2017-09-21, 09:52
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToBeFrank
Jag tror att det har med självförtroende att göra, individuellt och som lag. Tappar man tron på sig själv och sina medspelare vinner man inga matcher. Sirius har ju definitivt ett lag för den övre halvan av AS. Intressant att se om Kim kan få igång maskinen Sirius igen.

Lite kanske. Men det finns vissa tydliga brister i både spelarkvalitet och strukturellt. Spelare som Persson, Haglund, Larsson mfl är inte tillräckligt bra var för sig för att spela i ett lag på övre halvan i AS.

Mer i fråga om struktur vore det kanske klädsamt med ett enklare spel första kvarten med tanke på att man konstant skänker bollar i bra omställningslägen.

Dock är det ju så att Sirius fortsatt är 8:a, ligger före Ellos och Gbg och behöver bara tre vinster till för att nå upp i ÖFK:s poängskörd i det så hyllade debutåret.
Citera
2017-09-21, 10:51
Medlem
321js avatar
Hur är skadeläget i Sirius nu? Hur många ordinarie är skadade?
Citera
2017-09-21, 12:00
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det var ju för väl att vi på något konstigt sätt lyckades ta några segrar efter tränarbytet annars hade vi fått kvala i höst, nu bör det vara lugnt...8 pinnar ner på sex matcher och några lag mellan oss och kvalplatsen. Det var ju med facit i hand än viktigare att PaKa kvitterade mot J.Södra.

Denna säsong bör bara ta slut nu så vi slipper den, Rogne var iofs bra igår men lämnar ju garanterat efter säsongen, det lär med största sannolikhet även Sakor och Mix göra då vi inte lär köpa loss dom. Boman är väl tveksamt om han stannar med. Jag vill se att vi nu spelar in Erling, Da Garca, PaKa (i den mån han orkar), låt Elias spela på topp etc. Spela redan nu in nästa års lag. Det skulle iaf göra att resterande matcher betyder något...

Hur många år har DBW kvar? Stabil igår igen tycker jag iaf, värt att ha kvar honom eller vad tycker ni?
Citera
2017-09-21, 12:24
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Hur är skadeläget i Sirius nu? Hur många ordinarie är skadade?

http://www.rekatochklart.com/skador/allsvenskan/sirius/
Citera
2017-09-21, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Hur många år har DBW kvar? Stabil igår igen tycker jag iaf, värt att ha kvar honom eller vad tycker ni?

Han skrev väl på för 2 år, så det går ut efter nästa säsong.
Citera
2017-09-21, 14:02
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Han skrev väl på för 2 år, så det går ut efter nästa säsong.

Ok! Hur tycker ni han har varit i år? Vad har han för status hos er? Hos oss var han ju extremt omtyckt iaf.
Citera
2017-09-21, 14:14
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ok! Hur tycker ni han har varit i år? Vad har han för status hos er? Hos oss var han ju extremt omtyckt iaf.

Vi älskar't
Citera
2017-09-21, 15:29
Medlem
landofmoronss avatar
Citat:

Min uppfattning är att han är väldigt stabil och omtyckt inom laget. Hoppas vi förlänger med han. Men hur gammal är han? Och vi hade väl en ny mittback på väg in från bp om jag inte missminner mig?
Citera
2017-09-21, 16:28
Medlem
Citat:

Som jag skrivit tidigare i tråden så är David enligt mig urtypen av en spelare som skulle kunna bli en ikon i de flesta föreningar, en karaktär man är glad att ha både på plan och utanför. En bra människa kort och gott(och en ganska bra spelare med för den delen). Sedan är han ju fostrad i klubben. Han kommer vara nyttig nästa år då vi kommer ha en ung mittbacksuppställning där Carl Starfelt är näst äldst, och han blev 22 i år.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-09-21 kl. 16:30.
Citera
2017-09-21, 17:04
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Vi älskar't

Citat:
Ursprungligen postat av landofmorons
Min uppfattning är att han är väldigt stabil och omtyckt inom laget. Hoppas vi förlänger med han. Men hur gammal är han? Och vi hade väl en ny mittback på väg in från bp om jag inte missminner mig?

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Som jag skrivit tidigare i tråden så är David enligt mig urtypen av en spelare som skulle kunna bli en ikon i de flesta föreningar, en karaktär man är glad att ha både på plan och utanför. En bra människa kort och gott(och en ganska bra spelare med för den delen). Sedan är han ju fostrad i klubben. Han kommer vara nyttig nästa år då vi kommer ha en ung mittbacksuppställning där Carl Starfelt är näst äldst, och han blev 22 i år.

Kul att höra!

Som sagt, en spelare man älskade dels för att han var jäkligt bra, men också för hans personlighet. Mittbacksparet AiBoo borde bli/är kultförklarat i Bajen.

Kom på mig själv med att säga "Bra Boo" igår några gånger faktiskt...Tycker överlag er backfyra var bra igår.
Citera
2017-09-21, 18:02
Medlem
Eldarn.s avatar
Känner för första gången på länge glädje över att det är match ikväll. Haft denna känsla två gånger i år; Häcken hemma (premiären) och Kalmar hemma för att Obasi var klar, vi hade chans i Europa League och alla var hajpade. Förlust och hajpen var död fortare än den vaknat.

Men idag är det fan annorlunda, vi har äntligen börjat spela fotboll och är framåtlutande. Gör vi 1-0 går vi för 2. Gör vi 4-0 går vi för 5.

Hoppas på kreativ fotboll och mål, tidigare har det varit ett hopplöst hopp när man sagt så men med tanke på spelet de två senaste tror jag på det.

Dessutom har vi chans på andraplatsen nu, Djurgården vinner aldrig mot Hammarby och vi möter själva Häcken borta. Vill allt sig väl är vi tvåa i tabellen när nästa vecka börjar.

Framåt Gnaget - och må Stefanelli få sitt hat-trick nu.
Citera
2017-09-21, 20:52
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Känner för första gången på länge glädje över att det är match ikväll. Haft denna känsla två gånger i år; Häcken hemma (premiären) och Kalmar hemma för att Obasi var klar, vi hade chans i Europa League och alla var hajpade. Förlust och hajpen var död fortare än den vaknat.

Men idag är det fan annorlunda, vi har äntligen börjat spela fotboll och är framåtlutande. Gör vi 1-0 går vi för 2. Gör vi 4-0 går vi för 5.

Hoppas på kreativ fotboll och mål, tidigare har det varit ett hopplöst hopp när man sagt så men med tanke på spelet de två senaste tror jag på det.

Dessutom har vi chans på andraplatsen nu, Djurgården vinner aldrig mot Hammarby och vi möter själva Häcken borta. Vill allt sig väl är vi tvåa i tabellen när nästa vecka börjar.

Framåt Gnaget - och må Stefanelli få sitt hat-trick nu.

J-I-N-X
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in