2017-10-29, 19:28
  #14473
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Yes! Sub är definitivt den opiat jag föredrar bäst när jag måste få saker gjorda, t.ex städa eller diska. Ofta blir jag manisk och kan bli sittandes och skruva i en Linuxserver eller sortera LP-skivor långt in på morgonen. Timmarna bara flyter iväg. Dock gör ju detta att det är totalt omöjligt att få normala saker gjorda när man är utan, and "feelin sick and dirty" för att citera The Velvet Underground.

Ja när man väl blir utan B8 och nykter det är då allt känns så tråkigt och jobbigt att få saker gjorda..
Jag är tacksamm att jag har utskrivet, för äntligen kan jag fungera normalt i samhället.
Citera
2017-10-30, 23:28
  #14474
Medlem
JesusIsAStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mod32
Ja när man väl blir utan B8 och nykter det är då allt känns så tråkigt och jobbigt att få saker gjorda..
Jag är tacksamm att jag har utskrivet, för äntligen kan jag fungera normalt i samhället.

Ja buprenorfin kan vara en mirakel medicin om den används i det syftet!
Citera
2017-10-31, 00:28
  #14475
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JesusIsAStoner
Ja buprenorfin kan vara en mirakel medicin om den används i det syftet!

Absolut det har du rätt i.
Citera
2017-10-31, 10:42
  #14476
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mod32
Ja när man väl blir utan B8 och nykter det är då allt känns så tråkigt och jobbigt att få saker gjorda..
Jag är tacksamm att jag har utskrivet, för äntligen kan jag fungera normalt i samhället.


Hur fungerar Buprenorfin på dig efter att ruseffekten försvunnit? Tar ju knappt en vecka för mig sen försvinner själva ruset, men jag upplever ju fortfarande positiva effekter.
Citera
2017-10-31, 11:45
  #14477
Bannlyst
Det är intressant att bup är en "partial agonist" och inte "full agonist" som andra opiater. "Suboxone acts as a partial agonist against the mu-opioid receptor which releases both serotonin and dopamine in the central nervous system. It should be noted that these neurotransmitters are released to a lesser degree than full agonists. Some would hypothesize that the antidepressant properties of Suboxone can be derived from the release of dopamine and serotonin."

Fast i mindre doser, under 1 mg ska det tyligen vara full agonist, "less is more" som man säger med bup. Tar jag det några dagar på raken blir jag bara glad och energisk typ, men när det går ett tag emellan att jag tar det blir jag alltid överaskad över hur stark opiatigt det faktist är och jag noddar och känner ungefär som på morfin. Skum substans, men klart bättre för vardagligt bruk än andra opiater eller rävgiftet tramadol.

Minns när jag var färsking och spydde av det. Försöker hålla mig i 1-2 mg hållet man skulle kunna ta slut på 8 mg eller mer om jag vill...fast tycker det bara leder till onödig tolerans och effekten blir inte bättre... Man ska hålla sig i 0,5 - 2 mg ranget.
__________________
Senast redigerad av BroderQuetzalcoatl 2017-10-31 kl. 11:48.
Citera
2017-11-01, 21:19
  #14478
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Hur fungerar Buprenorfin på dig efter att ruseffekten försvunnit? Tar ju knappt en vecka för mig sen försvinner själva ruset, men jag upplever ju fortfarande positiva effekter.

Ruseffekten är helt borta, blir bara frisk. Men suget efter heroin är 90% borta. Men postivt med den sociala biten som kommer på b8.
Citera
2017-11-08, 13:55
  #14479
Medlem
Hej grabbar och flickor!

Tänkte kolla med er angående interaktionen mellan Sub och Lamotrigin, har läst att det är en Major interaction och har nyligen börjat med Lamotrigin....

Av vad jag fått fram så ökar den risken för CNS deppression och påverkar även din respiratoriska funktion.

Är det någon med personliga erfarenheter av denna interaktion eller är det faktiskt en riktigt farlig kombo? Så jävla svårt att veta då andra läkemedel jag använt också står under Major interactions men inte har inneburit några problem
Citera
2017-11-10, 02:17
  #14480
Medlem
Vakna för 30min sjuk som ett as, jag tog en fix b8 och frisk på 1sek.
Ibland blir jag bara trött på mej själv.
Citera
2017-11-14, 19:01
  #14481
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mod32
Vakna för 30min sjuk som ett as, jag tog en fix b8 och frisk på 1sek.
Ibland blir jag bara trött på mej själv.

Du kan ju börja med att sluta med att slå i dig skiten, du är frisk under kortare tid då
Citera
2017-11-14, 22:00
  #14482
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Du kan ju börja med att sluta med att slå i dig skiten, du är frisk under kortare tid då

Är beroende av ritualen.
Citera
2017-11-15, 13:00
  #14483
Medlem
Snacka om att man blir kritiv på b8. =)
Citera
2017-11-15, 13:05
  #14484
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mod32
Snacka om att man blir kritiv på b8. =)

Vad menar du med kritiv? kreativ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in