2017-11-01, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gooza
Jag håller med dig, om det visar sig att han är skyldig. Men jag säger det för femte gången; det vet varken du eller jag om han är, ännu...

Har Lasse kronér erkänt? Han blev uthängd.
Citera
2017-11-01, 20:43
Bannlyst
Citat:
Du verkar tro att jag ifrågasätter att det är Soran som är misstänkt. Det gör jag inte. Det känns ganska uppenbart vid det här laget, att det är han.

Däremot ifrågasätter jag tonen i denna tråd. Eller närmare bestämt; allt dömande på förhand, utan att vara det minsta öppen för att han kanske inte alls är skyldig till det han anklagas för. Anledning: Hans liv, som du själv säger, blir förstört. Och återigen, om han är skyldig så kan man tycka att han förtjänar det såklart, men tänk om han inte är skyldig? Problemet med våldtäktsanklagelser är att personer blir just brända oavsett om det visar sig att de är oskyldiga eller ej. Det är väl ingen främmande tanke att det funnits vissa kvinnor som bara försökt sätta dit folk genom liknande anklagelser. Eller? Då bör man ju rimligtvis också ta det lite lugnt med att utgå från att personen i fråga är 100% skyldig-->Hata -->Outa nummer och adress--> etc... innan vi får reda på mer.

Förmodligen är de flesta anklagelserna på riktigt, i största allmänhet, men just när det gäller en känd person kan det finnas andra incitament till att faktiskt anklaga någon. Återigen säger jag inte att jag tror att han är oskyldig. Jag påpekar bara att vi vet alldeles för lite för att säga vissa av de sakerna vi säger i denna tråd.

Jag anser helt enkelt att mitt resonemang är jävligt nödvändigt för ett rättvist samhälle.

Återigen; Även om sannolikheten känns hög för att han är skyldig, så är han än så länge inte skyldig.

Vad skulle dess incitament vara? Pengar?
Enligt brottsoffermyndigheten ligger ersättning för våldtäkt på 100tkr, jag tycker då inte det är värt pärsen det måste vara att gå igenom en sådan här process, berömmelse? Knappast, hej jag är våldtäktsoffer, ta med mig i samtliga morgonsoffor, paneler och debatter.....
Det heter väl hellre fria än fälla, men när det är minst 10 starka indicier för att anklagelserna stämmer, borde vara gott om bevis, då blir det nästan barnsligt naivt att vänta tills domen.

Jag behöver inte se en dom för att skapa en bild om vad jag tycker om att trycka ner åderpåle i halsen på gråtande tjejer som bönar och ber om att jag ska sluta....

https://www.brottsoffermyndigheten.s...ill-100-000-kr
Citera
2017-11-01, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Har Lasse kronér erkänt? Han blev uthängd.
Som har behandlats i tråden: han blev uthängd när han uttalade sig själv.
Citera
2017-11-01, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danielpettersson

Så man väntar på få tag i Soran och en kommentar. Sen kommer uthängningen?
Citera
2017-11-01, 20:47
Medlem
goozas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Vad skulle dess incitament vara? Pengar?
Enligt brottsoffermyndigheten ligger ersättning för våldtäkt på 100tkr, jag tycker då inte det är värt pärsen det måste vara att gå igenom en sådan här process, berömmelse? Knappast, hej jag är våldtäktsoffer, ta med mig i samtliga morgonsoffor, paneler och debatter.....
Det heter väl hellre fria än fälla, men när det är minst 10 starka indicier för att anklagelserna stämmer, borde vara gott om bevis, då blir det nästan barnsligt naivt att vänta tills domen.

Jag behöver inte se en dom för att skapa en bild om vad jag tycker om att trycka ner åderpåle i halsen på gråtande tjejer som bönar och ber om att jag ska sluta....

https://www.brottsoffermyndigheten.s...ill-100-000-kr

Ja, eller hämnd. Han kanske betett sig illa mot vissa tjejer. Man kan bete sig illa mot folk utan att våldta dem, exempelvis.

Och på tal om penga-incitamentet. Många gör nog ganska mycket jobbigare saker för betydligt mindre än 100,000kr.
Citera
2017-11-01, 20:48
Medlem
spida-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SerieSpetsaren
Man tackar för förtydligandet, verkar ha gått väldigt fram och tillbaka med detta under trådens gång så man vet ju inte vad man ska tro längre.

Jaha, trodde inte att de hade något större samarbete längre, senast som jag minns var bara när de båda gästade på en podd tillsammans.

Sitter och tittar på Arons Twitter förövrigt och han är ju löjligt aktiv i debatter, har han inget bättre för sig?

Kan inte folk skicka till honom angående Soran och se om han svarar? Skulle tro att han undviker att svara dock.

Han svarade tidigare men de tweetsen är borrtagna. Nåt i stil med "inga kommentarer p.g.a. jäv".
Citera
2017-11-01, 20:49
Medlem
Citat:
Nej!
"Lasse Kronér har polisanmälts för sexuellt utnyttjande av person i beroendeställning, något som Expressen var först med att rapportera."
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...are-praktikant

Notera orden "först med att rapportera".
Citera
2017-11-01, 20:50
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Har inte läst de senaste sidorna här, men "den folkkäre komiker" som skulle ha uppträtt på en konferens i morgon i Sundsvall har inställt det hela på grund av våldtäktsanklagelser. Lätt att googla fram att det var Soran (vilket ju redan är känt)

Han står fortfarande med här

http://www.mangfaldsdagen.nu/om/
Citera
2017-11-01, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ja, eller hämnd. Han kanske betett sig illa mot vissa tjejer. Man kan bete sig illa mot folk utan att våldta dem, exempelvis.

Och på tal om penga-incitamentet. Många gör nog ganska mycket jobbigare saker för betydligt mindre än 100,000kr.

Återigen, indicierna och omständigheterna gör en konspirationsteori om illvilliga kvinnor högst osannolikhet.

Parkvåldtäkten skedde på Södermalm i stockholm i somras

För 4 år sedan under ett turnéstopp våldtog han en kvinna på ett hotellrum i Jönköping/Linköping(osäker på vilken köping det är(

Däremellan skickar han runkfilmer

Att dessa tjejer möts, konspirerar, lyckas hålla masken genom flera förhör med polis och sedan åklagare, jag är ledsen, men det är lika osannolikt som skapelseteorin

Med tanke på våldtäktskurden egna fysik, så bör hans preferenser var lättmanipulerade, yngre och petita tjejer, inga starka självständiga kvinnor som självklart står upp för sig själva.....
Citera
2017-11-01, 20:55
Medlem
Citat:

Du är i fel forum. Du borde istället skriva i forum för konspirationsteorier.
Citera
2017-11-01, 20:58
Medlem
Citat:
Ja och om du klickar på länken till expressenartikeln kan du läsa "I ett skriftligt uttalande, förmedlat av SVT, meddelar Kronér att han vill be kvinnan om ursäkt i offentlighetens ljus.
Till Expressen säger han:
– Jag har gått över en gräns och det ber jag naturligtvis om ursäkt för, och kan även be om ursäkt offentligt för."
Han uttalar sig alltså till expressen att det är han och att han ber om ursäkt.
Är det Aftonbladet som du syftar på (min fetning)?

"Vår konkurrent Expressen publicerade en artikel som handlade om att en praktikant, som Kronér senare hade en affär med, tyckte att han uppträdde mycket olämpligt. Bland annat skickade han nakenbilder på sig själv till henne och hon polisanmälde det inträffade nu, flera år i efterhand.

Vi kontaktade då SVT, där det aktuella Kronérprogrammet visades, och fick en skriftlig kommentar av honom. TV-bolaget förklarade att det var hans officiella kommentar och i stället för ett pressmeddelande.

Lasse Kronér godkände alltså namnpublicering och ställde senare upp för en stor intervju med oss där han slog tillbaka mot anklagelserna"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...amnpublicering

Vi = Aftonbladet
Citera
2017-11-01, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spida-man
Han svarade tidigare men de tweetsen är borrtagna. Nåt i stil med "inga kommentarer p.g.a. jäv".
"Jäv. Därav inga kommentarer."
https://mobile.twitter.com/AronFlam/...31657963905024
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in