2017-10-31, 22:40
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
GW är ju ingen officiell part i denna utredning, vad han "bekräftar" är ingen formell info om fallet, med mindre än att han har ett officiellt uttalande i ryggen.

Vad som tidigare framkommit, om jag uppfattat det rätt, har de 14 sticken mot underlivet "inträffat någonstans i närheten av dödsögonblicket". Då är det väl ingen sensation, att de kanske utförts innan, men igen, att GW "bekräftar" det, har inget egentligt värde, innan polisen i Danmark gör det!
Enligt ett uttalande från åklagaren har fler än tio skador uppkommit “vid dödstillfället eller kort därefter”. - PM kommer att ta fasta på "kort därefter" - och kort efter KW:s avgasdöd har PM påbörjat en valhänt styckning; dock inom två timmar eftersom rättsläkarna efter en påpekan från försvaret ansett det väldigt osannolikt att så lång tid har förflutit.

Skillnaden är om det kan visas att stickskador åsamkats KW före döden. - Om så ej är fallet kan det bli strid på kniven. - Och nu har PM också skurit bort sin tupplur från förloppet, låt vara att det bör ha tagit honom ett tag att hämta sig från avgaserna.
Citera
2017-10-31, 22:42
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Därför:

http://sn.dk/modules/xphoto/cache/37...1320_912_3.jpg

Plattformen tillsynes tillverkad av metall.

https://www.sondagsavisen.dk/wp-cont...aketmadsen.jpg

Av lätt förklarad anledning, raketuppskjutning.

Trä och eld är ingen bra kombination.

Denna förklaring lämnade Peter Madsen förut, varför han hämtade sågen:

Citat:
- Politiet fortalte, at vidnet beskrev saven som en almindelig fukssvans med et gult eller orange håndtag. Peter Madsen har selv forklaret, at han var på vej ned i ubåden med en sav, fordi han skulle bygge en form for plateau nede i ubåden. Ifølge Peter Madsen endte saven efterfølgende tilbage på værkstedet.

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-10-...ed-ubaadssagen

Han skulle bygga en form. Jag vet inte för slags "form", men det är inte ovanligt att de byggs i trä ibland.

Nu var detta förstås en lögn. Men som förklaring som sådan är den inte omöjlig.
Citera
2017-10-31, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Okej. Vad tycker du hans citat från åklagaren säger då? "Man har utvidgat misstanken nu, till att också omfatta annat könsligt umgänge än samlag. Under särskilt försvårande omständigheter. Man gör detta mot bakgrund av dom 14 sticken mot underlivet" Och sen säger han att sticken var tortyr. Vi kanske tolkar det olika då.

Inte alls, annat än att du genast köper GW's obekräftade uttalande att sticken var tortyr, trots att INGET officiellt framkommit från utredningen om att det var fallet!!!! Sortera!!!! Fakta!!! Och utgå från åklagare och dansk polis! Då hittar du inte dessa uppgifter.

Men, om du väljer att gå på en helt utomståendes uppgifter, GW's, får du tolka in det, om du vill.

GW skulle ALDRIG gått på en utomståendes uppgifter i ett omvänt fall, och han kan ha gjort bort sig rejält, om han uttalat sig som du och andra sett ( jag har inte läst hans uttalande...).
Citera
2017-10-31, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Han berättade vad "danskarna" sagt. Jag upprepar "Man har utvidgat misstanken nu, till att också omfatta annat könsligt umgänge än samlag. Under särskilt försvårande omständigheter. Man gör detta mot bakgrund av dom 14 sticken mot underlivet" Och sen säger han att sticken var tortyr...

Jag ser det nog som ganska bekräftat.

Åklagaren utvidgade rubriceringen i den sista häktningen; anden kønslig omgang end samlag. Ingen insider info alltså utan en "utvidgad brottsmisstanke" som alla kan ta del av.

(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Inget att fundera desto mer på vad du istället kan fundera på är varför åklagaren väntade till häktningsförhandling nummer fyra innan han klämde in den nya rubriceringen, anden kønslig omgang end samlag Du ser det var nämligen i häktningsframställan nummer tre den 3/10 som åklagaren presenterad datans innehåll och knivhuggen i underlivet men inväntade till fyran innan han utökade misstanken ...

Som sagt var tidigare från mig, en slug åklagare som jobbar genialiskt och metodiskt rätt och därför kan invänta det rätta juridiska ögonblicket. Imponerande!
Senast redigerad av proximac 2017-10-31 kl. 22:50.
Citera
2017-10-31, 22:50
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pruppmupp
Mm. Det finns kanske en logik i det - för att det ska vara fråga om "könsligt umgänge..." (låter som det svenska begreppet "annan jämförbar handling" i vår våldtäktslagstiftning) bör den utsatte rimligen vara vid liv. Annars ryms det ju inom griftefridsbrottet. Typ så?

Ja. Jag försöker förklara detta men det går inte in hos vissa.
Citera
2017-10-31, 22:50
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Och nu har PM också skurit bort sin tupplur från förloppet, låt vara att det bör ha tagit honom ett tag att hämta sig från avgaserna.

Har han skurit bort sin tupplur? Var har det framkommit?
Citera
2017-10-31, 22:51
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag tror att dödandet var mycket mer primitivt än vad som spekuleras här med gaser och annat. Kim Wall överfölls, sattes ur spel och blev plågad och sen styckad levande. För PM var besatt av att få göra likadant som han sett i de vålds- och dödsporrfilmer han var uppslukad av. I undersökande syfte.

Kanske har jag fel, men jag tror att det ligger närmast sanningen och det vill han naturligtvis inte erkänna. Försöker komma undan för att gå fri och få fortsätta med sina barnsliga intressen med ubåtar och raketer. Själv är han nog nöjd med dådet men inte att han har åkt fast. Vad andra anser om omoralen och det förfärliga i hans handlingar tror jag inte intresserar honom.

Vi får väl se framöver...

Enligt åklagaren har styckningen skett EFTER döden.

Från förhandlingen 3 oktober:

”Desuden er amputationen foregået efter dødstidspunktet”

http://ekstrabladet.dk/112/peter-mad...vinder/6853445
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Åklagaren utvidgade rubriceringen i den sista häktningen; anden kønslig omgang end samlag. Ingen insider info alltså utan en "utvidgad brottsmisstanke" som alla kan ta del av.

(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Inget att fundera desto mer på vad du istället kan fundera på är varför åklagaren väntade till häktningsförhandling nummer fyra innan han klämde in den nya rubriceringen, anden kønslig omgang end samlag Du ser det var nämligen i häktningsframställan nummer tre den 3/10 som åklagaren presenterad datans innehåll och knivhuggen i underlivet men inväntade till fyran innan han utökade misstanken ...

Som sagt var tidigare från mig, en slug åklagare som jobbar genialiskt och metodiskt rätt och därför kan invänta det rätta juridiska ögonblicket. Imponerande!

Han väntade nog inte med flit. Han fick nog veta av rättsläkaren att skadorna på könsdelarna uppstått innan döden, och då lade han till denna brottsrubricering. Det är jag övertygad om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Att han fastnat för att det inte var planerat har nog flera orsaker. Statistiskt är väl de flesta mord inte planerade utan sker på impulsartat tillvägagångssätt. Ett sexuellt övergrepp som går överstyr, eller det vanligaste är väl att någon blir förbannad på någon.
Det har inte framkommit att KW och PM skulle varit bekanta med varandra innan, det vanligaste motivet till planerade mord är väl att det finns någon slags konflikt som legat och jäst. Det finns väl fall där någon planerar att döda en slumpmässig vemsomhelst men de är väl väldigt sällsynta. Han uttalar väl sig utifrån statistik, hur det oftast brukar vara.

Så här tänker jag och har tänkt hela tiden:
Att PM ville och skulle mörda var planerat, men när och vem offret skulle bli visste han nog inte förrän strax innan han träfade KW. Hon var det perfekta offret för hon utmanade säkert hans superuppblåsta ego med att kanske le lite försmädligt åt hans skryt och storvulna planer, kanske ifrågasatte dem också - plus att hon var i en mycket högre division än han ur både intellektuellt och intelligentsmässigt perspektiv. Vacker och klok.

En narcissist AVSKYR människor som glänser (mer än de själva, särskilt i deras egen närhet) och den som på medvetet eller omedvetet kränker deras ego eller hindrar deras planer - är i vägen för dem -
ligger väldigt illa till för att råka ut för en hämndaktion av något slag.

Hela historien är överfull av såna exempel på dito personer. I omedelbar närhet i nutid i USA har vi Donald Trump som ett talande exempel. Här har vi ett annat kriminalfall som går parallellt med detta: Arbogafallet med Johanna Möller i centrum.
Citera
2017-10-31, 22:55
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Inte alls, annat än att du genast köper GW's obekräftade uttalande att sticken var tortyr, trots att INGET officiellt framkommit från utredningen om att det var fallet!!!! Sortera!!!! Fakta!!! Och utgå från åklagare och dansk polis! Då hittar du inte dessa uppgifter.

Men, om du väljer att gå på en helt utomståendes uppgifter, GW's, får du tolka in det, om du vill.

GW skulle ALDRIG gått på en utomståendes uppgifter i ett omvänt fall, och han kan ha gjort bort sig rejält, om han uttalat sig som du och andra sett ( jag har inte läst hans uttalande...).

Men vad fan. Det är ju precis det jag gör, jag utgår från danskarna. Dom har lagt till en brottrubricering, eller utvidgat den, till "annat än könsligt sexuellt umgänge under särskilt försvårande uppgifter" eller nåt sånt. Dom lade till det nyligen. Det är det OCH Leif GW:s uttalande som gör mig säker.

GW uttalade sig inte såhär starkt förra avsnittet där dom tog upp detta fall. Men nu gör han det. Varför? Jo för att danskarna lagt till denna brottsrubricering efter att åklagaren fått svar av rättsläkaren att sticken uppstod innan döden. OBS det sista är min egna teori.
Citera
2017-10-31, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Enligt ett uttalande från åklagaren har fler än tio skador uppkommit “vid dödstillfället eller kort därefter”. - PM kommer att ta fasta på "kort därefter" - och kort efter KW:s avgasdöd har PM påbörjat en valhänt styckning; dock inom två timmar eftersom rättsläkarna efter en påpekan från försvaret ansett det väldigt osannolikt att så lång tid har förflutit.

Skillnaden är om det kan visas att stickskador åsamkats KW före döden. - Om så ej är fallet kan det bli strid på kniven. - Och nu har PM också skurit bort sin tupplur från förloppet, låt vara att det bör ha tagit honom ett tag att hämta sig från avgaserna.

Ja, vad jag svarade på var bara var som framkommit OFFICIELLT i utredningen, och la ingen som helst värdering i vad som skett. Vad menade du egentligen med ditt citat?

Dina "om" kunde du kommentera, utan att lägga ett citat på mitt tydliga, att GW inte är en officiell part i detta mål, utan bara en kommentator.
Citera
2017-10-31, 22:56
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Har han skurit bort sin tupplur? Var har det framkommit?
Det är något jag tar för givet. - Varför skulle han ta en tupplur i sin nya version av vad som hände? - Sov han på däck..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in