2017-10-30, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av All.
Det var väl lite det fetmarkerade jag var inne på. Känns hyfsat godtyckligt. Om hon i efterhand menar på att hon kände sig hjälp/maktlös efter Sorans tjat, och till slut valde att suga av honom för att bli kvitt problemet så kan det i rättslig mening vara frågan om en våldtäkt. Trots att Soran kan ha tolkat det som att hon ville.

Nej. Det är inte våldtäkt i rättslig mening.
Läs i varje fall lite om ämnet innan du uttalar dig.

Citat:
Ursprungligen postat av mannen-pa-taket
Fan du är på nåt! Häkta alla kriminella😬
Och sen kan man ju diskutera flyktrisken, om han är skyldig, har han inte så mycket kvar här att hämta och han äälskar ju sin härkomst. Oavsett ev frikännande/ nedläggning kommer nog inte folk skratta åt honom igen. Tvivlet kommer gnaga

Han är född, uppväxt, stadigt bosatt och har familjen i Sverige. Ingenting talar för att det föreligger en flyktrisk.
Citera
2017-10-30, 22:38
Bannlyst
[quote=populopidus|62203527]Fortfarande inget som bevisar att det är sant. Folk som hytter med högafflar och facklor mot folk som bara blivit anklagade är ointelligenta människor, punkt slut.

Den här kampanjen kommer snart spåra ur rejält, börjar bli rena häxjakten på män.[/QUOTE

Kan du inte förstå när tre tjejer gör polisanmälan.. SI har gått över alla gränser.. att våldta i Sverige är inte OK.. här behandlar man tjejer med respekt..
Citera
2017-10-30, 22:38
Medlem
Personligen är jag tveksam till såna här drev. I slutändan förtjänar alla människor en rättvis bedömning som i såna drev inte kan ske.

Noterar att managern tagit bort sitt nummer nu på alla sidor...
http://www.soranismail.se/Aktuellt.aspx
Senast redigerad av SeptemberRain 2017-10-30 kl. 22:39. Anledning: redigera länken
Citera
2017-10-30, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
I dessa dagar tror sig alla blivit våldtagna.

Nej. Fråga tjejer i din närhet så får du höra hur det är att vara tjej i samhället. För några är sen fanns det värdar på dansgolven för äntligen kom det fram hur killar betedde sig där men då var det invandrare som var skurken men alla tjejer har fått nyfikna händer eller tungor i halsen mot sin vilja vid något tillfälle när de vart ute. Och kukbilder från främlingar eller sexuella kommentarer. Kvinnor känner sig trakasserade inte våldtagna. Det är så himla lätt att anta något man aldrig upplevt. Jag har inte fått en spark på pungen så väljer inte att uttrycka mina åsikter om något jag aldrig upplevt, tycker man borde lyssna och finna en lösning som #metoo tar upp.

Någon här kallade mig för sliddjur med äckelvänner då jag kommenterade i tråden, och kallade min hjärna för våldtagen för jag hade en annan åsikt än denne. Detta är tyvärr inte ovanligt bemötande som tjej, man nervärderas och misstros. Blir rädd ibland över hur killar här talar om tjejer. Tänker de så om sina syskon, döttrar och mammor?

Det viktiga är att sanningen nu kommer fram att han betett sig som ett as mot kvinnor i utsatt miljö. De har sagt nej de har inte velat, det är det viktiga. Man har rätt att ångra sig när som helst under sex, det innebär inte att det blir en våldtäkt om man ångrar sig under eller efter om killen lyssnar och slutar. Nu har en partner inte velat ha sex men Soran tvingade till sig det.. så enkelt är det.
Citera
2017-10-30, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Hur vet du att han behandlade sitt ex som skit? Är du nära vän till henne? Har du hört både hennes och komikerns version av vad som hänt?

De var ihop i 4 år.. när hon blev gravid var han glad första veckan..sedan sade han: Gör abort, eller jag sticker” Säger alltvilken människa han ärr..och vilken respekt han har för kvinnan...
Citera
2017-10-30, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av All.
Det var väl lite det fetmarkerade jag var inne på. Känns hyfsat godtyckligt. Om hon i efterhand menar på att hon kände sig hjälp/maktlös efter Sorans tjat, och till slut valde att suga av honom för att bli kvitt problemet så kan det i rättslig mening vara frågan om en våldtäkt. Trots att Soran kan ha tolkat det som att hon ville.
Nä tjat anses inte som i hjälplös situation.
Citera
2017-10-30, 22:41
Medlem
Det var ett jäkla tjat om att han ska häktas och anhållas. Det kan ju vara så att polis och åklagare inte tror att han har gjort något.Tjejernas historier kanske inte låter trovärdiga. Ingen som skriver här vet ju vad som har hänt över huvud taget så jag fattar inte att folk har så otroligt starka åsikter.
Citera
2017-10-30, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lissa74
Varför tror ni att det är Soran?

Läs valfria tio sidor av tråden, samma diskussion som rullar.

I kort pekar allt på S.I och han är den enda tänkbara kandidaten.
Citera
2017-10-30, 22:42
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Man hittar knappast på en våldtäkt.. de är dessutom tre stycken dom säger att de blivit våldtagna.. så visst finns det mycket sanning i detta..det handlar om kvinnosynen..
..
Det finns tusentals med människor som påstår att förintelsen aldrig ägde rum... Visst talar allt för att det har begåtts sexualbrott, men att flera människor anmält olika brott begångna av samma komiker, utgör ju inga bevis, vi får nog vänta på rättegången, och hoppas att rättvisa skipas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Han är född, uppväxt, stadigt bosatt och har familjen i Sverige. Ingenting talar för att det föreligger en flyktrisk.
Nja inte enligt uppgift. "He was nine months old when his parents, Kurdish refugees from Iraq, found shelter in Sweden."
https://www.thelocal.se/20121122/44590
Citera
Medlem
King-kuntaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Klart han kan påverka utredningen. Han känner kvinnorna, och kan försöka påverka dem. Han kan radera mejl, sms. Jag vet inte. Men inte du heller.

Det normala är att häkta i vart fall inledningsvis av en undersökning.

Vidare är det så kallad obligatorisk häktning vid brott där straffet kan förväntas överstiga två år.
Det ska finnas sannolika skäl för att den misstänkte har begått ett brott som kan ge fängelse i minst ett år. Dessutom ska det finnas risk för att den misstänkte avviker, fortsätter att begå brott eller förstör brottsutredningen. Det är inte normalt att häkta folk bara sådär. Sluta svamla.
Citera
2017-10-30, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Nej. Det är inte våldtäkt i rättslig mening.
Läs i varje fall lite om ämnet innan du uttalar dig.

Eller så uttalar jag mig för att lära mig mer? Jag bad gärna om att bli rättad om jag hade fel, och att bara skriva "nej" gör ingen klokare.

Varför skulle det inte kunna handla om våldtäkt i fallet jag beskrev?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in