Citat:
Ursprungligen postat av
Hjortfelt
Inte speciellt förvånad över att det tog slut mellan Leonora och Louise, allt mellan dem gick för fort och dem kände ju inte varandra egentligen när dem gick in i relationen, det tar ju tid att bygga en relation och att sen både förlova sig och flytta ihop verkar inte genomtänkt alls.
Jag tror Leonora känner väldig ånger nu att hon inte körde på som det var tänkt i programmet, hon kanske hade kunnat hitta någon av de 10 som hade kommit till slottet som hade varit bättre än Louise. Nu sitter hon istället med krossat hjärta. Hoppas hon när hon orkar börjar gå igenom brevhögen och finner nån ny kvinna. Eller via dejting på nätet.
Det är antagligen precis så att hon känner ånger över sitt val.
Att gå in så hårt i ett förhållande så snabbt var något vi var många som ifrågasatte (antagligen genom våra livserfarenheter) om det var rätt, tyvärr fick vi rätt.
Det är givetvis aldrig något att "gotta sig i" när det tar slut mellan två människor om nån trott det, men likt man kan varna vänner etc för att rusa in i något utan att tänka efter först så "råder" vi deltagare i bsf detsamma.
Hon borde givetvis gett alla chansen, en passion varar ungefär såhär länge som deras förhållande gjorde, sedan när finkläderna och den omedelbara attraktionen avtar och ska ersättas av mjukisbrallor och en djupare kärlek finns inget kvar.
Jag önskar givetvis henne all lycka men om jag varit brevskrivare till henne hade jag inte accepterat att tas till nåder som ett "andrahands-val" om hon går igenom breven igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lostworld
Tror absolut att hon har ångest nu. Att missa ett sånt tillfälle för att rusa in i ett förhållande var verkligen korkat och kortsiktigt tänkt.
Kanske får hon en ny chans att medverka i programmet om några år om det inte har ordnat sig, på samma sätt som Marcus...
Jag hoppas INTE hon får en ev ny chans, "återvinningen" i BSF är tillräcklig redan nu tycker jag.
Skillnaden mot Marcus är att Marcus var ung när det begav sig och Leonora är äldre och borde fattat bättre redan nu.