2017-11-02, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
Fjorton knivhugg i fittan måste väl tolkas som annat än att man i panik när man styckade kroppen råkade slinta lite med kniven?
Som griftefridsbrott räknat får man väl hoppas med att ett envetet huggande mot just fittregionen när man förberedande styckar kroppen för den värdiga sjöbegravningen anses så pass onormalt och att människan finner nöje med att hugga knivar i människokroppar att sluten vård är det ända som kan komma på fråga?
Trevligt språk du har.
Man behöver nog inte vara kliniskt psyksjuk för att göra det du säger. Det finns onda människor. Psykopater. Det är en störning, ingen sjukdom. Och då blir det finkan. Men vi får väl se vad de säger till jul.
Citera
2017-11-02, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag har fel? I vad då av det jag skrev?

straffelovens §225 och refererade paragrafer säger ingenting om lik.
Referera istället till de paragrafer i dansk lag som du talar om!

I straffelovens §225 står inte lik enskilt, inte står heller barn enskilt eller homosexuella. Det betyder inte att man inte kan "applicera" paragrafen på just ett lik, barn, bög osv. Sexuallagens många paragrafer ändrades ganska rejält 2013, den blev lite mer uptpdate. Just § 225 är mycket centrerad på anal och oral sex och just dessa aktiviteter är mer eller mindre normala aktiviteter idag i samhället. En "bög" kan inte knalla in till polis och säga att exet mitt tog mig i stjärten, jag åberopar straffelovens § 225 och vill ha han dömd. Detsamma gällande denna lag är den också nyanpassad runt prostitution, barn under 18 osv ihop med andra §:er.

Så bara för att du i lagen inte direkt får ett lik som förslag så säger det ingenting. Du får inte "knivpulla" ett "varmt" lik med kniv i DK och ditt fel är simpelt att återge. Du säger att KW måste varit levade för att §225 skall vara möjlig, däri ligger ditt fel.

Antingen tackar du mig för infon ifall det inte känns som ditt kall "öppnar" du de danska tidningarna och läser dig till det jag återgivit, dom har skrivit massa artiklar om just de jag rättar dig i.
Citera
2017-11-02, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det finns inget självklart än. Det sitter människor i juryn som inte är utbildade juridiskt. Är nån det så är det av en ren händelse. Där finns dock 3 juridiskt utbildade domare i rättsalen när Madsens förhandling skall ske. Om de sex i juryn anser att han skall frias för mord så finns det skäl att han faktiskt slipper krypa in i fängelse för just det. Griftefridsbrottet däremot kommer han inte ifrån.

Att jag säger att det inte finns något självklart baserar jag på vad vi i allmänheten fått veta. Polis och laggard kan mycket väl sitta på ytterligare bevis som binder honom till mord och inget annat. De har inte gått ut med allt till media. Däremot vet Madsen samt hans advokat allt. De får fortlöpande information om vad de hittar, och vad som sker. Kanske därför det är så tyst från advokaten nu. Hon har inte mycket att komma med längre. Vi får troligen snart veta vad toxikologen säger om ev förekomst av giftiga gaser i cellerna på torson.

Fel. Domarna sitter på två röster var, jurymedlemmarna på en röst var i byretten. I landsretten sitter domarna på tre röster var och nio jurymedlemmar(en röst var). Juryn kan inte fria! "Huvuddomaren" avgör vid jämnvikt och det skulle aldrig bli på det sätt du tar upp som felaktigt exempel. Aldrig!
Senast redigerad av proximac 2017-11-02 kl. 16:08.
Citera
2017-11-02, 16:15
Medlem
Grandiosos avatar
Kanske Madsen framöver får sitta ihop med den här otäcke göken nedan:

Citat:
Han anses vara en av Danmarks farligaste män med fyra liv på sitt samvete.
Bland dem hans mor och två småpojkar.
Nyligen fick Peter Lundin (eller Bjarne Skounborg som han numera kallar sig. min anm.)
en egen son med en kvinna han träffat i fängelset.
Citat:
Under fängelsetiden i USA ställde Lundin upp på en intervju med dansk TV.
Med ansiktet delvis målat svart pratade han gåtfullt om livets mörka och ljusa sidor.
Den svenske rättspsykiatern Sten Levander gav, efter att ha tagit del av intervjun,
Lundin 39 av möjliga 40 poäng på ett psykopattest.
Hur många poäng kommer Levander att ge Madsen framöver tro? 40 av 40?

Lundin/Skounborg misstänks på mycket goda grunder för att ha styckat sina tre sista offer.

https://www.expressen.se/kvallsposte...n-42-komma-ut/
Citera
2017-11-02, 16:30
Bannlyst
Citat:
Så här skrev Sydsvenskan ang rutten:

Polisen har säkrat utrustning från ubåten som visar hur den har rört sig, skriver Sydsvenskan.

Vilket jag tolkar som att just den utrustningen var intakt och oförstörd. Och att det var den utrustningen som gjorde att man kunde fastslå rutten. I övrigt har man inte sagt något om HUR man spårat ubåten. Så detta verkar vara allt som finns.

Fel fakta från sydsvenskan. Man gjorde beslag på den utrustning som skulle kunna ange rutten - men det har inte framkommit att de verkligen har fått den. Däremot spekulerades det ganska mycket om att rutten skulle kunna/hade fastställts genom ubåtens färdinstrument/gps/datalagring. ( el vad det nu är man undersökte ) Men det bekräftades aldrig att man fått rutten genomubåtens instrument.
Citera
2017-11-02, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Ja. Så tänker jag också. Han ville bli sedd av så många som möjligt som kunde vittna om att både han och KW var uppsluppna och på gott humör. Detta skulle göra det än svårare längre fram att misstänka att han hade något med försvinnandet att göra.

Frågan är vad som hade hänt om polisen inte varit så snabba med att börja söka efter KW. Då hade Madsen kommit hem, rengjort ubåten och tvättat sig själv. Timmar senare hade han kontaktats av polisen, men då hade alla bevis varit borta, och som den otroligt vane lögnare han är, hade han ljugit trovärdigt både för polis och press.

I ett sådant scenario, vad hade hänt när man kollat kamerorna i hamnen och inte upptäckt Madsen på någon av dem? Finns det blinda fläckar och hade Madsem koll på dessa? Det ter sig tämligen orimligt att Madsen skulle låta sig åka dit på en sån skitsak som att han ljuger om att han släppt av henne i hamnen utan att känna till var kamerorna sitter...? Särskilt i en hamn där han varit tusentals gånger med sina olika ubåtar.
Han är uppenbart inte jättesmart, men han är samtidigt inte så korkad att han missar en sådan sak..? Eller?

Jag tror att det är så enkelt: Madsen kanske fick tel.samtal el mess av sin flickvän när han kom upp till ytan efter styckningen - som undrar vad som hänt - att det pågår skriverier i media om KW försvinnande på hans ubåt. I det ögonblicket kommer nödlögnen: att han släppt av henne på kaj. I samma stund bestämmer han sig för att göra sig av med ubåten, kastar sin mobil i vattnet ganska anslutande. Vidmakthåller sin story för att hålla färgen inför sin fru/flickvän. Resten kan vi.
Citera
2017-11-02, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Kanske Madsen framöver får sitta ihop med den här otäcke göken nedan:

Hur många poäng kommer Levander att ge Madsen framöver tro? 40 av 40?

Lundin/Skounborg misstänks på mycket goda grunder för att ha styckat sina tre sista offer.

https://www.expressen.se/kvallsposte...n-42-komma-ut/

Har läst. Herregud vilken sjuk jävel! Kvinnor med "hybristofili" älskar såna män. De tror att just de kan omvända en sån man trots allt de har gjort. Hybristofili är en s. k parafili - ett förskräckande men kunskapsmässigt intressant fenomen.
Citera
2017-11-02, 17:03
Medlem
Citat:
Vi är väl alla olika människor om man ska sätta etiketter. Ingen är samma människa privat som i arbetslivet. Vi har olika intressen, ifall man skall sätta intresset som prefix också. Så Madsen är inte unik där. Det unika är att han pratar om sig själv i tredje person hela tiden, som ett barn.

Nej, inte som sig själv, utan som sitt alter ego. Att han lever i parallella världar är klart, det är oklart om han riktigt förstår det, och värre, förstår att andra lätt ser det!?

Med den ingången, blir det ganska klart hur han kan säga adjö till Raket-Madsen, en av flera rollfigurer.......
Citera
2017-11-02, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Okej, då vet du kanske något som jag inte vet?

Jag har verkligen inte glömt av att man fastställt Madsens rutt via historisk radardata, men har hela tiden utgått ifrån att detta gjordes via militär radar då jag inte läst ett knyst om varifrån radardatan kommer. Dessutom tog det förhållandevis lång tid innan man fick fram den informationen - det var först efter att KW:s styckade kropp flutit upp. Men Madsen var ju misstänkt redan från första dagen, och om historisk radardata över alla fartyg i bukten skulle vara lätt att hämta ut från hamnmyndigheten eller liknande, så borde man gjort detta omedelbart eftersom kunskap om hur ubåten rört sig rimligtvis måste ha stått överst på polisens lista över saker de ville få koll på.

Vi spekulerade länge i tråden runt huruvida det alls fanns militär radarinformation - detta var långt innan polisen fick tillgång till detta. Mycket av diskussionerna då handlade om huruvida den danska militären över huvud taget skulle dela med sig av datan eftersom man då samtidigt skulle ”outa” sin militära kapacitet i de danska vattnen. Nu fick polisen tillgång till datan efter att torson flöt upp, så om datan är militär så har vi fått svar på vad som ska till för att militären ska dela med sig av den - det räckte alltså inte med att Madsen var skäligen misstänkt. Under förutsättning att datan är militär, borde mitt resonemang hålla helt fint.

Jag ser tre alternativ till din kommentar:
  1. Du har fått information om att radardatan inte är militär och att anledningen till att danska polisen väntade flera veckor med att hämta ut den var för att de är klantarslen.
  2. Du tror också att radardatan är militär men menar att den danska militären lättivindigt skulle dela med sig av datan för att polisen skulle kunna utesluta en individ i ett ärende som rör en saknad person. Detta trots att vi med facit i hand vet att polisen inte fick tillgång till datan förrän efter att torson flutit upp.
  3. Du tänkte över huvud taget inte på detta och din kommentar faller pladask.

Militär eller civil, eller en kombination, vi fick information av polisen, att Nautilus rutt var kartlagd. Sundet är radarövervakat, räcker inte det? Du verkar inte tro på det, eller hur ska jag uppfatta din ide annars?
Citera
2017-11-02, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din farsas tand
Jag tror att det är så enkelt: Madsen kanske fick tel.samtal el mess av sin flickvän när han kom upp till ytan efter styckningen - som undrar vad som hänt - att det pågår skriverier i media om KW försvinnande på hans ubåt. I det ögonblicket kommer nödlögnen: att han släppt av henne på kaj. I samma stund bestämmer han sig för att göra sig av med ubåten, kastar sin mobil i vattnet ganska anslutande. Vidmakthåller sin story för att hålla färgen inför sin fru/flickvän. Resten kan vi.
Nej. Han sa till folket i privatbåten att Kim landsatte kvällen innan. Och den historien fick han hålla fast vid.
Citera
2017-11-02, 17:34
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har läst. Herregud vilken sjuk jävel! Kvinnor med "hybristofili" älskar såna män. De tror att just de kan omvända en sån man trots allt de har gjort. Hybristofili är en s. k parafili - ett förskräckande men kunskapsmässigt intressant fenomen.
Ja, verkligen!
Citat:
Under tiden i fängelse har flera kvinnor kontaktat Lundin.
Och en av dem, en psykologistudent, blev alltså så betuttad i fanskapet så hon gick
och gifte sig och skaffade barn med honom.

En tidigare flickvän uttalar sig:

Citat:
Lustmördaren Peter Lundin dömdes till livstids fängelse för att ha mördat och styckat sin sambo och hennes två söner.
Nu varnar en av hans ex-flickvänner andra kvinnor för danskens förkärlek till sadomasochistiskt sex.

- Peter är ett svin. Hans sexualitet är äcklig, farlig och gränsöverskridande, säger hon till danska Ekstra Bladet.

Under den tid kvinnan var tillsammans med trippelmördaren skickade han henne sammanlagt 45 kassettband där han mycket detaljerat berättade om sina sexuella fantasier och vad han ville göra med henne nästa gång de träffades i fängelset besöksrum.

På ett av kassettbanden ska kasta sig in i ett rollspel där han låtsas vara en fitnessinstruktör och en nörd. ”Jag skall nog få dig att lyda mig som ett djur för i helvete”, säger han enligt Ekstra Bladet.
Ex-flickvännen ser på kassettbanden som sin livförsäkring och håller vissa detaljer från dem för sig själv, detaljer som Peter Lundin skulle göra vad som helst för att hemlighålla.
– Det är saker som bara är för mycket, säger hon till Ekstra Bladet.
https://www.expressen.se/kvallsposte...-sexhemlighet/

Lundin/Skourborg och Madsen verkar ha en hel del gemensamt...

Det lär höra av sig diverse damer till Madsen också vad det lider. Beundrarbrev och
kärleksbetygelser. Så även om nu hans hustru väljer att skilja sig från honom och
låter honom veta om att hon aldrig mer vill ha med honom att göra så lär han inte behöva
sakna nån kvinna i sitt liv där han kommer att sitta.
De kommer väl att stå i kö för att få ha ett förhållande med honom...så illa kan det bli.
Av underordnad betydelse att människan begått ett bestialiskt sexualsadistiskt styckmord.
Det går alltid att "göra om honom" för han är ju en sån fin, spännande
och originell personlighet i grunden.
Senast redigerad av Grandioso 2017-11-02 kl. 18:08.
Citera
2017-11-02, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, då - om inte förr - lär han vara både körd och sänkt.

Dock: Att döma av vad åklagaren sagt, har de 14 knivsticken i underlivet uppkommit “vid dödstillfället eller kort därefter" - vilket kan tolkas som senast inom c:a 1 h efter döden, dvs skulle ev. kunna härröra från avstyckningen av benen. - Skador uppkomna före döden kan röra sig om t.ex. blåmärken.

Nu var Raket-Madsens saga all; en död person skulle för alltid förknippas med Nautilus och därmed också med hans raketverksamhet; hans fiender skulle få vatten på sin kvarn. Autopiloten kopplades in: han fick använda de verktyg som stod till buds: sågen från träformen han tidigare tampats med, kniv mm; snabb styckning; rota fram blysänken, plastpåsar och gamla rör; upp genom tornet; bort med likdelarna; söka göra det bästa av den uppkomna situationen.

När PM snavade i land var han blodig, konfys, halvt förvirrad, såg klart skuldmedveten ut, hade ännu inte greppat situationen; framförde genomskinliga lögner, ville sedan in i det längsta slippa medge styckning, osv.

Ingen har ännu kunnat fastställa en säker dödsorsak, men om nu PM efter sina däckbestyr upptäckt en död KW borde han omedelbart ha fört henne i land. - Åklagaren kan i en följdriktig indiciekedja ha mer mot PM än vad som hitintills redovisats. - Skulle också vilja höra PM:s detaljerade berättelse om hur själva styckningen gick till.

Jag tycker du ligger mycket rätt. PM har klara svårigheter att läsa av samhället och dess agerande/reaktioner, han saknar också empati, naturligt.

Hans reptilhjärna slår till, när KW är döende/dör, så varken reagerar eller agerar han rationellt, utan vill lösa situationen efter eget problemlösningsmönster.

Så klumpigt som det förmodade mordet på KW är utfört och "städat", kan inte ens en idiot som PM ha planerat så illa. Han tog chansen, han fick en ingivelse/blev triggad av något, och släppte på den verklige PM, som levde ut helt fasansfullt, på bekostnad av en ung kvinnas liv. Det visar bara hur skadad och sjuk han är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in