2017-10-31, 15:20
Medlem
destroyer93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Tror på följande: 1-0-seger hemma på Friends (Isaac Kiese Thelin som målskytt). Sen gör Italien 1-0 på San Siro och det blir nervöst. Då kliver dock kapten Granqvist fram och knoppar in 1-1 vilket gör att Italien måste göra 2 mål för att kunna gå vidare. De lyckas få in 2-1 på slutet men det räcker inte och Sverige går vidare tack vare 2-2 och fler gjorda bortamål.

Det är BÄTTRE att avsluta borta. Fattar inte varför folk klagar på just det. Avslutar man borta så har man bortamålsregeln på sin sida och kan spela på den.

Fyfan, skulle behöva ha hjärtmedicin för att klara av att se den matchen på San Siro

Jag håller med om att det är skönt på nåt sätt att avsluta på bortaplan, inte minst för bortmålsregeln men också för att jag kan njuta av en match på Friends utan att tänka att vid oavgjort eller en 0-1-förlust är det helt kört. Chansen finns fortfarande kvar vid returmötet.
Citera
2017-10-31, 16:31
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Det är BÄTTRE att avsluta borta. Fattar inte varför folk klagar på just det. Avslutar man borta så har man bortamålsregeln på sin sida och kan spela på den.
Folk klagar för att det ÄR bättre att avsluta hemma. Hemmaplansfördelen är starkare än bortamålsfördelen och statistiken är glasklar vad gäller den biten. Det laget som avslutar hemma går oftare vidare.
Citera
2017-10-31, 17:00
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Folk klagar för att det ÄR bättre att avsluta hemma. Hemmaplansfördelen är starkare än bortamålsfördelen och statistiken är glasklar vad gäller den biten. Det laget som avslutar hemma går oftare vidare.
Är den statistiken rensad då det väl är så att det högre rankade laget oftast får avsluta hemma?
Citera
2017-10-31, 17:04
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Är den statistiken rensad då det väl är så att det högre rankade laget oftast får avsluta hemma?
Det jag såg var från europeiska cuper och där är det såvitt jag vet fri lottning.
Citera
2017-10-31, 17:11
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Det jag såg var från europeiska cuper och där är det såvitt jag vet fri lottning.

http://www.uefa.com/uefachampionsleague/season=2018/draws/round=2000882/
Draw procedure

Two seeding pots will be formed: one consisting of group winners and the other of runners-up.

No team can play a club from their group or any side from their own association.

Seeded group winners will be away in the round of 16 first legs on 13/14 and 20/21 February and at home in the return matches on 6/7 and 13/14 March.

Och EL
http://www.uefa.com/uefaeuropaleague/season=2018/matches/index.html#dw/1093

UEFA Europa League round of 32 draw

Draw procedure
• There will be two pots of clubs for the round of 32 draw: the 12 group winners and the four best third-ranked teams in the UEFA Champions League group stage are seeded.

• The group winners and four best third-placed teams in the UEFA Champions League will be drawn against the 12 group runners-up and the remaining third-placed UEFA Champions League sides.

The seeded teams will be at home in the second leg.

• No team can play a club from their UEFA Europa League group or a side from the same national association, with other restrictions to be confirmed ahead of the draw.
Senast redigerad av eternussermo 2017-10-31 kl. 17:20.
Citera
2017-10-31, 17:27
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo

http://www.uefa.com/uefachampionsleague/season=2018/draws/round=2000882/
Draw procedure

Two seeding pots will be formed: one consisting of group winners and the other of runners-up.

No team can play a club from their group or any side from their own association.

Seeded group winners will be away in the round of 16 first legs on 13/14 and 20/21 February and at home in the return matches on 6/7 and 13/14 March.

Och EL
http://www.uefa.com/uefaeuropaleague/season=2018/matches/index.html#dw/1093

UEFA Europa League round of 32 draw

Draw procedure
• There will be two pots of clubs for the round of 32 draw: the 12 group winners and the four best third-ranked teams in the UEFA Champions League group stage are seeded.

• The group winners and four best third-placed teams in the UEFA Champions League will be drawn against the 12 group runners-up and the remaining third-placed UEFA Champions League sides.

The seeded teams will be at home in the second leg.

• No team can play a club from their UEFA Europa League group or a side from the same national association, with other restrictions to be confirmed ahead of the draw.
Då är det lite olika beroende på när i cuperna det är helt enkelt, ja, då hoppas jag att det jag såg bara räknade den fria lottningen..
Citera
2017-11-01, 14:28
Medlem
pissoars avatar
Truppen:

Målvakter: Karl-Johan Johnsson, Kristoffer Nordfeldt och Robin Olsen.
Försvar: Ludwig Augustinsson, Andreas Granqvist, Filip Helander, Pontus Jansson, Emil Krafth, Johan Larsson, Mikael Lustig, Victor Nilsson Lindelöf och Martin Olsson.
Mittfält: Viktor Claesson, Jimmy Durmaz, Albin Ekdal, Emil Forsberg, Jakob Johansson, Sebastian Larsson, Marcus Rohdén, Ken Sema och Gustav Svensson.
Anfall: Marcus Berg, John Guidetti, Isaac Kiese Thelin och Ola Toivonen.
Citera
2017-11-01, 15:35
Medlem
Cents4s avatar
Plötsligt fick man lite hopp inför kommande playoff. Albin Ekdal sägs ha mindre problem med sin rygg nu och Durmaz har blivit kvitt sin skada. Med all respekt för Larsson och Claesson men de har inte varit lika bra på respektive position.

Kul även att Sema får plats igen. Fortfarande färsk på den här nivån men han kan nog bli något att räkna med inför framtiden om han tar för sig ordentligt. Dock långt ifrån startspelare i nuläget.

Nu gäller det för Janne att få ihop detta så bra som möjligt. Noterar även själv som Lazio supporter att en viss Immobile i högform kanske missar playoff. Det hade underlättat inte minst för VnL.
Citera
2017-11-01, 15:52
Medlem
pissoars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Plötsligt fick man lite hopp inför kommande playoff. Albin Ekdal sägs ha mindre problem med sin rygg nu och Durmaz har blivit kvitt sin skada. Med all respekt för Larsson och Claesson men de har inte varit lika bra på respektive position.

Kul även att Sema får plats igen. Fortfarande färsk på den här nivån men han kan nog bli något att räkna med inför framtiden om han tar för sig ordentligt. Dock långt ifrån startspelare i nuläget.

Nu gäller det för Janne att få ihop detta så bra som möjligt. Noterar även själv som Lazio supporter att en viss Immobile i högform kanske missar playoff. Det hade underlättat inte minst för VnL.

Immobile borta hade ju varit nice. Synd att Belotti är tillbaka i spel dock..
Citera
2017-11-01, 16:19
Medlem
Korders avatar
Citat:

Larsson har varit utmärkt. Är Ekdal tillbaka så är det någon annan som får kliva åt sidan, Ekdal-Larsson bör starta.
Citera
2017-11-01, 16:38
Medlem
Citat:

Seb har varit bland de bättre defensiva spelarna de senaste matcherna tycker jag. Han & Ekdal är för olika matchbilder och motstånd så jag personligen ställer inte dem så mycket mot varandra. Det är JJ & Seb vid sidan av Ekdal isåfall.

Vad gäller Durmaz tycker jag han är överskattad. SPeciellt när han inte varit så bra sist vi såg honom i mitt tycke.
Jag är en stor fan av Claesson men han impade inte sist tyvärr och Sema är bättre på att balansera defensivt & offensivt än både han & Durmaz tycker jag. Hade faktiskt gärna sett Sema från start. Presterar enormt bra hela tiden och han orkar fightas i 90m. Han är välrundad som fan och erbjuder mycket i en sådan här matchbild att vänta skulle jag säga.

Annars är det väl backlinje situationen som är mest nojjig. VNLs självförtroende, Lustig borta etc. Men man har iallafall en pigg Jansson redo bakom VNL iallafall.
Citera
2017-11-01, 17:44
Medlem
Vi behöver göra två Frankrikematcher minus Olsens misstag i Paris.
Gör vi det så har vi chansen...cirka 23 procent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in