2017-10-30, 07:37
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Täby FK är en annan klubb som gjort det jävligt bra på juniornivå på sistone. Bajen kommer efter säsongen plocka in deras chefstränare och akademichef till vår akademi. Chefstränare är för övrigt DIFs gamle tränare Martin Sundgren, som tar över Billborns roll som ansvarig för akademin.

Bajen lägger verkligen ned mycket pengar i ungdomsfotbollen och akademin. Känns som att vi de senaste åren dammsugit stockholmsfotbollen på skickliga ledare. Börjar dock bli dags att producera lite a-lagspelare också.

Det håller jag med om, ni växer jävligt snabbt på ungdomssidan. Ni och BP tävlar väl om flest lag av junisar nu? DIF har ju haft en annan approach på det där och vi plockar ju folk runt U-14, U17 vilket jag egentligen kan tycka är lite sent. Bättre att få in en massa och sen ta russina ur kakan.
Citera
2017-10-30, 08:55
Medlem
Över ett år sedan vi vann två raka matcher i Allsvenskan, när vi nu avslutar hemma mot avsågade Halmstad bör vi ha godare chans än någonsin att bryta sviten.

Vinner vi i sista kommer vi sämst 9 (förutsatt att inte Ellos tar in 7 mål på oss), om ÖSK och Blåvitt misslyckas idag har vi istället sjundeplatsen i egna händer.
Vore uppfriskande med en plats på övre halvan för en gångs skull.

Men på något sätt lär vi väl ändå ta den där jävla elfteplatsen.

Svendsen har förövrigt gjort 6 mål på 8 starter som 20-åring, potentiell skytteligavinnare nästa säsong?
Senast redigerad av TrogenHammarby 2017-10-30 kl. 08:58.
Citera
2017-10-30, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det håller jag med om, ni växer jävligt snabbt på ungdomssidan. Ni och BP tävlar väl om flest lag av junisar nu? DIF har ju haft en annan approach på det där och vi plockar ju folk runt U-14, U17 vilket jag egentligen kan tycka är lite sent. Bättre att få in en massa och sen ta russina ur kakan.
Malmö kör väl något liknande där man har tight samarbete med i princip samtliga lag i regionen för att sedan plocka de bästa i 16-års åldern. Går ju rätt bra för dem.

Vår breda satsning är bra på så sätt att den betalar för sig själv. Trots att vi plöjt ner ganska mycket de senaste två-tre åren så går den med någon miljon eller två i vinst varje år tack vare att så många betalar medlemsavgift. Tror nästan det är 3000 aktiva medlemmar. Det är mycket värt i sig.
Citera
2017-10-30, 09:55
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Över ett år sedan vi vann två raka matcher i Allsvenskan, när vi nu avslutar hemma mot avsågade Halmstad bör vi ha godare chans än någonsin att bryta sviten.

Vinner vi i sista kommer vi sämst 9 (förutsatt att inte Ellos tar in 7 mål på oss), om ÖSK och Blåvitt misslyckas idag har vi istället sjundeplatsen i egna händer.
Vore uppfriskande med en plats på övre halvan för en gångs skull.

Men på något sätt lär vi väl ändå ta den där jävla elfteplatsen.

Svendsen har förövrigt gjort 6 mål på 8 starter som 20-åring, potentiell skytteligavinnare nästa säsong?

Han vinner näppeligen skytteligan nästa säsong. Fortsätter han så här, lämnar han i sommarfönstret. 3,5 år kvar på kontraktet förvisso men bara 20 år. Säger Bajen nej till 25 mille?
Citera
2017-10-30, 10:18
Medlem
Elwisps avatar
Tankovic och Engvall skulle vara profilvärvningar men de har ju varit otroligt svaga den här hösten.

För Djurgårdens del är det bara seger mot Kalmar som gäller, lyckas vi sumpa europaplatsen efter det läge vi hade i augusti får hela spelartruppen ställa sig i skamvrån. Hoppas Engvall petas nu.
Citera
2017-10-30, 13:27
Medlem
Kul att Isaksson visat ryggrad mot Djurgårdsfansen, bra gjort. Modigt får man nog säga också men tanke på vilken typ av människor som ofta är medlemmar i lagens firmor.
Citera
2017-10-30, 14:08
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Han vinner näppeligen skytteligan nästa säsong. Fortsätter han så här, lämnar han i sommarfönstret. 3,5 år kvar på kontraktet förvisso men bara 20 år. Säger Bajen nej till 25 mille?

25 mille med tre år kvar på kontraktet? Det säger vi definitivt nej till. Med den potential han besitter samt det värde han tillför truppen i form av en anfallare som för en gångs skull presterar, så har jag svårt att se att vi säljer honom under det år föreningen kommunicerat att vi ska satsa.

Det blir svårt att göra en satsning utan kontinuitet, och att då göra sig av med det nyförvärv som presterat bäst vore idioti. Går allt som det ska för Svendsen så kommer det dyka upp goda försäljningsmöjligheter längre fram.
Citera
2017-10-30, 16:24
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Kul att Isaksson visat ryggrad mot Djurgårdsfansen, bra gjort. Modigt får man nog säga också men tanke på vilken typ av människor som ofta är medlemmar i lagens firmor.

Vet inte riktigt vilken sida man ska vara på där.

Löjligt att gå i taket över underprestation när man 1.) befinner sig topp 3, som fd mittenklubb och 2.) fortfarande med största sannolikhet kommer sluta topp 3. Det är en slutplacering som är med beröm godkänd för dif, med tanke på att man för 1,5 år sen var på väg att åka ur Allsvenskan.

Samtidigt är det så rasande viktigt att sköta dialogen med fans snyggt, oavsett hur fel de än må ha. Fansen är alltid klubben. Visst, Isaksson är ju bara människa han också, men han borde ju veta att det kan bli rubriker av en sån grej.
Citera
2017-10-30, 16:34
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp
Tankovic och Engvall skulle vara profilvärvningar men de har ju varit otroligt svaga den här hösten.

För Djurgårdens del är det bara seger mot Kalmar som gäller, lyckas vi sumpa europaplatsen efter det läge vi hade i augusti får hela spelartruppen ställa sig i skamvrån. Hoppas Engvall petas nu.

Thern har inte varit speciellt upphetsande att se heller.

Och förstår inte varför Özcan inte lirar Badji? En spelare som förmodligen kommer tillhöra er nästa säsong och som presterat bättre än Engvall sedan återkomsten. Jag som gnagare är bara glad över Özcans envishet.
Citera
2017-10-30, 17:45
Bannlyst
Kvällens match...
AIK tar ledningen, Blåvitt faller ihop och AIK gör både 2-0 och 3-0..
Blåvitt blir snea och tar på sig massa kort och till slut avslutas allt med ett rött kort och senare straff..

4-0 tror jag på, kryddan på moset efter denna misär säsongen.

Det är min före match analys som Blåvittsupporter.
Citera
2017-10-30, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Man kan också säga att det är ett tecken på obalans i truppen när det pyser över för enskilda spelare. En avstängd Källström i sista matchen gör knappast saken bättre.
Citera
2017-10-30, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joyboys
Kvällens match...
AIK tar ledningen, Blåvitt faller ihop och AIK gör både 2-0 och 3-0..
Blåvitt blir snea och tar på sig massa kort och till slut avslutas allt med ett rött kort och senare straff..

4-0 tror jag på, kryddan på moset efter denna misär säsongen.

Det är min före match analys som Blåvittsupporter.

Det blev 2-0 och till slut 2-1. Grattis AIK till en Europaplats!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in