2017-10-30, 22:06
Avstängd
SI gör som Martin Timell, Fredrik Virtanen och Anders Borg..det är väl inte det som är integrering?
Citera
2017-10-30, 22:07
Medlem
SerieSpetsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arz
Han kommer ju såklart bli frikänd efter som det är så svårt att bli fälld för våldtäkt, speciellt när anmälan kommer in så här sent.
Efter något år i karantän kommer han sedan att börja få nya uppdrag eftersom "han ju aldrig blev dömd och således skall betraktas som oskyldig".
Känns som att uppmärksamheten i media kommer bli straff nog.
Citera
2017-10-30, 22:08
Avstängd
Att det alla är komiker som är misstänkta för våldtäkter är intressant. Tror det ligger i deras dna, gränslöst beteende m.m. Timell var iofs ingen komiker men han trodde att han var det.
Citera
2017-10-30, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Finns väl egentligen ingenting som talar för att han inte gjort exakt samma sak om en kille skrev det? Lite pinsamt för personen såklart, men "förnedrande" känns som ett jävligt starkt ord i sammanhanget. Förväntade mig att hitta något betydligt värre när jag läste din kommentar (innan jag såg själva artikeln).

Man ser väl det hela i lite annat ljus nu när allt annat kommit fram
Citera
2017-10-30, 22:09
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SerieSpetsaren
Känns som att uppmärksamheten i media kommer bli straff nog.

Ja men det är ju åt helvete fel om han faktiskt är helt oskyldig, vilket kan vara fallet. Det är ju bara konstigt egentligen att inte fler kändisar blivit oskyldigt uthängda. Hur lätt som helst att sätta igång ett drev nu när #metoo är så hett om man vill, och mer eller mindre helt riskfritt.

Våldtäktsmän, kända som okända, ska få sina straff så klart. Men att det sätts igång ett sånt här drev innan man vet om det faktiskt är sant eller inte är fan inte okej. Folk borde skämmas, jävla grottmänniskofasoner.
Citera
2017-10-30, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dsn
Kan det vara ett PR-jippo? Låter sjukt, men inte helt omöjligt ändå va? Har så svårt att tänka mig SI göra de saker han anklagas för.

Nej, den teorin har diskuterats i tråden tidigare.
Inte tänkbart att polisen i så fall hade blandats in.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Att det alla är komiker som är misstänkta för våldtäkter är intressant. Tror det ligger i deras dna, gränslöst beteende m.m. Timell var iofs ingen komiker men han trodde att han var det.

Med tanke på alla halvfulla tjejer/kvinnor/tanter på deras krogshower knullas det nog duktigt på krogtoaletterna. Sen går det som det går
Citera
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graf.Mensdorff
https://www.kriminalvarden.se/lattla...for-ett-brott/

Jag tror det blir häktningsförhandling imorgon.

Vadå, är han ens anhållen?
Citera
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SerieSpetsaren
Instämmer, jag kan inte ens föreställa i huvudet hur det skulle låta eller se ut när han aggressivt stoppar in kuken i någons mun och uppmanar denne att suga på den. Jag har också helt annorlunda politiska åsikter från Soran och förutom en något självbelåten attityd då och då verkade han som en bra person i allmänhet även om hans åsikter ofta var ganska naiva.

Detta får en ju verkligen att fundera över sin umgängeskrets och hur många av dessa rådjursögda pojkar i själva verket är sexförbrytare.

Enligt min erfarenhet är folk som har bekräftelsebehov, vill syna och höras helt klart också mer "på" när det gäller tjejer. Antar att det handlar om någon brist hos dom själva. Osäkerhet, eller nåt.
Inte så konstigt att just personer inom media och liknande verkar vara överrepresenterade, för var hamnar folk som har bekräftelsebehov om inte inom dessa yrken?
Citera
2017-10-30, 22:12
Medlem
Om sexakterna har gått till på det sätt som Expressen beskriver kommer han inte att bli häktad. Det var inte nåt grovt (hotellövningen kan man knappt kommentera eftersom den är beskriven så kortfattat). Det luktar konstigt om avsugningen i parken - man ska vara skeptisk när nån påstår sig först ha blivit sexantastad mot sin vilja på en restaurang, där bara de två sitter, och sen ändå följer med samma kille till en park på natten.

Det jobbigaste för honom är nog om han i extas har kallat en av dem hora, sånt suger medialt.
Citera
2017-10-30, 22:13
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
SI gör som Martin Timell, Fredrik Virtanen och Anders Borg..det är väl inte det som är integrering?
Anders Borg gjorde propellern dock, det hamnar inte på samma ställe i straffskalan som de brott komikern, äckeljournalisten och uslatvsnickaren nu är anmälda för. Det verkar inte som att komikerns omkrets skyddar honom som de andra äcklenas chefer gjorde... Hoppas att de blir dömda iallafall.
Citera
2017-10-30, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Jag måste ändå hålla med dig. Hittills är det inte annat än personer som påstår sig blivit våldtagna och sexuellt ofredade. Och visst, det kan absolut vara sant men det kan lika gärna inte vara det. I svallvågorna av #metoo följer många galningar och dessutom får vi inte glömma att Soran med sin anti SD-approach har många fiender. Det märker man inte minst i den här tråden när folk gottar sig i att det är just Soran det handlar om (ja, det måste nog anses vara utrett).

Om han gjort det är han, precis som ni säger, ett hycklande äckel. Men än så länge är det högafflar och facklor innan vi faktiskt vet att det som han anklagas för är sant. Tänk om det inte är det och han är helt oskyldig? Då är hans karriär mest troligt förstörd utan att han faktiskt har gjort något.

Att tvinga någon till oralsex är kriminellt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in