Citat:
Ursprungligen postat av
Kalle81
I dessa dagar tror sig alla blivit våldtagna.
Nej. Fråga tjejer i din närhet så får du höra hur det är att vara tjej i samhället. För några är sen fanns det värdar på dansgolven för äntligen kom det fram hur killar betedde sig där men då var det invandrare som var skurken men alla tjejer har fått nyfikna händer eller tungor i halsen mot sin vilja vid något tillfälle när de vart ute. Och kukbilder från främlingar eller sexuella kommentarer. Kvinnor känner sig trakasserade inte våldtagna. Det är så himla lätt att anta något man aldrig upplevt. Jag har inte fått en spark på pungen så väljer inte att uttrycka mina åsikter om något jag aldrig upplevt, tycker man borde lyssna och finna en lösning som #metoo tar upp.
Någon här kallade mig för sliddjur med äckelvänner då jag kommenterade i tråden, och kallade min hjärna för våldtagen för jag hade en annan åsikt än denne. Detta är tyvärr inte ovanligt bemötande som tjej, man nervärderas och misstros. Blir rädd ibland över hur killar här talar om tjejer. Tänker de så om sina syskon, döttrar och mammor?
Det viktiga är att sanningen nu kommer fram att han betett sig som ett as mot kvinnor i utsatt miljö. De har sagt nej de har inte velat, det är det viktiga. Man har rätt att ångra sig när som helst under sex, det innebär inte att det blir en våldtäkt om man ångrar sig under eller efter om killen lyssnar och slutar. Nu har en partner inte velat ha sex men Soran tvingade till sig det.. så enkelt är det.