2017-10-30, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
och alla Dumsvenskar som suttit och applåderat honom i det skittråkiga bonniers tv 4 Parlamentet.
Dummare folkslag än svenskarna får man leta efter

Är Soran inte längre svensk helt plötsligt? När han roade svenskarna så var han svensk men inte när det visar sig att han varit ett svin som Martin Timell.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Nja inte enligt uppgift. "He was nine months old when his parents, Kurdish refugees from Iraq, found shelter in Sweden."
https://www.thelocal.se/20121122/44590

Mitt misstag.
Påverkar dock inte min bedömning nämnvärt.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Väldigt tjat om var det utpekade är. I förvar eller inte.

Jag tror det är simpelt. Polisen började med detta förra veckan. Pressen fick nya om det och man släppte nyheten i fredags. Innan denna publicering fick managern och den utpekade veta detta av tidningen. Men polisen hade ännu inte kontaktat dem. Sen hade de ansvariga poliserna helg, för detta är ingen Beck-film där polisen jobbar dygnet runt. Idag återupptogs arbetet, kanske kontaktades den utpekade idag, eller så intervjuar de fortfarande offren eller deras vittnen. Jag har hört det kan ta veckor innan en utpekad hörs.
Citera
2017-10-30, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lissa74
Varför tror ni att det är Soran?

Eftersom de pixlade bilderna av den misstänkte våldtäktsmannen hittats när de togs på Soran så är det redan klart. Finns inga starkare bevis än det.
Citera
2017-10-30, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av King-kuntaa
Det ska finnas sannolika skäl för att den misstänkte har begått ett brott som kan ge fängelse i minst ett år. Dessutom ska det finnas risk för att den misstänkte avviker, fortsätter att begå brott eller förstör brottsutredningen. Det är inte normalt att häkta folk bara sådär. Sluta svamla.

Otroligt att Expressen att fått tillgång till polisutredningen. Vem fn läcker?
Citera
2017-10-30, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
och alla Dumsvenskar som suttit och applåderat honom i det skittråkiga bonniers tv 4 Parlamentet.
Dummare folkslag än svenskarna får man leta efter

Är Soran inte längre svensk helt plötsligt? När han roade folket så var han svensk men inte när det visar sig att han varit ett svin som Martin Timell.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av All.
Eller så uttalar jag mig för att lära mig mer? Jag bad gärna om att bli rättad om jag hade fel, och att bara skriva "nej" gör ingen klokare.

Varför skulle det inte kunna handla om våldtäkt i fallet jag beskrev?

För offret befinner sig inte i en hjälplös situation om en kille bara tjatar om sex. Hon kan gå. Hon kan inte gå om de är ute i skogen i ett hus med mil till närmsta granne, han är 180 cm lång mot hennes 150, hon har druckit eller han har drogat eller nyttjat hot om våld eller repressalier om hon inte gör som han säger.
Citera
Medlem
Flugas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeptemberRain
Personligen är jag tveksam till såna här drev. I slutändan förtjänar alla människor en rättvis bedömning som i såna drev inte kan ske.

Noterar att managern tagit bort sitt nummer nu på alla sidor...
http://www.soranismail.se/Aktuellt.aspx

KONTAKT

Manager
Fanny Larsson
M: fanny@soranismail.se
T: +46 73 226 05 02

Bokning
M: boka@roa.se
T: 08-400 200 10
www.roa.se

http://webcache.googleusercontent.co...e/Kontakt.aspx
Citera
2017-10-30, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lissa74
Varför tror ni att det är Soran?

Du har en lång tråd här att läsa. Varsågod
Citera
2017-10-30, 22:46
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Är Soran inte längre svensk helt plötsligt? När han roade svenskarna så var han svensk men inte när det visar sig att han varit ett svin som Martin Timell.
Han har väl aldrig varit svensk, född av kurder i iran, svensk medborgare är han men inte svensk.
Citera
2017-10-30, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av All.
Eller så uttalar jag mig för att lära mig mer? Jag bad gärna om att bli rättad om jag hade fel, och att bara skriva "nej" gör ingen klokare.

Varför skulle det inte kunna handla om våldtäkt i fallet jag beskrev?

För att i ditt scenario suger hon av honom för att han ska sluta tjata, det är inte våldtäkt kort och gott.
Nu har jag inte de exakta rekvisiten i huvudet och orkar inte gå och hämta lagboken men vill minnas att det antingen handlar om våld/hot om våld eller en särskilt utsatt situation. Då talar vi om man exempelvis är medvetslös, drogad, inlåst etc. Att man tycker snubben är lite dryg och suger av honom för att han ska hålla käft räcker inte för att det ska bli ett sexualbrott. I så fall skulle varenda jävel i ett längre förhållande göra sig skyldig till våldtäkt.
Citera
2017-10-30, 22:47
Avstängd
SI borde gå ut och försvara sig så flitig talare som han är(om han nu har rent mjöl i påsen).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in