl aldrig haft en kvinna innan dess?

Ju värre brott dessa män har gjort, desto fler hybristofiliker kontaktar dem.

Det spelar ingen roll hur mycket kvinnorna blir varnade, hur mycket de än vet om männens bakgrund. De är själva störda. Visa hybristofiler vill t.o.m att mannen, om han någonsin kommer ut, begår nya brott så att han åker in i fängelse igen, där de kan besöka honom och bedyra sin kärlek och att de vet var de har honom. Inte för att dessa kvinnor är intresserade av att delta i vidrigheter, oftast inte, men för någon missriktad moders-/omhädertagande ide' för gärningsmannen.

Jag kan inte riktigt begripa att det ska vara tillåtet att de får träffas på tu man hand, men så ser det ju ut i ett demokratiskt samhälle.

Ja, PM lär få en hel del beundrarinnor. Men om hans fru och älskarinna kommer träffa honom är jag osäker på. Vi vet ju ingenting om dem.
Citera
2017-11-02, 19:09
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
I straffelovens §225 står inte lik enskilt, inte står heller barn enskilt eller homosexuella. Det betyder inte att man inte kan "applicera" paragrafen på just ett lik, barn, bög osv. Sexuallagens många paragrafer ändrades ganska rejält 2013, den blev lite mer uptpdate. Just § 225 är mycket centrerad på anal och oral sex och just dessa aktiviteter är mer eller mindre normala aktiviteter idag i samhället. En "bög" kan inte knalla in till polis och säga att exet mitt tog mig i stjärten, jag åberopar straffelovens § 225 och vill ha han dömd. Detsamma gällande denna lag är den också nyanpassad runt prostitution, barn under 18 osv ihop med andra §:er.

Så bara för att du i lagen inte direkt får ett lik som förslag så säger det ingenting. Du får inte "knivpulla" ett "varmt" lik med kniv i DK och ditt fel är simpelt att återge. Du säger att KW måste varit levade för att §225 skall vara möjlig, däri ligger ditt fel.

Antingen tackar du mig för infon ifall det inte känns som ditt kall "öppnar" du de danska tidningarna och läser dig till det jag återgivit, dom har skrivit massa artiklar om just de jag rättar dig i.

Det är du som har fel som lägger dina ord i min mun, jag har aldrig sagt det du påstår.
Du kanske skulle ta och läsa vad jag faktiskt skriver!

Och om du ska göra de påståenden du gör om dansk lag, så kanske du skulle ta och backa upp dina påståenden med fakta och referenser. Att någonting INTE står i en lag säger inte särskilt mycket. Så fram med fakta för dina påståenden istället!
Citera
2017-11-02, 19:37
Medlem
trngws avatar
En enkel googling visar att proximac har fel igen, och att det som jag misstänkte faktiskt stämmer.

"
I Danmark er nekrofili ulovligt og behandles efter straffelovens § 139:

Stk. 1. Den, som krænker gravfreden eller gør sig skyldig i usømmelig
behandling af lig, straffes med bøde eller fængsel indtil 6 måneder.
"

https://da.wikipedia.org/wiki/Nekrofili
Citera
2017-11-02, 20:02
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har aldrig hört talas om den kvinnan. Vem är hon??? Vet vi något om henne? Polisen måste ha belagt henne med strängt yppandeförbud innan rättegången i så fall.

Det är en lång tråd, och hon har diskuterats i några sidor. Ett vittne.
Citera
2017-11-02, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det är du som har fel som lägger dina ord i min mun, jag har aldrig sagt det du påstår.
Du kanske skulle ta och läsa vad jag faktiskt skriver!

Och om du ska göra de påståenden du gör om dansk lag, så kanske du skulle ta och backa upp dina påståenden med fakta och referenser. Att någonting INTE står i en lag säger inte särskilt mycket. Så fram med fakta för dina påståenden istället!

Det är ju det du säger att det gör, betyder mycket att du inte hittar ordet lik i straffelovens §225 och då skapar du din egen lagstiftning och säger att knivsticken faller under giftefrid om KW var död när sticken utdelades. Fel säger jag och dansk lag och här finns inget jag kan göra för dig, du har fått rubriceringen av mig och av aktuell åklagare i fallet men du vägrar ta detta till dig och istället maler om att hon då måste levt om § 225 skall gälla. Fel!

Hur KW dog vet inte jag men om vi tänker att en rättsläkare med säkerhet kan säga att KW levde under knivsticken så måste vi anta att hon förblött. Inte momentan utan timme efter timme har hon tömts på blod med början runt de 14 sticken och så får vi väl också anta att dessa stick inte var det djupaste och att de hittats i de mjuka och kärlrika delarna av underlivet. Självklara inlagringar av blod under huden säg i blygläpparna för vi måste ju ta i beaktande att musen legat i sjön så vi kan alltså inte gå på synliga blödningar utanpå utan "inkapslade" medan blodet ännu pumpade, alltså svullnader. Pratar v iblygläppar talar vi blodkärl, massor.

För om rättsläkarna så precist skall kunna utläsa "minuter" via underlivet får vi nästan utesluta att skeendet skett monument och stora blodkärl kan således inte vara aktuella, halshuggningar och vad du föreslagit tidigare. Sådant kan en rättsläkare enkelt se om stora kärl hastigt tömts på blod men nu har vi ju en väldigt talande mus här som vi måste ta i beaktande enligt dig för att få använda oss av § 225. Vi skall alltså kunna bevisa att musen var vid liv vid sticken. Ingen lätt uppgift men kanske du har förslag för jag har ju gett dig ett här ovan. Hur tänker du "medicinskt"?

Fundera på saken jag skall kliva av ett tåg, husmussemster över helgen

På återhörande...
Citera
2017-11-02, 20:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Okej, då vet du kanske något som jag inte vet?

Jag har verkligen inte glömt av att man fastställt Madsens rutt via historisk radardata, men har hela tiden utgått ifrån att detta gjordes via militär radar då jag inte läst ett knyst om varifrån radardatan kommer. Dessutom tog det förhållandevis lång tid innan man fick fram den informationen - det var först efter att KW:s styckade kropp flutit upp. Men Madsen var ju misstänkt redan från första dagen, och om historisk radardata över alla fartyg i bukten skulle vara lätt att hämta ut från hamnmyndigheten eller liknande, så borde man gjort detta omedelbart eftersom kunskap om hur ubåten rört sig rimligtvis måste ha stått överst på polisens lista över saker de ville få koll på.

Vi spekulerade länge i tråden runt huruvida det alls fanns militär radarinformation - detta var långt innan polisen fick tillgång till detta. Mycket av diskussionerna då handlade om huruvida den danska militären över huvud taget skulle dela med sig av datan eftersom man då samtidigt skulle ”outa” sin militära kapacitet i de danska vattnen. Nu fick polisen tillgång till datan efter att torson flöt upp, så om datan är militär så har vi fått svar på vad som ska till för att militären ska dela med sig av den - det räckte alltså inte med att Madsen var skäligen misstänkt. Under förutsättning att datan är militär, borde mitt resonemang hålla helt fint.

Eftersom att svenska och dansk myndigheter samarbetar i vissa frågor är det inte långsökt att dansk eller svensk radarövervakning alternativt en kombination av dessa har sammanställt och samkört sina radardata för att få fram en historisk lägesbild vilken delgavs den danska polisen efter en förfrågan.

Och eftersom att polis tar del av radardata så kan det knappast vara en militär hemlighet vilken kapacitet myndigheterna har i detta avseende.

Citat;

De nya radarstationerna är i drift dygnet runt 365 dagar om året. De vakar över alla fartygsrörelser i svenskt territorialvatten och skickar informationen till Sjöinformationscentralerna, som samlar in och bearbetar informationen från de nya radarstationerna och sammanställer en sjölägesbild. Med hjälp av de AIS-system som finns ombord på de flesta handelsfartyg kan man dessutom identifiera fartygen.

Förutom Försvarsmakten använder civila myndigheter som Kustbevakningen, tullen och polisen information ur den sammanställda sjölägesbilden för sitt arbete. Informationen från radarstationerna ligger också till grund för ett samarbete där Sverige utbyter sjölägesinformation med andra Östersjöländer.

Källa:https://www.fmv.se/sv/Nyheter-och-pr...-med-ny-radar/

(Inte osannolikt att både svensk och dansk radarövervakning täcker in hela Öresund inkluderat Kögebukten)
Citera
2017-11-02, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Det är en lång tråd, och hon har diskuterats i några sidor. Ett vittne.

Blir svårt att hitta det bakåt i den långa tråden. Kan du berätta kort?
Citera
2017-11-02, 20:38
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Blir svårt att hitta det bakåt i den långa tråden. Kan du berätta kort?

Det är ungefär allt vi vet ännu, det jag skrev. Att hon säger att PM erbjöd henne en tur i ubåten, men att hon avböjde. Jag tror att PM stod redo för att få uppleva sin vision, och att dådet inte har med KW att göra alls. Slumpen att det blev just hon, och dådet hade varit lika hemskt vem det än drabbade.
Citera
2017-11-02, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Det är ungefär allt vi vet ännu, det jag skrev. Att hon säger att PM erbjöd henne en tur i ubåten, men att hon avböjde. Jag tror att PM stod redo för att få uppleva sin vision, och att dådet inte har med KW att göra alls. Slumpen att det blev just hon, och dådet hade varit lika hemskt vem det än drabbade.
Precis.
Citera
2017-11-02, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Jag tycker du ligger mycket rätt. PM har klara svårigheter att läsa av samhället och dess agerande/reaktioner, han saknar också empati, naturligt.

Hans reptilhjärna slår till, när KW är döende/dör, så varken reagerar eller agerar han rationellt, utan vill lösa situationen efter eget problemlösningsmönster.

Så klumpigt som det förmodade mordet på KW är utfört och "städat", kan inte ens en idiot som PM ha planerat så illa. Han tog chansen, han fick en ingivelse/blev triggad av något, och släppte på den verklige PM, som levde ut helt fasansfullt, på bekostnad av en ung kvinnas liv. Det visar bara hur skadad och sjuk han är.

Det låter som om du tror att han omedvetet byter personlighet eller rättare sagt skepnad lite då och då. Men han vet exakt vad han gör hela tiden, det är jag övertygad om. Att han talar om sig själv i 3e person är bara ytterligare ett teken på att han är en narcissistisk psykopat. Såna pratar ofta på det viset. Oftast för att försöka få andra att tro att det egentligen inte var deras egna tankar och handlingar, när de blir pressade. Precis likadant gör arbogakvinnan Johanna Möller.

Det är ingen sjukdom a-la schizofreni - det är en brist - en missbildning i hjärnan. De har något vi andra 95% oftast är förskonade från: en total brist på empati. Har man empati och är i övrigt frisk så kan man inte begå ett sånt här vidrigt brott. Visst, man kan mörda i en ytterst pressad situation kanske, men man kan inte behandla en levande eller ens död människa som han har gjort.

Det finns flera exempel på hur en icke-psykopat har försökt dölja sina spår efter brottet genom defensiv styckning. Men OFFENSIV styckning och dessutom med skändning av en kropp - det kan inte vem som helst göra. Det är något helt annat.

Jag kan lämna en liten liten reservation för att han är svårt psykiskt sjuk och var psykotisk då han utförde dådet. Men det är knappast troligt då han ändå var aningen rationell och försökte dölja sina spår, om än på ett klantigt sätt enligt oss som sitter här och läser och skriver om det. Det skulle inte en person i psykos klara av.
Senast redigerad av zilvereko 2017-11-02 kl. 20:51.
Citera
2017-11-02, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Eftersom att svenska och dansk myndigheter samarbetar i vissa frågor är det inte långsökt att dansk eller svensk radarövervakning alternativt en kombination av dessa har sammanställt och samkört sina radardata för att få fram en historisk lägesbild vilken delgavs den danska polisen efter en förfrågan.

Och eftersom att polis tar del av radardata så kan det knappast vara en militär hemlighet vilken kapacitet myndigheterna har i detta avseende.

Citat;

De nya radarstationerna är i drift dygnet runt 365 dagar om året. De vakar över alla fartygsrörelser i svenskt territorialvatten och skickar informationen till Sjöinformationscentralerna, som samlar in och bearbetar informationen från de nya radarstationerna och sammanställer en sjölägesbild. Med hjälp av de AIS-system som finns ombord på de flesta handelsfartyg kan man dessutom identifiera fartygen.

Förutom Försvarsmakten använder civila myndigheter som Kustbevakningen, tullen och polisen information ur den sammanställda sjölägesbilden för sitt arbete. Informationen från radarstationerna ligger också till grund för ett samarbete där Sverige utbyter sjölägesinformation med andra Östersjöländer.

Källa:https://www.fmv.se/sv/Nyheter-och-pr...-med-ny-radar/

(Inte osannolikt att både svensk och dansk radarövervakning täcker in hela Öresund inkluderat Kögebukten)

Såja, snyggt jobbat, men räkna inte med att "saruman" ger sig för det, vänta bara.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in