Citat:
Seb har varit bland de bättre defensiva spelarna de senaste matcherna tycker jag. Han & Ekdal är för olika matchbilder och motstånd så jag personligen ställer inte dem så mycket mot varandra. Det är JJ & Seb vid sidan av Ekdal isåfall.
Vad gäller Durmaz tycker jag han är överskattad. SPeciellt när han inte varit så bra sist vi såg honom i mitt tycke.
Jag är en stor fan av Claesson men han impade inte sist tyvärr och Sema är bättre på att balansera defensivt & offensivt än både han & Durmaz tycker jag. Hade faktiskt gärna sett Sema från start. Presterar enormt bra hela tiden och han orkar fightas i 90m. Han är välrundad som fan och erbjuder mycket i en sådan här matchbild att vänta skulle jag säga.
Annars är det väl backlinje situationen som är mest nojjig. VNLs självförtroende, Lustig borta etc. Men man har iallafall en pigg Jansson redo bakom VNL iallafall.
Vad gäller Durmaz tycker jag han är överskattad. SPeciellt när han inte varit så bra sist vi såg honom i mitt tycke.
Jag är en stor fan av Claesson men han impade inte sist tyvärr och Sema är bättre på att balansera defensivt & offensivt än både han & Durmaz tycker jag. Hade faktiskt gärna sett Sema från start. Presterar enormt bra hela tiden och han orkar fightas i 90m. Han är välrundad som fan och erbjuder mycket i en sådan här matchbild att vänta skulle jag säga.
Annars är det väl backlinje situationen som är mest nojjig. VNLs självförtroende, Lustig borta etc. Men man har iallafall en pigg Jansson redo bakom VNL iallafall.
Blir för defensivt balanserat om Larsson är bredvid Ekdal som heller inte är så jätteoffensiv av sig så JJ ska in bredvid honom alla dagar i veckan mot Italien om vi ska ha med oss något mål borta i Milano.
Angående Durmaz, han ser ibland nonchalant ut men tycker ändå i det stora hela att han har visat att han håller för den här nivån. Han visade inte minst i båda Frankrike matcherna att bättre motstånd är inget han räds för och jag tror Janne resonerar på samma vis här, noll respekt för italienarna blir nyckeln annars är det kört.
Hade varit alldeles för extremt om Sema får hoppa in i hetluften direkt, han är oprövad trots allt på denna nivå. Väljer man att safea med Durmaz skada så tycker jag Claesson ska få chansen igen, han var ändå OK mot Holland.