2017-10-31, 22:20
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Såvitt känt är så hade han inte plattformen med sig under den här seglatsen, så när och var skulle sågen användas på plattformen?

Var fanns plattformen när Madsen seglade iväg med KW?

Om plattformen låg förtöjd vid Refshaleöen vid tillfället så fanns det väl ingen anledning att ta ombord sågen på Nautilus?

Plattformen låg förankrad utanför Bornholm.
Citera
2017-10-31, 22:23
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Har du möjligen en länk till den artikeln där Krantz uttalar sig?

Madsens förklaring om kolmonoxiden föranledde åtminstone åklagaren att beställa fler prover från rättsmedicin.
Det är det som gör att det inte går att bortse ifrån att de kommer ge något resultat. OM det framkommer något som påverkar utredningen
tror jag bestämt att de kommer meddela detta. Eller vad tror ni, kommer det oavsett nya resultat, eller att man kommer fram till dödsorsak, att vara ett medievaakum nu fram till rättegången börjar i mars?

[COLOR=#FFFFFF]Spara[/COLOR]

Så ser inte jag det. Jag är övertygad om att man testar för kolmonoxid just för att otvetydiga bevis alltid slår hårdare, och att det är enkelt/möjligt att göra detta uppenbarligen.

Det är fullständigt orimligt att PM gick ut ensam, KW dog av kolmonoxidförgiftning, och PM inte blir skadad när han återvänder ner i ubåten. Det är en desperat nödlögn, men fortfarande alltid användbart för åklagarsidan att ha absoluta bevis på att det är en lögn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Då kanske du ska se det innan du uttalar dig? Ja, klart GW kan veta mer än oss. Han skulle inte uttala sig annars. Han citerade åklagaren först före han sa att det är tortyr-stick.

Han har uttalat sig mer än en gång under genom åren där det senare visat sig att borde hållit käften stängd. Sa GW att åklagaren sagt att det var tortyrstick? eller vad är det du vill påskina?
Citera
Medlem
trngws avatar
Ett problem med GW är att han tar sin statistik som grund för att uttala sina antaganden om vad som hänt som vore de fakta.

Han påstår t.ex. bestämt att mordet inte var planerat, men han har faktiskt svårt att motivera det och trillar närmast in i försvarsmode så fort frågan kommer upp.

Han uttalar sig om stickskadorna, eller pickeringsskadorna som han kallar dem på fackspråk, i termer som om det han säger är fastställt, vilket det inte är. Jag tror visserligen som han att det är som han säger, men fastställt att det är så, är det inte.

(pickering = att sticka något med ett vasst föremål, pickering är ett vanligt uttryck med bakverk i konditorbranschen)

Å så där håller det på, när det gäller strypningen säger han i alla fall "förmodligen". Troligen eftersom han inte fått de bekräftelser från danska polisen som han förväntat sig kring dödsorsaken.
Hade KW blivit strypt, eller om det mot all förmodan skulle visa sig att hon blivit strypt, skulle ju en strimma hopp väckas över att hon ströps innan hon tillfogades stickskadorna.
Men den stora frågan är, givet det som skett och det vi vet om PM's intresse för döden, dödsinsikten och halshuggning etc, varför skulle PM strypa KW? Varför? Det finns inte ett enda uns av spår i något av detta fallet som pekar på strypning, inte ett skvatt. Allt pekar i andra riktningar. Här är GW lika obstinat som han brukar anklaga poliskåren för att vara när de inte tagit reda på alla fakta eller följt de spår som funnits.
Citera
2017-10-31, 22:28
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Tja vad vet jag? Den kanske inte var så bra tillpassad, särskilt om han nu kanske skulle ha dambesök ombord? Det går ju lättare att kapa två tre centimeter från bordsskivan på plats än att börja kånka upp bordet genom luckan och upp på land till verkstaden, tycker du inte, jämfört med att bara bära en fogsvans ombord? Eller om han skulle passa till någon list?

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast de är inne på att verktygen skulle tagits dit för det syftet specifikt. Vilket ju inte är nödvändigt. Jag tror det är möjligt att de liksom fanns till hands där. Sågen var väl inte nödvändig om han hade en kniv.

But... why? Gick vi inte just igenom den där sågen? Utom rimligt tvivel.

1. PM erkände att vittnet hade rätt, som såg honom bära sågen till ubåten samma dag.

2. PM vet att det inte finns något att snickra på i ubåten, så han uppfinner nödlögnen att han gick dit och snickrade på ett annat projekt, och sedan bar tillbaka sågen. (Men det var en lögn. Sågen hittades på havets botten.)

3. D v s inte ens PM försöker hävda det du hävdar. Du är inte PM, och det har inget bevisvärde var du gillar att ha dina verktyg.

4. Sågen användes till att såga KW i bitar.
Citera
2017-10-31, 22:29
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qavalah
Peter Madsen har två män boende med sig i sitt radhus. En är en filmare som heter Alexander Lind.

Filmaren har gjort en homoerotisk film med två bröder som heter Carl Plum och Niels Plum.

Carl Plum har halshuggit och lemlästat en häst på en strand i Danmark.

(https://www.expressen.se/kvallsposte...-far-fangelse/)

Alexander Lind som själv är homosexuell och som bor hemma hos Madsen säger i en artikel:

”Jeg identificerer mig rigtigt meget med Carl og Niels...

Der er nærmest en venne-enklave ude på Refshaleøen. 26-årige Niels Plum bor i nabohaven i en tipi, og tvillingebroren Carl Plum bor på en båd i nærheden...

(http://www.ekkofilm.dk/artikler/mod-plum-tvillingerne/)

Polisen hittade filmer i Madsens dator med halshuggning.

Helgen innan Kim Wall åkte med Madsen i ubåten hölls en BDSM-sammankomst på Refshaleøen.

(http://xplore-festival.dk/about-xplore/)

Ulf
FY FAN vad vidrigt att läsa om dessa groteskt sjuka och störda tvillingar och det löjligt låga straffet för det makabra brottet mot ponnyn!
Jag önskar att jag sluppit läsa detta. OCH DOM FÅR FORTSÄTTA ATT HA DJUR!

Nu tror jag inte längre på det danska rättsväsendet för fem öre och allt kan hända i PM rättegången.
Eller är det bara djur dom skiter i i pisslandet Danmark?
Citera
2017-10-31, 22:29
Medlem
trngws avatar
Citat:
Han berättade vad "danskarna" sagt. Jag upprepar "Man har utvidgat misstanken nu, till att också omfatta annat könsligt umgänge än samlag. Under särskilt försvårande omständigheter. Man gör detta mot bakgrund av dom 14 sticken mot underlivet" Och sen säger han att sticken var tortyr...

Jag ser det nog som ganska bekräftat.

Du sätter citat-tecknet på fel ställe

Citat:
"Man har utvidgat misstanken nu, till att också omfatta annat könsligt umgänge än samlag. Under särskilt försvårande omständigheter." Man gör detta mot bakgrund av dom 14 sticken mot underlivet

Polisen skulle aldrig uttrycka sig som så att "Man gör detta....", utan det är GW som drar en slutsats utifrån det polisen sagt, om varför de säger som de gör.
Och tvivlar inte på det GW säger i detta fallet, tvärtom är ju det vad som framhållits i tråden under en längre tid. Det är GW som är på efterkälken här. Han är så fast i sina standardiserade gärningsmän att hans slutsatser kommer långt efter alla andra.
Citera
2017-10-31, 22:30
Medlem
Citat:
Då kanske du ska se det innan du uttalar dig? Ja, klart GW kan veta mer än oss. Han skulle inte uttala sig annars. Han citerade åklagaren först före han sa att det är tortyr-stick.

Jag tror faktiskt att det var först efter besöket i Danmark som han insåg exakt vilken tortyr KW utsatts för och att det var under omfattande tid, dessutom. Före besöket skrev han i sinn krönika lite märkligt om skador i buken, vilket han slutade med efter besöket hos dansk polis.

Så jag tror han faktiskt vet mer detaljer än vi. Var han sedan fått bågfilen vet jag inte men den har han konsekvent vidhållit varit inblandan. Annars har polisen sagt fogsvans. Ingen aning vad som faktiskt är sant där.
Citera
2017-10-31, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jodå, frågan för min del handlar just nu om det var ett planerat mord eller inte.

Jag tycker att det finns omständigheter som talar för att det var planerat, särskilt styckningen. Jag utgår då ifrån att Madsen först tar livet av KW innan han styckar henne, således bör det röra sig om ett planerat mord enligt min uppfattning.

Men om hon först dog och han sen vilade ett par timmar, som han har sagt - och därefter styckade henne så borde det inte blivit så mycket blod? Kan jag tänka. Mycket borde då ha koagulerat för länge sen.
Citera
2017-10-31, 22:34
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Vad jag är mest intresserad av nu är om PM planerat mordet eller det skede i stundens hetta.

Alla bevis pekar på att det var planerat, dock inte nödvändigtvis personligt mot KW. Jag tror på kvinnan som avstod en ubåtstur med PM strax före mordet, för att hon tyckte erbjudandet lät märkligt.

Absoluta bevis för det får du kanske under rättegången, men det är inte säkert att motivet någonsin blir fullständigt, exakt klarlagt. Människor följer inte en exakt mall, och inte ens om PM bryter ihop och erkänner kan vi veta om han talar absolut sanning.
Citera
2017-10-31, 22:38
Medlem
Citat:
Han berättade vad "danskarna" sagt. Jag upprepar "Man har utvidgat misstanken nu, till att också omfatta annat könsligt umgänge än samlag. Under särskilt försvårande omständigheter. Man gör detta mot bakgrund av dom 14 sticken mot underlivet" Och sen säger han att sticken var tortyr...

Jag ser det nog som ganska bekräftat.

Mm. Det finns kanske en logik i det - för att det ska vara fråga om "könsligt umgänge..." (låter som det svenska begreppet "annan jämförbar handling" i vår våldtäktslagstiftning) bör den utsatte rimligen vara vid liv. Annars ryms det ju inom griftefridsbrottet. Typ så?
Citera
2017-10-31, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
På liknade sätt som du, har jag också avrundat kvällen. Ja, givetvis är han skyldig, men det finns fortfarande en microskopisk chans för PM att "gäcka" polisen, hans förmodligen enda "drive" i just detta "projekt".

Jag tror att han ser världen med lite andra ögon, än de flesta gör. Han vill ha max uppmärksamhet, och just nu sitter han på en kunskap, som ingen annan i hela världen har. Det är groteskt patetiskt, men man måste försöka förstå hans sjuka bild av verkligheten, för att kanske förstå händelseförloppet i detta live-drama.

Han använder denna tid, fram till åtal och rättegång, att få bekräftelse genom att slänga fram olika möjliga alternativ till KW's död. Sådan är han, läs vidare på "psykopat", så klarnar bilden kanske.

Ja, han äger scenen, ända fram till dom i april -18, och kan förväntas utnyttja den på hur vidrigt sett som helst. Jag blir inte förvånad, om han lanserar en 4:de version, och kanske fler, innan detta är över. Han behöver uppmärksamhet, för att leva!

Helt rätt. En psykopat behöver näring för att leva - näring som denna suger ut ur alla människor i sin omgivning. Till och med sina egna barn, om de har några.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in