2017-10-31, 23:07
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Ja, vad jag svarade på var bara var som framkommit OFFICIELLT i utredningen, och la ingen som helst värdering i vad som skett. Vad menade du egentligen med ditt citat?
Jag förtydligade "officiellt" och refererade ordagrant till vad åklagaren i fallet har sagt.
Citera
2017-10-31, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ett problem med GW är att han tar sin statistik som grund för att uttala sina antaganden om vad som hänt som vore de fakta.

Han påstår t.ex. bestämt att mordet inte var planerat, men han har faktiskt svårt att motivera det och trillar närmast in i försvarsmode så fort frågan kommer upp.

Han uttalar sig om stickskadorna, eller pickeringsskadorna som han kallar dem på fackspråk, i termer som om det han säger är fastställt, vilket det inte är. Jag tror visserligen som han att det är som han säger, men fastställt att det är så, är det inte.

(pickering = att sticka något med ett vasst föremål, pickering är ett vanligt uttryck med bakverk i konditorbranschen)

Å så där håller det på, när det gäller strypningen säger han i alla fall "förmodligen". Troligen eftersom han inte fått de bekräftelser från danska polisen som han förväntat sig kring dödsorsaken.
Hade KW blivit strypt, eller om det mot all förmodan skulle visa sig att hon blivit strypt, skulle ju en strimma hopp väckas över att hon ströps innan hon tillfogades stickskadorna.
Men den stora frågan är, givet det som skett och det vi vet om PM's intresse för döden, dödsinsikten och halshuggning etc, varför skulle PM strypa KW? Varför? Det finns inte ett enda uns av spår i något av detta fallet som pekar på strypning, inte ett skvatt. Allt pekar i andra riktningar. Här är GW lika obstinat som han brukar anklaga poliskåren för att vara när de inte tagit reda på alla fakta eller följt de spår som funnits.

Trots att jag gillar GW och han dessutom en gång i urtiden när han var relativt ung höll ett par kurser i kriminologi där jag deltog, så tror jag också att han har fel i detta med strypning innan styckning. Sadistiska sexförmördare vill SE skräcken i offrets ögon! Tror hennes död var så fasansfull att vi önskade att GW hade rätt...
Citera
2017-10-31, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Han väntade nog inte med flit. Han fick nog veta av rättsläkaren att skadorna på könsdelarna uppstått innan döden, och då lade han till denna brottsrubricering. Det är jag övertygad om.

Din övertygelse är en tro och den tron är fel.

Åklagagen visste redan i den andra häktningen om knivskadorna i underlivet men la fram den först i häktning nummer tre.

Han i ett mindre juridiskt kunnigt öga "släpar efter" en hätningsförhandling innan han levererar, i ett mer observant juridiskt öga kan man se att denna "släpar efter" strategi är genial och ett tydligt tecken på att han är ko-lugn. Han har den möjligheten så att säga ...
Citera
2017-10-31, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är något jag tar för givet. - Varför skulle han ta en tupplur i sin nya version av vad som hände? - Sov han på däck..?

Snälla, sortera!!

Gå tillbaka till den kartlagda rutten, med två dyk.

Exakt vad menar du har ändrat händelseförloppet i hans senaste version?
Citera
2017-10-31, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Så här tänker jag och har tänkt hela tiden:
Att PM ville och skulle mörda var planerat, men när och vem offret skulle bli visste han nog inte förrän strax innan han träfade KW. Hon var det perfekta offret för hon utmanade säkert hans superuppblåsta ego med att kanske le lite försmädligt åt hans skryt och storvulna planer, kanske ifrågasatte dem också - plus att hon var i en mycket högre division än han ur både intellektuellt och intelligentsmässigt perspektiv. Vacker och klok.

En narcissist AVSKYR människor som glänser (mer än de själva, särskilt i deras egen närhet) och den som på medvetet eller omedvetet kränker deras ego eller hindrar deras planer - är i vägen för dem -
ligger väldigt illa till för att råka ut för en hämndaktion av något slag.

Hela historien är överfull av såna exempel på dito personer. I omedelbar närhet i nutid i USA har vi Donald Trump som ett talande exempel. Här har vi ett annat kriminalfall som går parallellt med detta: Arbogafallet med Johanna Möller i centrum.
Håller med dig om Madsen och Möller plus att de har ändrat sina historier många gånger också så de inte blir trovärdiga.
Två psykopater/narcissister inom samma skrå, dvs grova brott.
Citera
2017-10-31, 23:12
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Din övertygelse är en tro och den tron är fel.

Åklagagen visste redan i den andra häktningen om knivskadorna i underlivet men la fram den först i häktning nummer tre.

Han i ett mindre juridiskt kunnigt öga "släpar efter" en hätningsförhandling innan han levererar, i ett mer observant juridiskt öga kan man se att denna "släpar efter" strategi är genial och ett tydligt tecken på att han är ko-lugn. Han har den möjligheten så att säga ...

När man tror saker finns så klart alltid en möjlighet att man har fel. Men jag forsätter tro så, oavsett om du säger att jag har fel. Jag kan svara med att det är du som har fel.

Han har vetat om knivsticken jävligt länge ja. Men inte att dom uppstått innan döden. Därför lägger han fram den brottsrubriceringen nu i fjärde förhandlingen. Oavsett hur mycket du säger att jag har fel, så tror jag fortfarande så är fallet. Tills jag motbevisas, då håller jag ödmjukt käft.
Citera
2017-10-31, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Alla bevis pekar på att det var planerat, dock inte nödvändigtvis personligt mot KW. Jag tror på kvinnan som avstod en ubåtstur med PM strax före mordet, för att hon tyckte erbjudandet lät märkligt.

Absoluta bevis för det får du kanske under rättegången, men det är inte säkert att motivet någonsin blir fullständigt, exakt klarlagt. Människor följer inte en exakt mall, och inte ens om PM bryter ihop och erkänner kan vi veta om han talar absolut sanning.

Har aldrig hört talas om den kvinnan. Vem är hon??? Vet vi något om henne? Polisen måste ha belagt henne med strängt yppandeförbud innan rättegången i så fall.

Nej, PM kommer inte bryta ihop såsom vi tänker oss det, Möjligen i ilska och frustration. Hans själ (om han har någon) är inte konstruerad såsom vi vanliga människor tänker oss.
Citera
2017-10-31, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
När man tror saker finns så klart alltid en möjlighet att man har fel. Men jag forsätter tro så, oavsett om du säger att jag har fel. Jag kan svara med att det är du som har fel.

Han har vetat om knivsticken jävligt länge ja. Men inte att dom uppstått innan döden. Därför lägger han fram den brottsrubriceringen nu i fjärde förhandlingen. Oavsett hur mycket du säger att jag har fel, så tror jag fortfarande så är fallet. Tills jag motbevisas, då håller jag ödmjukt käft.

Okej, då tramsar jag med i din tro då. Så låt oss ta ett snack på din nivå.

Det fetade: Vad har det för verkan på den nya rubriceringen?
Citera
2017-10-31, 23:19
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Ok då. Bra att du frågade förresten, jag ser att jag räknade fel när jag sa 400 ggr mer CO2 än CO nyss.

Högsta tillåtna CO-utsläpp i avgaserna enligt Tier 2 för dieselmotorer för icke vägfordonsbruk i effektområdet 50-100 hp från år 2004 är 5 g CO/kWh axelenergi. Kubota säger sig vara bättre än kravet men jag hittar ingen mätning utan kör med gränsvärdet.

Dieselolja har ett energiinnehåll på ganska prick 10 kWh/l och 1 l dieselolja ger 2,5 kg CO2 vid förbränning (den extra massan kommer från luftens syre). Om motorn på lite lagom last har en verkningsgrad på 30 % blir CO2-utsläppet då c:a 830 g/kWh axelenergi (mekanisk energi på motoraxeln alltså). 830/5≈170 gånger mer CO2 än CO i avgaserna.

Akut dödlig halt CO är c:a 1 % (dödlig på fåtalet minuter, källa) medan halten CO2 måste upp nära 10 % för att döda så snabbt källa (100 000 ppm=10 %).

Värdena på farlighet är tämligen ungefärliga men då CO2-halten är så mycket högre än CO-halten så råder ingen tvekan.

Det stämmer men det var ju en ny fin motor och det finns väl inget som säger att den skulle gå som en gammal traktor från andra världskriget eller så.

Jag tycker inte man ska hänga upp sig på att PM sa koloxid, det är som sagt något många säger utan att veta när de snackar om avgasförgiftning. Avgasförgiftning är det viktiga så får man ta det därifrån. Jag ser det ju inte som trovärdigt oavsett vilken komponent i avgaserna det handlar om.
Imponerande! Tack!
Citera
2017-10-31, 23:20
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Okej, då tramsar jag med i din tro då. Så låt oss ta ett snack på din nivå.

Det fetade: Vad har det för verkan på den nya rubriceringen?

Om knivsticken kunnat uppstå efter döden skulle det i min värld inte gå att använda den brottsrubriceringen. Utan då hade det fallit in under brott mot griftefriden, som styckningen också gör... Förstår du hur jag tänker?
Citera
2017-10-31, 23:21
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Snälla, sortera!!

Gå tillbaka till den kartlagda rutten, med två dyk.

Exakt vad menar du har ändrat händelseförloppet i hans senaste version?
I den tidigare versionen tog han en tupplur innan han hissade upp KW och sedan sjöbegravde henne. - Hur ska han kunna få in en tupplur på 2 h om KW avgasförgiftats? - Det kanske han kan, men det är då svårt att se hur han ska kunna stycka inom den korta tid som står till buds. Och låg han och sov en bit från där KW uppehöll sig kan man fråga sig varför han gjorde det?

Upplys mig gärna om hur ett förlopp kan se ut där PM tar en tupplur i den nya avgasversionen?
Citera
2017-10-31, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jag förtydligade "officiellt" och refererade ordagrant till vad åklagaren i fallet har sagt.

Någon mening handlade om det, men resten var spekulationer, och vad jag var ute efter, var att GW's uttalanden inte kan användas som belagda fakta, inte mer än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in