2017-11-01, 19:16
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Hela familjen skattefinansierad får man väl anta. Jag blir rosenrasande när jag ser alla skattepengar används till regelrätt propaganda och folkuppfostran.

Dom har vuxit upp i Knivsta och inte Hjulsta. En jävla skillnad!
Citera
2017-11-01, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Jag tror att det självklart kommer att bli frågan om att han blir namngiven, någon av kvällstidningarna kommer att våga vara först ut... Det handlar ju om en så pass offentlig person... Men jag tar inte gift på att det blir så.
Man kan ju vinkla det till att det pågår ett högerpopulistiskt "drev" mot Soran på sociala medier. Och så är saken ordnad.
Citera
2017-11-01, 19:17
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All.
Jo, sant. Killen har inte ens bemött anklagelserna ännu och det kan ju faktiskt finnas skäl till varför han inte har gjort det.

Men det gör ju inget annat än att lukta svinstia när han väljer att inte bemöta anklagelserna på något vis. Om han hade känt noll skuld till anklagelserna så vore det väl lämpligt att lämna ett meddelande någonstans, kan jag tycka.

Hade jag varit oskyldig så hade jag skrattat bort det hela tills polisen kom och hämtade mig. I det här fallet tror jag att det finns en tyngd i anklagelserna, eller delade åsikter/tolkningar om vad som verkligen har hänt. Därför, tror jag, han håller käften.

Nu är jag inte "medietränad" men om jag hade anklagats för detta och visste att jag var 100% oskyldig så hade jag gjort ett statement tidigare i veckan. Något i den här stilen:

"Hej, det har i veckan kommit fram fruktansvärda och allvarliga anklagelser mot mig. Jag kan försäkra att jag är oskyldig till vad som påstås och att detta otvivelaktigt kommer att framkomma i en eventuell utredning och domstol. Alla som känner mig vet att det förhåller sig så. Jag tänker emellertid pausa all verksamhet på sociala medier samt mina framträdanden fram till att denna situation blivit helt utredd. Med vänliga hälsningar Soran.
"

Eller tänker jag fel här? Det hade kanske gjort mig till fritt villebråd för kvällspressen, men de flesta hade ju ändå citerat mitt statement.

Som det är nu är det ju bara ett stort svart hål av spekulationer och rykten.

Det ser inte bra ut.
Citera
2017-11-01, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Gina Dirawi 14 år. Nej?

Länken är från 2005.
Citera
2017-11-01, 19:19
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum45
Ingen rök utan eld !
Så du tycker det är så vi ska bygga upp vårt rättsväsen? Tillbaks till medeltiden, med andra ord.
Citera
2017-11-01, 19:20
Bannlyst
Ingenting med Soran är bortplockat på SVT play....
Citera
2017-11-01, 19:20
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Snacka om mobbingtråd. Grabben är ju inte dömd än. Tycker synd om honom. Hoppas han inte läser här, och jag hoppas även att han har stöd av nära vänner.

Ingen rök utan eld!
Citera
2017-11-01, 19:21
Medlem
Citat:
Så du tycker det är så vi ska bygga upp vårt rättsväsen? Tillbaks till medeltiden, med andra ord.
Man ska behandla PK (ink Soran) på exakt samma sätt som man behandlat SD och dess sympatisörer. Med exakt samma beviskrav och utnyttjande av Guilt by association.
Citera
2017-11-01, 19:28
Medlem
Citat:
Tycker du behandlingen av SD varit rättfärdigad? Om inte, varför är då en liknande behandling av SI rättfärdigad?
Så här skriver du om hans offer, minns du?
Citat:
Gissar på att det är nån brud som haft ett one night stand med den anklagade komikern i hopp om att det skulle leda till ett förhållande. När så inte blev fallet kände bruden sig utnyttjad och nu kommer hämnden för de icke uppfyllda förväntningarna. Alla är ju så kändiskåta numera, och att bli ihop med en kändis är ju som en fribiljett rakt in i kändisvärlden. Stackars grabb om så är fallet.
(FB) Känd svensk komiker utreds för våldtäkt

Hur var det med det här med att inte döma?
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2017-11-01 kl. 19:30.
Citera
2017-11-01, 19:29
Medlem
SmartSkalles avatar
Varför skulle invällaren Soran få en mildare behandling än SD'are ?
Citera
2017-11-01, 19:30
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Så här skriver du om hans offer, minns du?

Hur var det med det här med att inte döma?
Det där var ju bara ren spekulation om ett av många tänkbara scenarion.
Citera
2017-11-01, 19:31
Medlem
Citat:
"Öga för öga". Ok, så det är gamla testamentet vi ska gå efter numera? Herregud! Trodde ni som föraktade PK ville leva i ett utvecklat och sofistikerat samhälle.
Ja det kommer efter att PK avlägsnats med samma metoder som PK använt för att förstöra Sverige, och tysta allt motstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in