2017-11-01, 13:35
Medlem
zBr9s avatar
Tar det här med innan en massa griniga PM börjar trilla in med "Men användare XXX gör ju OCKSÅ fel":

Tråden handlar om programmet BSF.

Tråden handlar inte om att vissa skriver "för mycket" i tråden, eller att vissa tycker si eller så.

SAMTLIGA som anmärker på att den eller den skriver för mycket i tråden går Off-topic.

Även den som bemöter ett sådant inlägg med ett töntigt "Men hur gör du själv då!?!?!" går OCKSÅ Off-topic.

Så jävla svårt kan det inte vara att förstå.

Håll er till ämnet om ni postar i tråden.

Ämnet är tolfte säsongen av TV-programmet "Bonde söker fru".

Detta ser ni även i rubriken på tråden, så det är för mig obegripligt hur ofta ni ändå lyckas tänka fel.

/moderator
Citera
2017-11-01, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Sen är det ju fortfarande det där frågetecknet om han är tillsammans med Therese eller ej. I så fall så har det ju inte funkat med någon av brevskrivarna.

Ja det undrar jag över också, han verkar gilla tjejen som är på gården nu men på hans Instagram verkar det som han och Therese hyser otroligt varma känslor för varandra. Om nu fallet är så kan det ju varken ha funkat för Jörgen eller Therese med deras brevskrivare. Kan iofs förstå Therese, hennes brevskrivare verkar ju inte direkt roliga nån av dem.
Citera
2017-11-01, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Kan vi inte bara alla bestämma att Erik och Alma blir ett lyckligt par i evighet? Det är ett av extremt få par alla skribenter verkar eniga om är fina ihop och dessutom verkligen verkar fungera ihop. Det borde dom verkligen unna oss tittare

Ja, väck med Liselott, det skulle hela stämningen och känslan på Dennis gård gynnas av.

Jörgen blir jag bara irriterad på, visst att man behöver känna en attraktion men det är för mycket "höhö,schyssta rattar och vilken j-a röv" över hans snack. Har han ens EN gång nämnt något om någons personlighet som är av värde?

Det vore sannerligen en rätt udda kombination och med tanke på att Jörgen vill se alla sina kvinnor "tajta" så får man ju säga att Therese isf inte passar? Inte är hon så vidare vältränad i den mening han syftar på?
Secken äkta mansgris den där Jörgen är alltså...

Jo jag är mer än gärna med och beslutar om att det ska vara Alma och Erik, då blir det ju iaf ett par denna säsongen som kommer kunna vara länge om inte för livet. Och det är ju sånt man vill uppleva med programmet.

Ja stämningen skulle bli glad och mer lugn om Liselott försvann, men vet inte om vi har den turen. Dennis kanske inte kan se vilken ful människa hon är.

Nej Jörgen verkar inte bry sig ett dugg om personligheten och mig veterligt har han aldrig nämnt nåt om tjejernas personligheter. Det enda som han hittills sagt som inte är relaterat till snygghet och tajta kroppar är väl att han tycker det är attraktivt med tjejer som kan dansa och han tar ju en svängom med tjejen i kvällens avsnitt som det verkar.

Nej det är sant, Therese är ju inte tajt i kroppen i den meningen så varför skulle han dras till henne?! Eller förvandlades han av Therese charm och insåg plötsligt att det är inte så viktigt med tajta kroppar, det är nog mer viktigt med en partner man kan diskutera bondeyrket med...har svårt att tro det om Jörgen.....
Citera
2017-11-01, 14:38
Medlem
Citat:
Det håller jag med om
Hoppas verkligen att det blir så. Deras kemi går verkligen genom rutan och gör en glad varenda gång man ser dem tillsammans.

Även Liselotts kompis kan åka hem. Även om Liselott säkert är den som startat allt så har kompisen hängt på och förtjänar därför inte heller att vara kvar.

Har inte hört honom nämna något om någons personlighet.

Det har även jag tänkt på, att Therese borde inte heller leva upp till hans krav rent fysiskt.
Mansgris var ordet.

Instämmer Liselotts kompis kan också packa och åka hem. Vill se Dennis med Annie i slutet, där har vi ett par som kommer vara lika hållbart som Alma och Erik.

Funderar även lite på ifall Wille kommer få till det med någon? Har en känsla av att han kommer finna kärleken.
Citera
2017-11-01, 14:41
Medlem
Funderar även på vilket par det kan vara som gifter sig i år?! Linda har ju sagt att säsongen slutar med ett bröllop och det är ju trevligt. Det kan ju vara nån av de unga bönderna och det vore härligt om det blir så bra för nån av dem. Vad tror ni andra? Vilken bonde tror ni det handlar om?

Skulle bli ganska så sned om det visar sig att det är Jörgen, han är inte värd det alls!
Citera
2017-11-01, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Funderar även på vilket par det kan vara som gifter sig i år?! Linda har ju sagt att säsongen slutar med ett bröllop och det är ju trevligt. Det kan ju vara nån av de unga bönderna och det vore härligt om det blir så bra för nån av dem. Vad tror ni andra? Vilken bonde tror ni det handlar om?

Skulle bli ganska så sned om det visar sig att det är Jörgen, han är inte värd det alls!

Det är Fredrik och Yvonne som kommer gifta sig.
Citera
2017-11-01, 16:16
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ja det undrar jag över också, han verkar gilla tjejen som är på gården nu men på hans Instagram verkar det som han och Therese hyser otroligt varma känslor för varandra. Om nu fallet är så kan det ju varken ha funkat för Jörgen eller Therese med deras brevskrivare. Kan iofs förstå Therese, hennes brevskrivare verkar ju inte direkt roliga nån av dem.
Och hur rolig är Jörgen då?
Nej, det hade varit bättre att hon förblivit singel i så fall säger jag.
Citera
2017-11-01, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Det är Fredrik och Yvonne som kommer gifta sig.

Okej, har nån tidning gått ut med det? Eller har Linda gått ut med det på sin blogg? Har inte läst om det någonstans.

Men kanske inte så oväntat.....även om jag hade tyckt det hade varit roligare att se någon annans bröllop.
Citera
2017-11-01, 16:29
Medlem
Citat:
Och hur rolig är Jörgen då?
Nej, det hade varit bättre att hon förblivit singel i så fall säger jag.

Nej han är verkligen inte rolig alls . Och är mycket förvånad över vad hon ser hoas honom om det nu är så att dessa är ett par.

Ja det är sant, hade jag varit kvinna så hade jag hellre levt ensam till döddagar än varit ihop med en gris som Jörgen
Citera
2017-11-01, 16:39
Medlem
Citat:
Okej, har nån tidning gått ut med det? Eller har Linda gått ut med det på sin blogg? Har inte läst om det någonstans.

Men kanske inte så oväntat.....även om jag hade tyckt det hade varit roligare att se någon annans bröllop.

Nej, Linda har inte gått ut med det än. Fredrik framstår som rätt tråkig men ändå betydligt trevligare än Jörgen. Har svårt att tro att Therese och han skulle passa ihop med tanke på hans konstiga krav.
Citera
2017-11-01, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Nej, Linda har inte gått ut med det än. Fredrik framstår som rätt tråkig men ändå betydligt trevligare än Jörgen. Har svårt att tro att Therese och han skulle passa ihop med tanke på hans konstiga krav.

Okej men är det så får man väl önska Fredrik och Yvonne lycka till. Antar att det blir ett TV-sänt bröllop då? Har det framgått ifall det blir det?

Ja Jörgen tar ju priset när det gäller svineri och otrevligt beteende mot brevskrivare tycker jag. Och tycker inte Therese är nåt alls för honom, hon är ju inte tajt i kroppen som han vill ha en tjej.

Men även om det inte är nåt mellan honom och Therese så tror jag på nåt sätt att Jörgen inte kommer gå lottlös i slutändan även om jag anser att han borde vara det. Han verkar vara en sån man som kan bete sig som en mansgris, vara knölig och kvinnor faller för honom ändå. Är ju bara att se på brevskrivaren som kom förra veckan, hon tyckte ju att "han kan vara en man för mig" "han har världens karisma" Han kan nog konsten att kollra bort tjejer som många bad guys är experter på.
Citera
2017-11-01, 18:22
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Men även om det inte är nåt mellan honom och Therese så tror jag på nåt sätt att Jörgen inte kommer gå lottlös i slutändan även om jag anser att han borde vara det. Han verkar vara en sån man som kan bete sig som en mansgris, vara knölig och kvinnor faller för honom ändå. Är ju bara att se på brevskrivaren som kom förra veckan, hon tyckte ju att "han kan vara en man för mig" "han har världens karisma" Han kan nog konsten att kollra bort tjejer som många bad guys är experter på.

Bad boys brukar dock se betydligt bättre ut, det är liksom själva poängen för att de kan komma undan med sitt beteende. Jörgen har ju överhuvudtaget inte utseendet för sig och karisman tvivlar jag också på eftersom han inte direkt går genom rutan vilket karismatiska personer brukar göra.
Endast pengar återstår som faktor för att han ska kunna locka till sig kvinnor...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in