Citat:
Ursprungligen postat av
Cents4
Plötsligt fick man lite hopp inför kommande playoff. Albin Ekdal sägs ha mindre problem med sin rygg nu och Durmaz har blivit kvitt sin skada. Med all respekt för Larsson och Claesson men de har inte varit lika bra på respektive position.
Kul även att Sema får plats igen. Fortfarande färsk på den här nivån men han kan nog bli något att räkna med inför framtiden om han tar för sig ordentligt. Dock långt ifrån startspelare i nuläget.
Nu gäller det för Janne att få ihop detta så bra som möjligt. Noterar även själv som Lazio supporter att en viss Immobile i högform kanske missar playoff. Det hade underlättat inte minst för VnL.

Seb har varit bland de bättre defensiva spelarna de senaste matcherna tycker jag. Han & Ekdal är för olika matchbilder och motstånd så jag personligen ställer inte dem så mycket mot varandra. Det är JJ & Seb vid sidan av Ekdal isåfall.
Vad gäller Durmaz tycker jag han är överskattad. SPeciellt när han inte varit så bra sist vi såg honom i mitt tycke.
Jag är en stor fan av Claesson men han impade inte sist tyvärr och Sema är bättre på att balansera defensivt & offensivt än både han & Durmaz tycker jag. Hade faktiskt gärna sett Sema från start. Presterar enormt bra hela tiden och han orkar fightas i 90m. Han är välrundad som fan och erbjuder mycket i en sådan här matchbild att vänta skulle jag säga.
Annars är det väl backlinje situationen som är mest nojjig. VNLs självförtroende, Lustig borta etc. Men man har iallafall en pigg Jansson redo bakom VNL iallafall.