2017-10-30, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graf.Mensdorff
https://www.kriminalvarden.se/lattla...for-ett-brott/

Jag tror det blir häktningsförhandling imorgon.

På vilken grund menar du att de skulle häkta honom..?
Jag ser ingen anledning att häkta honom.
Citera
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Om sexakterna har gått till på det sätt som Expressen beskriver kommer han inte att bli häktad. Det var inte nåt grovt (hotellövningen kan man knappt kommentera eftersom den är beskriven så kortfattat). Det luktar konstigt om avsugningen i parken - man ska vara skeptisk när nån påstår sig först ha blivit sexantastad mot sin vilja på en restaurang, där bara de två sitter, och sen ändå följer med samma kille till en park på natten.

Det jobbigaste för honom är nog om han i extas har kallat en av dem hora, sånt suger medialt.

Enligt artiklarna ser polisen det som grovt brott. Är du inte läskunnig?
Citera
Medlem
LSdalmiaks avatar
EN sak jag aldrig förstått är hur man tvingar till sig oralsex? Hade jag blivit tvingad till det hade jag tagit kuken i munnen och bitit allt vad jag har.

Det hade löst situationen omgående.
Citera
2017-10-30, 22:15
Medlem
Chrillothekids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaffeljarn
Alltså, hur sjuka är ni? En mindre händelse?! Den som vill ha sex med en person som uttryckligen säger nej, att den inte vill, den är sjuk. Och det är en våldtäkt. Har ni också sex med partners fast de inte vill?

Tittade på den våldtäktsanklagades Absolut svensk på SVT, och jag fattar inte hans popularitet. Parlamentet likaså. Hur kan den här personen blivit så populär? Han är ju inte ens rolig....

Alltså jag håller med dig. Blir äcklad av allt han är anklagad för, ville mer försöka mig på en gissning om hur en eventuellt fällande dom skulle se ut enligt Sveriges lag.

"Våldtäkt är att mot en persons vilja tvinga på denna samlag eller annan jämförbar sexuell handling(exempelvis penetrering med främmande föremål, tvång till oralsex eller tvång till beröring av könsorganen)."

Men att onanera framför någon som på hotellrummet anses väl inte som våldtäkt? Jag vet inte men spärra in alla idioter för gott som beter sig så här äckligt! Det eller dödsstraff hade jag kunnat leva med.
Citera
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Att tvinga någon till oralsex är kriminellt..

Tro fan att det är det, men hur vet du att det är sant? Det är ju det jag försöker säga, att än så länge kan allt bara vara påhittat. Folk är så in i helvetes snabba med att döma folk, särskilt här på Flashback.
Citera
Medlem
Enydrions avatar
Känner inte till så mycket om honom, har tex inte sett honom dra några skämt eller så...

Men tror inte jag skulle tycka de var roliga (ungefär lika lite som pessimistkonsultens skämt om man nu inte också råkade vara kommunist)

Läste Niklas Orrenius artikel om honom i DN från 2014 i går, och av den att döma verkar SI vara en ganska vidrig person, som passar väl in på det han nu är misstänkt för...
Citera
2017-10-30, 22:16
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Om sexakterna har gått till på det sätt som Expressen beskriver kommer han inte att bli häktad. Det var inte nåt grovt (hotellövningen kan man knappt kommentera eftersom den är beskriven så kortfattat). Det luktar konstigt om avsugningen i parken - man ska vara skeptisk när nån påstår sig först ha blivit sexantastad mot sin vilja på en restaurang, där bara de två sitter, och sen ändå följer med samma kille till en park på natten.

Det jobbigaste för honom är nog om han i extas har kallat en av dem hora, sånt suger medialt.
Om han nu inte hade betalat henne förstås, då är hon ju per definition en hora, eller vi kanske ska säga prostituerad. Sanningen skall komma fram, inte för att den gör det ofta, men vi håller tummarna.
Citera
2017-10-30, 22:16
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Anders Borg gjorde propellern dock, det hamnar inte på samma ställe i straffskalan som de brott komikern, äckeljournalisten och uslatvsnickaren nu är anmälda för. Det verkar inte som att komikerns omkrets skyddar honom som de andra äcklenas chefer gjorde... Hoppas att de blir dömda iallafall.

På vilket sätt ska andra komiker veta vad han gjort med en tjej på sitt hotellrum och med en annan i en mörk park? Till och med komiker som fördömer det hela får hat här.
Citera
2017-10-30, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LSdalmiak
EN sak jag aldrig förstått är hur man tvingar till sig oralsex? Hade jag blivit tvingad till det hade jag tagit kuken i munnen och bitit allt vad jag har.

Det är grova brott vi pratar om.. hände likadant på turnén för något år sedan nere på ett hotellrum i Jkpg.. det här är mycket allvarliga brott..
Citera
2017-10-30, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Tro fan att det är det, men hur vet du att det är sant? Det är ju det jag försöker säga, att än så länge kan allt bara vara påhittat. Folk är så in i helvetes snabba med att döma folk, särskilt här på Flashback.

Det är inget man hittar på..hon har redogjort på ett mycket grundligt sätt..
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Ja det är helt ofarligt bita en våldtäktsman...
Citera
Medlem
Citat:

Eller så hade du blivit ett nummer i mordstatistiken gällande sexualbrott som leder till mord. Vem vet vad som händer.. Han har ju uppenbarligen problem med psyket så vad hindrar han frön att strypa dig? Så genom den logiken så har alla våldtagna låtit sig våldtas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in