2017-10-31, 17:21
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Tack.
Otroligt dålig stämning i komikersverige nu. Helt plötsligt blev det jävligt svårnavigerat.

Hade normalt inte använt mig av Nordfront som källa då de är självfallet väldigt vinklade i frågan, men när det blev bekräftat av arbetsgivaren så kändes Nordfront som en pålitligt källa.
Citera
2017-10-31, 17:21
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SerieSpetsaren
Vet inte vad han snackar om specifikt, men några komiker har i alla fall bekräftat att det är Soran som är misstänkt och en av de hävdar att han pratat med Soran efter anklagelserna och att han påstår sig vara oskyldig (no shit). De säger också att rykten har cirkulerat en längre tid och att man "levt i en bubbla" om man som komiker inte känner till ryktena.

Givetvis name droppar de inte (men diskuterar om de ska göra det och om det skulle innebära några konsekvenser, förtal bland annat), men de antyder att allmänheten har prickat rätt.

De börjar diskutera det någon minut in i sändningen: https://secure-hwcdn.libsyn.com/p/7/...f1a6fbbdadc733

Detta "bekräftar" i alla fall anklagelserna för mig.

Det uppdagas allt mer att personens beteende inte verkar ha varit någon hemlighet i komikerkretsar, ungefär som Virtanens beteende inom svensk gammelmedia.

Det pekar på att feministen Magnus Betnér lär ha varit på det klara med det. Hur sannolikt är det att just han inte skulle ha vetat något?
Citera
2017-10-31, 17:23
Medlem
tokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Jo, men det är inga problem att lägga ett foto som lager under och kurdens ansikte över .

Det har du såklart rätt i, men varför skulle de göra det?
Citera
2017-10-31, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Fast stoppa kuken i någons mun med tvång borde väl ändå kvala in?

Det är våldtäkt. Att skicka penisbilder utan någons medgivande är sexuella trakasserier.. vilket är ett brott.
Sedan hände något på ett hotellrum under turnén En Skam för Sverige där en kvinna polisanmält SI för att han våldtagit henne.
SI har således tilltvingat sig sex utan hennes medgivande.

Enligt manliga kolleger i branschen har det varit känt att MSN begått sexbrott. Långt innan polisanmälningarna.
Citera
2017-10-31, 17:31
Medlem
cerealtubemans avatar
Så Horan Ismail är alltså en skam för Sverige. Ser nu att alternativ media som petterssonsblogg outat Soran. Förvånad att Fria Tider och samnytt inte skrivit ut hans namn. Kan detta bli det stora fallet för Soran eller skyddas han som public services egna människosmugglare?
Citera
2017-10-31, 17:31
Bannlyst
Kommer ihåg när SI åkte tillbaka till sina rötter i Knivsta.
Han skulle träffa sina forna klasskamrater. Detta hände i det programmet om rasism.
Kamraterna och SI samlades på en korvmoj. Kamraterna trodde att det skulle bli ett kärt återseende. I stället satt SI och prackade på dessa barndomskamrater att de minsann var rasister när de gick i skolan tillsammans. Ännu en gång visar SI sitt lömska, vidriga beteende.
Citera
2017-10-31, 17:32
Medlem
SerieSpetsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Den 8:e oktober var soran med på en sen kväll med AMK, det skulle vara väldigt intressant att veta vad som menas med ”känt länge”, är känt länge en månad så har dom medvetet samarbetat med våldtäktskurden, hur hårt ska de runt omkring drabbas för samröre? Ska Netflix bojkottas för att dom i skrivande stund fortfarande stödjer våldtäktskurden?

http://amklatenight.se
Det verkar ju inte vara ovanligt att folk låtsas att det regnar i dessa sammanhang, hundratals personer i Hollywood kände till Harvey Weisteins äventyr med kvinnor exempelvis, men ingen har sagt något förrän nu.

Men de påpekar ju också att i Sorans fall så var det ju dels bara rykten, men det var ju också ofta i gråzonen, det var inte så mycket anklagelser om straight up våldtäkter eller trakasserier, utan mer ohyfsat beteende i sexuella sammanhang.
Citera
2017-10-31, 17:32
Medlem
Jazzphers avatar
Soran pratade om att behöva fly Sverige i ett TSKNAS-avsnitt från i år (eller kanske förra året). Vet inte om han såg inbördeskrig eller att SD skulle ta makten framför sig, men nu är väl rätt läge. Kanske ner till sitt kära land och strida lite?
Citera
2017-10-31, 17:36
Medlem
SerieSpetsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det uppdagas allt mer att personens beteende inte verkar ha varit någon hemlighet i komikerkretsar, ungefär som Virtanens beteende inom svensk gammelmedia.

Det pekar på att feministen Magnus Betnér lär ha varit på det klara med det. Hur sannolikt är det att just han inte skulle ha vetat något?
De är ju nära vänner så han kanske vägrade tro på det och om Soran och Betnér har samtalat om dessa rykten så har ju antagligen Soran ljugit om det och när man vill tro på någons lögner så krävs det inte direkt att personen är en slug och skicklig mytoman för att lögnen ska gå hem.
Citera
2017-10-31, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzpher
Soran pratade om att behöva fly Sverige i ett TSKNAS-avsnitt från i år (eller kanske förra året). Vet inte om han såg inbördeskrig eller att SD skulle ta makten framför sig, men nu är väl rätt läge. Kanske ner till sitt kära land och strida lite?
Den jävla pajasen orkar väl inte ens bära ett vapen.
Sen undrar jag hur Kurderna ser på en våldtäktsman, ska bli väldigt intressant att höra och jag ska höra mig för. Jag menar det lär ju bli känt även där att han är våldtäktsman om man flyr dit, om inte annat ska jag dra mitt strå i stacken och informera kurder så mycket det går.
Citera
2017-10-31, 17:40
Medlem
cerealtubemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzpher

Han förstod kanske att han skulle åka fast som den våldtäktsman han är Sverige är ett märkligt land medialt uppmärksammade "svenskar" med helt utländskt påbrå visar sig överträffa dikten

(FB) 25-årig skådespelare/Tv stjärna skallade sin flickvän? (Mike Almayehu /mod)

(FB) Tv-stjärna knivhugger en person i ryggen - vem?
Citera
2017-10-31, 17:42
Medlem
Jazzphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joyboys
Den jävla pajasen orkar väl inte ens bära ett vapen.
Sen undrar jag hur Kurderna ser på en våldtäktsman, ska bli väldigt intressant att höra och jag ska höra mig för. Jag menar det lär ju bli känt även där att han är våldtäktsman om man flyr dit, om inte annat ska jag dra mitt strå i stacken och informera kurder så mycket det går.

Nej det stämmer nog. Se videon fastnålad på hans twitter när han blir tillrättavisad av polisen i Frankrike ^^
Dock tror jag hans mamma är fast där nere så ytterligare en anledning att ta till flykten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in