2017-11-01, 18:06
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Seb har varit bland de bättre defensiva spelarna de senaste matcherna tycker jag. Han & Ekdal är för olika matchbilder och motstånd så jag personligen ställer inte dem så mycket mot varandra. Det är JJ & Seb vid sidan av Ekdal isåfall.

Vad gäller Durmaz tycker jag han är överskattad. SPeciellt när han inte varit så bra sist vi såg honom i mitt tycke.
Jag är en stor fan av Claesson men han impade inte sist tyvärr och Sema är bättre på att balansera defensivt & offensivt än både han & Durmaz tycker jag. Hade faktiskt gärna sett Sema från start. Presterar enormt bra hela tiden och han orkar fightas i 90m. Han är välrundad som fan och erbjuder mycket i en sådan här matchbild att vänta skulle jag säga.

Annars är det väl backlinje situationen som är mest nojjig. VNLs självförtroende, Lustig borta etc. Men man har iallafall en pigg Jansson redo bakom VNL iallafall.

Blir för defensivt balanserat om Larsson är bredvid Ekdal som heller inte är så jätteoffensiv av sig så JJ ska in bredvid honom alla dagar i veckan mot Italien om vi ska ha med oss något mål borta i Milano.

Angående Durmaz, han ser ibland nonchalant ut men tycker ändå i det stora hela att han har visat att han håller för den här nivån. Han visade inte minst i båda Frankrike matcherna att bättre motstånd är inget han räds för och jag tror Janne resonerar på samma vis här, noll respekt för italienarna blir nyckeln annars är det kört.

Hade varit alldeles för extremt om Sema får hoppa in i hetluften direkt, han är oprövad trots allt på denna nivå. Väljer man att safea med Durmaz skada så tycker jag Claesson ska få chansen igen, han var ändå OK mot Holland.
Citera
2017-11-01, 18:08
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Larsson har varit utmärkt. Är Ekdal tillbaka så är det någon annan som får kliva åt sidan, Ekdal-Larsson bör starta.

Utmärkt vet jag inte, han hade en godkänd insats borta mot Vitryssland och Luxemburg hemma var ingen större utmaning. JJ är ändå prövad och har visat sig hålla mot bättre motstånd, (Frankrike borta & hemma).
Citera
2017-11-01, 20:09
Medlem
Kul att Johan Larsson äntligen får plats, honom har man ju tyckt att han skulle få chansen ett par år nu.

Mattias Johansson är emellertid vår tids största högerbacksgåta. Nu vet vi inget om Jannes bruttolista direkt, eftersom Lustig och Krafth är givna, men han känns ovanligt kall för en spelare i relativt ung ålder och som spelat i princip regelbundet i två hyfsade ligor. 5 matcher för Panathinaikos denna säsong av 9 möjliga.

Men vad bet jag, han kanske är för kass helt enkelt. Eller så är bråket med Ericsson som fortfarande spökar?
Citera
2017-11-01, 20:09
Medlem
Blir det en biscotto tro
Citera
2017-11-01, 20:30
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Med all respekt för Larsson och Claesson men de har inte varit lika bra på respektive position.
Här vill jag säga emot. Larsson har varit utmärkt, och är en av dem som kanske kommit allra mest till sin rätt under Janne.

Med sin landslagsrutin, sitt duktiga defensiva jobb och sin leverans på fasta situationer är han i min bok en startspelare när man har ett så pass rutinerat motstånd som Italien på andra sidan. Vi kommer behöva en Seb som toppresterar om vi ska klara av det här.
Senast redigerad av junaz 2017-11-01 kl. 20:33.
Citera
2017-11-01, 20:44
Medlem
Korders avatar
Citat:
Utmärkt vet jag inte, han hade en godkänd insats borta mot Vitryssland och Luxemburg hemma var ingen större utmaning. JJ är ändå prövad och har visat sig hålla mot bättre motstånd, (Frankrike borta & hemma).

Håller inte alls med, säger som junaz här ovan. Tveklöst en av de bästa spelarna under Jannes tid, till skillnad från hur han presterade under Hamrén. Johansson har blandat och gett. Hans tid kommer.
Citera
2017-11-01, 21:59
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Här vill jag säga emot. Larsson har varit utmärkt, och är en av dem som kanske kommit allra mest till sin rätt under Janne.

Med sin landslagsrutin, sitt duktiga defensiva jobb och sin leverans på fasta situationer är han i min bok en startspelare när man har ett så pass rutinerat motstånd som Italien på andra sidan. Vi kommer behöva en Seb som toppresterar om vi ska klara av det här.

Så nu hänger VM avancemanget på Seb Larsson, en 33 åring från Hull City?

Citat:
Håller inte alls med, säger som junaz här ovan. Tveklöst en av de bästa spelarna under Jannes tid, till skillnad från hur han presterade under Hamrén. Johansson har blandat och gett. Hans tid kommer.

Finner det märkligt att en spelare som endast har startat 3 av 10 möjliga matcher kan ha varit en av truppens bästa spelare under kvalet. Han hade en bra match mot Vitryssland, burgarna hemma var ju en total kollaps och Holland borta var han knappast något att hänga i granen. JJ kommer att starta då han varit stabil i samtliga matcher förutom Bulgarien borta, vilket inte säger mycket egentligen då hela laget var uselt den matchen.
Citera
2017-11-01, 22:14
Medlem
Korders avatar
Citat:
Finner det märkligt att en spelare som endast har startat 3 av 10 möjliga matcher kan ha varit en av truppens bästa spelare under kvalet. Han hade en bra match mot Vitryssland, burgarna hemma var ju en total kollaps och Holland borta var han knappast något att hänga i granen. JJ kommer att starta då han varit stabil i samtliga matcher förutom Bulgarien borta, vilket inte säger mycket egentligen då hela laget var uselt den matchen.

Tvärtom. Larsson var bäst i Sverige mot Holland, den enda som presterade. Johansson däremot var direkt underkänd i den matchen. Tiden får utvisa hur Janne agerar, men det vore helt klart ett misstag att bänka Larsson. Olof Lundh spekulerar i att Larsson kan få agera högerytter igen mot Italien, men den tanken känns inte lockande, trots att Claessons form är sisådär och Durmaz fysiska status ett frågetecken.

Olsen
Krafth - Lindelöf - Granqvist - Olsson
Durmaz - Ekdal - Larsson - Forsberg
Toivonen - Berg

känns helt klart som den bästa elvan. Är dock övertygad om att Augustinsson startar, medan Janne nog syn rörande Larsson/Johansson känns lite 50/50. Resten givna, förutsatt att Durmaz & Ekdal fått klartecken för 90 min.
Senast redigerad av Korder 2017-11-01 kl. 22:16.
Citera
2017-11-01, 23:35
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Tvärtom. Larsson var bäst i Sverige mot Holland, den enda som presterade. Johansson däremot var direkt underkänd i den matchen. Tiden får utvisa hur Janne agerar, men det vore helt klart ett misstag att bänka Larsson. Olof Lundh spekulerar i att Larsson kan få agera högerytter igen mot Italien, men den tanken känns inte lockande, trots att Claessons form är sisådär och Durmaz fysiska status ett frågetecken.

Olsen
Krafth - Lindelöf - Granqvist - Olsson
Durmaz - Ekdal - Larsson - Forsberg
Toivonen - Berg

känns helt klart som den bästa elvan. Är dock övertygad om att Augustinsson startar, medan Janne nog syn rörande Larsson/Johansson känns lite 50/50. Resten givna, förutsatt att Durmaz & Ekdal fått klartecken för 90 min.

Blir intressant att se hur Janne tänker. Larsson lär nog få spela spela, frågan är om han gör det hemma eller borta. JJ är lite offensivare så chansen finns att han startar hemma och att Larsson får uppgiften på bortaplan. Är 50/50 som du säger.
Citera
2017-11-02, 04:34
Bannlyst
Hur tror ni våran elva från 2004-2006 hade klarat sig i dagens fotboll?

Isaksson
Nilsson - Mellberg - Lucic - Edman
Chippen - Svensson - Linderoth - Ljungberg
Larsson - Zlatan

(alla i sin prime)
Citera
2017-11-02, 05:49
Medlem
funderar på mys-jannes sejour i blågult.

det kan mkt väl vara så att han får sitta rekord-kort tid.

italien slår sverige och sen misslyckas swe i kommande em-kval. sen får janne gå.

in kommer en utländsk tränare för första gången. vad tror ni?
Citera
2017-11-02, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
funderar på mys-jannes sejour i blågult.

det kan mkt väl vara så att han får sitta rekord-kort tid.

italien slår sverige och sen misslyckas swe i kommande em-kval. sen får janne gå.

in kommer en utländsk tränare för första gången. vad tror ni?
Då är du ute och cyklar rejält. Det är första gången på 5-6 år som det faktiskt ser riktigt ljust ut inför framtiden.

Janne har gjort ett riktigt fint kval, förpassat Holland till tredjeplatsen, med begränsat spelarmaterial där vår anfallsduo är hemmahörande i Al-Ain respektive Toulouse. Janne ska bygga vidare på det här och sitter säkert i MINST ett kval till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in