2017-10-30, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Man kan också säga att det är ett tecken på obalans i truppen när det pyser över för enskilda spelare. En avstängd Källström i sista matchen gör knappast saken bättre.
Redo att hålla med. Finns ingen anledning att starta en diskussion i detta skede. Möjligen efter säsongen men annars är det smartare att hålla käften.
Citera
2017-10-30, 22:10
Medlem
Marskens avatar
Det ser dessvärre jävligt illa ut för Daniel Sundgren.

Hoppas alla som bryr sig om svensk fotboll knäpper händerna och ber för ett tillfrisknande i kväll.

Kämpa Daniel.
Citera
2017-10-30, 22:11
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Vet du vad det rör sig om...?

Fan vad trist det låter, hoppas verkligen han repar sig.
Citera
2017-10-30, 22:18
Medlem
Marskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Vet du vad det rör sig om...?

Fan vad trist det låter, hoppas verkligen han repar sig.
Det vet inte ens läkarna.

Hoppas Daniel finns i era böner i kväll.

Kämpa.
Citera
2017-10-30, 22:36
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Det vet inte ens läkarna.

Hoppas Daniel finns i era böner i kväll.

Kämpa.

Men usch så hemskt...hoppas allt blir bra, håller alla tummar för det.
Citera
2017-10-30, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Det blev 2-0 och till slut 2-1. Grattis AIK till en Europaplats!
Göteborg, va fan vad det här? Någon slags lagkänsla och kämpaglöd behöver ni fixa till nästa år. Hur tusan kan Eriksson få böra kaptensbindeln. Filma, gnälla - vad ska de andra göra? Varför byter ni ut Sakor när han är den som trots allt gör mål?
Gren drog inte jämnt med Mikael Stahre, inte med Lennartsson, inte med spelartruppen, inte med ordföranden Frank Andersson.*Nu är han på väg att signa Haglund, enligt läktarrykten.
Följer ni Örgryte och GAIS ... och allsvenskan går norrut?

# familjen Sundgren.
"Now I lay me down to sleep,
I pray the lord my soul to keep,
If I die before I wake,
I pray the lord me soul to take"
Citera
2017-10-30, 23:20
Medlem
ZlatanManias avatar
Var pessimistisk på förhand i och med att Göteborg varit något av ett boogey-team för oss på senare år men äntligen. Seger, Europaplats & bäst i stan i en och samma match. Säsongen blir absolut godkänd och nu kan man bara koppla av och spana in ÖSK-AIK. Seb Erikssons insats är förövrigt något av det sämsta jag sett i årets allsvenska, och hur fan kan man inte hålla känslorna i styr i en (för blåvitt) ganska betydelselös match?
Citera
2017-10-30, 23:31
Medlem
BertilEnstoerings avatar
Årets bragdmedalj borde gå till Nahir Besara. Att göra 10 mål och 7 assist med så otroligt lite ansträngning är fan en enorm prestation.

Den här säsongen har varit stendöd för oss sedan länge, hösten har varit en lång pina av oinspirerade och pinsamma insatser. Vi är mållösa i över 5 timmar nu och ärligt talat är vi inte ens nära att göra mål. Tur att skiten är över snart.

Kämpa Sundgren!
Citera
2017-10-30, 23:32
Medlem
needAlifes avatar
Citat:

Hoppas alla som bryr sig om svensk fotboll knäpper händerna och ber för ett tillfrisknande i kväll.

Kämpa Daniel.
Är det så? Håller givetvis alla tummar jag kan dom bajare, vore ytterst tragiskt om Turina fick en efterföljare! Trots rivalitet, slut upp för livet! DS!
Citera
2017-10-30, 23:40
Medlem
InnesIs avatar
Så för att utvärdera de reaktioner som kommer komma kring Hammarby så befinner sig laget i en prekär situation. I bästa fall slutar vi på sjunde plats. Inte fantastiskt men klart bättre än det två elfteplatser vi har i bagaget. Som sämst hamnar vi på, just det, elfte plats. Då tror jag tyvärr gnällspikarna kommer igång på allvar.

Jag tycker ändå att det finns goda saker att ta med sig. Under första halvan av säsongen visade JM på gott taktiskt kunnande. Kunde vända matcher i paus t.ex. Både inför och under säsongen har vi gjort fina värvningar. Hamad blev affischnamnet men det är kanske Paulsen, Junior och Svendsen som flest tagit till sig.

Det blev uppenbart att vi ändrade spelsätt efter halva säsongen vilket ledde till många poängtapp. Jag hoppas att det kan bli ordning på skutan till nästa säsong, men då krävs det en del kontinuitet i truppen. Tror dock att de flesta startspelarna är uppbundna på kontrakt, och jag tror ingen är jättehet för att lämna Bajen.
Citera
2017-10-31, 06:58
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Kämpa Daniel.

Otroligt trist med sådant oavsett lag.
Hoppas han repar sig snarast!

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Var pessimistisk på förhand i och med att Göteborg varit något av ett boogey-team för oss på senare år men äntligen. Seger, Europaplats & bäst i stan i en och samma match. Säsongen blir absolut godkänd och nu kan man bara koppla av och spana in ÖSK-AIK. Seb Erikssons insats är förövrigt något av det sämsta jag sett i årets allsvenska, och hur fan kan man inte hålla känslorna i styr i en (för blåvitt) ganska betydelselös match?

Seb kan ju inte ens hålla känslorna i styr i en träningsmatch mot Molde i PSA, en januaritisdag klockan 14 så det är inte förvånande.

Givetvis rättvist seger igår och inget att säga om, vi är riktigt rötna nu.
Citera
2017-10-31, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Göteborg, va fan vad det här? Någon slags lagkänsla och kämpaglöd behöver ni fixa till nästa år. Hur tusan kan Eriksson få böra kaptensbindeln. Filma, gnälla - vad ska de andra göra? Varför byter ni ut Sakor när han är den som trots allt gör mål?
Gren drog inte jämnt med Mikael Stahre, inte med Lennartsson, inte med spelartruppen, inte med ordföranden Frank Andersson.*Nu är han på väg att signa Haglund, enligt läktarrykten.
Följer ni Örgryte och GAIS ... och allsvenskan går norrut?

# familjen Sundgren.
"Now I lay me down to sleep,
I pray the lord my soul to keep,
If I die before I wake,
I pray the lord me soul to take"

1 IFK Göteborg: IFK var en felaktig hands från att gå vidare till minst spel i Europa League 2008 och med tur i lottningen som nu Basel fick hade de kunnat göra som MFF. Istället så svängde pendeln över till MFFs tur när de lyckades ta sig till CL och pengaregnet. IFK missade SM-guldet i andra halvlek 2009 och har varit ytterst nära flera år utan att lyckas. Nu är det mest krisstämpel över klubben. Tänk så annorlunda allt kunnat vara om de lyckats i kvalet mot Basel

2. Sundgren: Jag hörde först igår kväll att han var dålig vilket är konstigt då jag brukar följa nyheter från Allsvenskan. Andningssvårigheter och inlagd på sjukhus? Nu ligger han på ett av de bästa sjukhusen i Sverige(inte min åsikt, Dagens medicin har rankat) och bör få bästa vården. Vi får hoppas på tillfrisknande. Oroväckande att ingen verkar veta orsaken till andningssvårigheterna dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in