2017-10-30, 15:52
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
De skandaler som rullats upp i Staterna verkar alla länge har varit välkända inom komikerkretsarna där. Family Guy-killen har ju tidigare offentligt skämtat om Cosby, Weinstein och Spacey och på Joe Rogans podcast har de tagit flera andra rykten som gått bland komiker som också visat sig vara sanna. Är den svenska komikervärlden den raka motsatta? Har verkligen ingen där haft koll på vad SI (påstås) haft för sig?
Citera
2017-10-30, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tresjoekar
Vilka twitterinlägg är det?

https://twitter.com/johabbed/status/924280202485817345

Denna är den tydligaste.
Citera
2017-10-30, 15:54
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Det är säkert olika från person till person, men det är ändå märkligt om det finns en handfull personer som blivit våldtagna av samma person och ingen av dem anmäler det. Speciellt när det är en person som de kan peka ut. Jag har lättare att förstå kvinnor som våldtas av för dem helt okända eller relativt okända män, då kanske de känner att det inte är mödan värt för de kan ändå inte ge polisen något.

Men blir man våldtagen av en kändis är det ändå rätt lätt att peka ut personen och få snabb rättvisa (förutsatt att man inte befunnit sig i någon beroendeställning som typ praktikant på produktionsbolag eller dylikt). Jag har dock aldrig hamnat i en liknande situation själv så jag vet givetvis inte hur en normal reaktion är, men lite grann höjs varningsflaggorna när det var så jobbigt att anmäla när brottet hände men det sedan bara krävdes en hashtagg för att man skulle orka anmäla.

Det är kanske respektlöst mot offren att tänka så men väntar man i flera år med att anmäla ett brott och gör det när det pågår en kampanj där man ska hänga ut så många kändisar som möjligt, så får man nog leva med att folk kommer tvivla på ens motiv.
Det är naturligtvis bättre och mer trovärdigt att anmäla direkt då det kanske också finns fysiska bevis såsom material från övervakningskameror etc., men det är väldigt sällan/aldrig som det finns material från själva övergreppet och då ställs ord mot ord. Det är dessutom otroligt sannolikt att kändisen ifråga kommer neka till anklagelserna, och då står en ensam kvinnas ord mot en kändis ord - vem kommer man tro på?

Kändisen kanske inte ens nekar utan säger att det varit helt frivilligt. Vittnen stiger fram och säger att de minsann sett att kvinnan varit flirtig och hon börjar fundera på vilka signaler hon skickat ut. Har hon gjort något som kunde uppfattats som flirtigt? Osäkerheten gnager och hon börjar tänka på historier hon hört från domstolar där kvinnors klädsel granskas och två karaktärsvittnen som den åtalades advokat grävt fram kan vittna om att hon blivit för full på en fest och dansade inbjudande mot en man.

Hon har samtidigt ingen aning om att andra kvinnor också blivit utsatta och hon upplever att hon står ensam mot en mäktig kändis med massor av pengar och möjligheter att försvara sig. Är det en strid hon är beredd att ta, dessutom samtidigt som hon mår psykiskt dåligt efter själva övergreppet - det måste vara hemskt att vara i en annan persons våld utan möjlighet att ta sig därifrån. Skräcken under själva övergreppet kanske blandas med dödsångest när hon inte vet vad kändisen ska göra sen - han kanske tänkt göra sig av med henne eftersom hon kan peka ut honom?

Summa summarum - jag kan mycket mycket mycket väl förstå att man inte väljer att anmäla. Jag har själv, precis som säkert samtliga i resten av befolkningen, varit utsatt för oförrätter som jag inte gjort något med av olika anledningar. Man väljer sina strider. Men om någon av de oförrätter jag själv varit utsatt för bubblar upp igen så finns ilskan där fortfarande och hämndlusten lever kvar långt efter att själva oförrätten bleknat till ett avlägset minne. Dyker det upp en #metoo-kampanj där man får möjlighet att hämnas på sin plågoande utan att man måste stå ensam i rampljuset så är det nog inte många som inte skulle greppa chansen. Jag skulle göra det bums.
Citera
2017-10-30, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
Har Emma Knyckare, Nour El-Refai eller någon annan av kvinnorna inom ståuppgänget uttalat sig om vem kollegan kan vara? Brukar de inte ösa på som fan i såna här kampanjer som metoo annars? Badjävlar kanske borde vara mansfritt på scenen nästa år för publikens säkerhet? Men nä, det är bara tyst.

Va fan ska de göra om en kollega är anklagad men de fortfarande inte vet hur det förhåller sig, tycker du?
Citera
2017-10-30, 15:58
Medlem
Jofs avatar
Skvaller och ryktesspridning som från värsta kärringar på kafferep. Eller som små barn?

99% styrt av önsketänkande. (Att det ska vara Soran).

Så djälva låg nivå. Eller rättare sagt en nivå baserat på 99% känslor. Gulligt, men intellektuell nollkommunikation.

Ex
pratade nyss med en journalist...
100 % säkra källor...
Bara idioter tvivlar...
Alla vet...
Hörde nån som sa...

Man får väl hoppas det är Soran då, så ni inte blir ledsna här.
Citera
2017-10-30, 16:00
Medlem
Har någon kontrollerat med tingsrätten om det finns en förundersökning inledd mot Soran? Om det är möjligt.
Citera
2017-10-30, 16:00
Medlem
Thornhills avatar
Skulle inte förvåna mig om detta bara är ett bisarrt "konstprojekt" av något slag. Allt är bara uppgjort, för att vänstern sedan ska kunna peka på alla "Sverigevänner", allt trollande och all "fake news" som sprids.

Tycker man kan lugna sig tills man vet med 100% säkerhet.
Citera
2017-10-30, 16:03
Medlem
Champagneoclocks avatar
Enligt Ratsit finns en Jennifer Elisabeth Terry skriven på Åsögatan 161 lgh 1301, är det Sorans sambo?
https://www.ratsit.se/19871203-Soran...T4E#paAdressen
Citera
2017-10-30, 16:05
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Skvaller och ryktesspridning som från värsta kärringar på kafferep. Eller som små barn?

Så djälva låg nivå. Eller rättare sagt en nivå baserat på 99% känslor. Gulligt, men intellektuell nollkommunikation.

Ex
100 % säkra källor...
Bara idioter tvivlar...
Alla vet...
Hörde nån som sa...

Nja. Uteslutningsmetoden är otroligt kraftfull. Med eller utan önsketänkande.
Citera
2017-10-30, 16:07
Medlem
"TSKAOS inställt ikväll 30/10". (Scalateaterns instagramkonto)
https://www.instagram.com/p/Ba3vjl8h...y=scalateatern
Citera
2017-10-30, 16:07
Medlem
Wajis avatar
Citat:

Ex
100 % säkra källor...
Bara idioter tvivlar...
Alla vet...
Hörde nån som sa...

Ifrågasätter du fortfarande att det är Soran eller hur ska jag tolka ditt svar? i och med du syftar på mitt inlägg och sedan vad jag skrivit tidigare i tråden så är det väl en motiverad fråga.

Blir mer förundrad över att man inte ser detta med öppna och frågor och börjar undrar själva skuldfrågan i detta.
Citera
2017-10-30, 16:08
Medlem
Citat:

Ex
100 % säkra källor...
Bara idioter tvivlar...
Alla vet...
Hörde nån som sa...

Det är ett tecken på bristande intellekt om man bortser från ett hav av indicier, bara för att det inte finns ett 100 procentig bevis. De som följer känslorna ropar efter det 100-procentiga beviset.

Rent rationellt är det helt uppenbart att det är Soran Ismail.
Senast redigerad av Mafia 2017-10-30 kl. 16:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in