Flashback bygger pepparkakshus!
2017-10-30, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Vad är det som är en tragedi? Utgår du ifrån att han är oskyldig, eller uppfattar du det som en tragedi om några kvinnor till slut vågar anmäla en serievåldtäktsman som har hela etablissemanget och makteliten i ryggen?
Han är oskyldig i mina ögon tills han fällts i domstol.
Du missuppfattade mig nog. Allt det här är tragiskt, allt du skrev är tragiskt. Men mest tragiskt av allt är att män som du mår så jävla gött över att en känd utländsk man är anklagad för massa äckel.
Citera
2017-10-30, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dark.intervals
"TSKAOS inställt ikväll 30/10". (Scalateaterns instagramkonto)
https://www.instagram.com/p/Ba3vjl8h...y=scalateatern
Hahaha amazing! Uthängd av sin uppdragsgivare
Citera
2017-10-30, 16:12
Medlem
E-R-N-S-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Så kommer Soran då att göra "en Virtanen" ?

(lämnar Sverige temporärt pga "mordhot")
Antagligen.
Men nog fan kan det vara ett gyllene tillfälle för Soran att fara tillbaka till sitt älskade Kurdistan, han kan ju alltid dra igång en festlig stand-up om svenskars nationalism, smygrasismen på Stureplan, och förstås alla fördelar med feminism för kurdiska veteraner.
Citera
2017-10-30, 16:15
Medlem
Den här typen av idiotinlägg: https://twitter.com/PerniiH/status/921270291241816064 tenderar att komma tillbaka och bita en i arslet (uthängda so far, Berhang Miri, Eshan Fadakar, Soran Ismail (kind of), Fredrik Virtanen, Lasse Kronér, Martin Timell, Cuntwell. 50, 50 skulle jag säga. Flera namn med svenskt såväl som "rasifierat" ursprung lär det bli innan det här är över.
Senast redigerad av Geigerzehler 2017-10-30 kl. 16:38.
Citera
2017-10-30, 16:15
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingabromsar
Aftonbladet lägger rodret dikt babord och bränner på med följande rubrik:
"NU: Martin Timell polisanmäld – för våldtäkt i badtunna"

Vill de flytta fokus?

Naturligtvis vill de inte ge megadödsknarknazisterna mer vatten på sin kvarn...
Citera
2017-10-30, 16:16
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Skulle inte förvåna mig om detta bara är ett bisarrt "konstprojekt" av något slag. Allt är bara uppgjort, för att vänstern sedan ska kunna peka på alla "Sverigevänner", allt trollande och all "fake news" som sprids.

Tycker man kan lugna sig tills man vet med 100% säkerhet.

Tanken har slagit mig. Men det är ju inte så relevant så länge det finns en känd komiker som faktiskt har anmälts av flera kvinnor. För att det skulle vara 'fake news', så skulle det kräva att flera tidningar i gammelmedia har gått ut med 'fake news' om det. Det är ju vanskligt att klaga på 'fake news' som har skapats av ens egna 'fake news'. Och om det nu finns sådana anmälningar mot en svensk komiker, så är det verkligen inte orimligt att misstänka Ismail. Det känns ju rätt långsökt att det skulle ha kommit in sådana anmälningar mot en komiker, men man skulle i samma sekund välja att starta en slags "konstprojekt" eller annat för att rikta misstankarna mot någon oskyldig komiker istället, speciellt som Ismail då torde sannolikt vara med på det, då han verkligen agerar misstänkt (total tystnad, ställer in sin medverkan på ett evenemang o.s.v.).
Citera
2017-10-30, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hestetaren
Du missuppfattade mig nog. Allt det här är tragiskt, allt du skrev är tragiskt. Men mest tragiskt av allt är att män som du mår så jävla gött över att en känd utländsk man är anklagad för massa äckel.

Du överskattar "utlänning" kraftigt i detta. Folk avskyr Soran för att han är en politiskt korrekt hycklare, inte för att han är "utlänning". Finns gott om populära "utlänningar" på Flashback.
Citera
2017-10-30, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SPixy
Har någon kontrollerat med tingsrätten om det finns en förundersökning inledd mot Soran? Om det är möjligt.

Är inte så det funkar. Tingsrätten har ingenting med FUP att göra, det är bara polisen och de handlingarna är inte offentliga förens ärendet går till domstol.
Citera
2017-10-30, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Du överskattar "utlänning" kraftigt i detta. Folk avskyr Soran för att han är en politiskt korrekt hycklare, inte för att han är "utlänning". Finns gott om populära "utlänningar" på Flashback.

Ja Hanif Bali t.ex. som ser ungefär likadan ut som Soran, fast bättre.
Citera
2017-10-30, 16:21
Medlem
Om det är Soran kommer han landa på alla fyra som en katt och i sina kommande framträdanden använda hetsjakten från sverigevännerna för att stärka det han predikat i alla år, och med det försviner fokus från det han gjort. Offerkoftan kommer sitta jättebra på honom.
Citera
2017-10-30, 16:21
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Tanken har slagit mig. Men det är ju inte så relevant så länge det finns en känd komiker som faktiskt har anmälts av flera kvinnor. För att det skulle vara 'fake news', så skulle det kräva att flera tidningar i gammelmedia har gått ut med 'fake news' om det. Det är ju vanskligt att klaga på 'fake news' som har skapats av ens egna 'fake news'. Och om det nu finns sådana anmälningar mot en svensk komiker, så är det verkligen inte orimligt att misstänka Ismail. Det känns ju rätt långsökt att det skulle ha kommit in sådana anmälningar mot en komiker, men man skulle i samma sekund välja att starta en slags "konstprojekt" eller annat för att rikta misstankarna mot någon oskyldig komiker istället, speciellt som Ismail då torde sannolikt vara med på det, då han verkligen agerar misstänkt (total tystnad, ställer in sin medverkan på ett evenemang o.s.v.).

Precis. Det blir ganska mycket utav Ockhams rakkniv på det här nu. För - om det inte är Soran som är den utpekade - vilken annan komiker känd från radio, TV, och med kontakter till Discovery skulle det annars vara? Finns det ens något annat, trovärdigt alternativ? Mitt svar är klart nej på den punkten.
Citera
2017-10-30, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hestetaren

Ärligt talat så är det väldigt få här som visat någon som helst tillfredsställelse över att Soran verkar vara GM endast för att han är invandrare... Folk här verkar mer se honom som en stor hycklare och att han är självutnämnd feminist gör det än roligare för många.

Att han är kurd och invandrare har nämnts en del, men i det stora hela är det nog glada miner därför att både han och Virtanen utgett sig för att vara feminister. Och vad det nu verkar är att manliga feminister verkar ta för sig rätt så rejält. Handlar inte om etnicitet egentligen, det är DU som tar upp den kopplingen egentligen, de flesta här ignorerar postare som ser att det är den enda förklaringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in