2017-10-29, 08:17
Medlem
Nu slipper AB-läsare Virtanen på ledarsidan, Karin med den skarpa pennan har kickat honom från den redaktionen, säger hon idag i tidningen. Återstår att se om han sätts att skriva om musik/film eller får rensa skrivbordet för gott. Och vilka ölhak söker sig Cantwell till? Pilsnersuget lär öka. Så långt bort från Götgatan som möjligt. Hornsgatan har långt västerut billiga sunk och Folkungagatan långt österut.
Citera
2017-10-29, 10:25
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Nu slipper AB-läsare Virtanen på ledarsidan, Karin med den skarpa pennan har kickat honom från den redaktionen, säger hon idag i tidningen. Återstår att se om han sätts att skriva om musik/film eller får rensa skrivbordet för gott. Och vilka ölhak söker sig Cantwell till? Pilsnersuget lär öka. Så långt bort från Götgatan som möjligt. Hornsgatan har långt västerut billiga sunk och Folkungagatan långt österut.
Han brukar sitta på eftermiddagarna/tidig kväll på sin kvarterskrog Axela på Götgatan 73. Där tar han sin favvokombo öl och whiskey (gärna av irländsk proveniens) och twittrar innan han går hem för att laga middag. Han kan i princip göra två rätter: spagetti med köttfärssås eller lövbiff med pepparrot och rå äggula.
Citera
2017-10-29, 11:32
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arboga-Conny
Lägg märke till att ingen här ännu är dömd. Vi spekulerar fortfarande.
Ge dessa journalister samma objektiva förutsättningar ni hade givit en sd-politiker, dvs allt bygger på anklagelser och inga juridiska domar
Så är det ju. Och många av anklagelserna torde vara rätt svåra att leda i bevis i en domstolsförhandling, redan innan vi går in på frågan om den ena eller andra anklagelsens sanningshalt. Men det här är inte Aktuella brott och kriminalfall, utan Kändisskvaller. Och medan det är mycket oklart om Krönikören och Reportern kan ställas till juridiskt ansvar för någonting alls, står det redan tydligt att herrarna ifråga i sitt privatliv och yrkesliv inte har levat som de har lärt. Och maktens hyckleri har alltid varit föremål för intensivt skvallrande. Och åtminstone från gemene flashbackares perspektiv, representerar Krönikören och Reportern i hög grad makten.
Senast redigerad av Hamilkar 2017-10-29 kl. 12:08.
Citera
2017-10-29, 13:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Det senaste han verkar ha skrivit i Aftonbladet är "Smita från trafikolycka kan vara en mänsklig rättighet", publicerad den 26 oktober (i torsdags), klockan 13.22.

Jag tycker ämnet för krönikan verkar fånigt. I dessa dagar av #metoo och outande av den ena kändisen efter den andra, och därutöver flera mord, och ett mycket allvarligt angrepp från gängkriminella mot en polismans bostad, vem bryr sig just då om det är en mänsklig rättighet att smita från en trafikolycka eller inte?

I gammal god form borde OC ha kommenterat gängkriminalitetens nya skrämmande angrepp på samhället, eller kanske uthängningen av kändisar som anklagats för sexuella trakasserier. Men nu säger han ingenting om det.

Kanske han öppnar munnen om det senare i veckan, och då faller min teori. Men just nu känns det faktiskt lite som om han är satt i (självvald?) karantän.

Jo märklig tystnad för denna annars väldigt mycket i heta gröten skribenten. Som sagt borde varit en massa skriverier om den händelsen dels en sedvanlig släng till undervegetationen på skitställen som Flashback som agerar som en högerpopulistisk pöbel och drevar mot oskyldigt folk. Men inget alls sådant på väldigt länge vilket kanske hintar något.
Citera
2017-10-29, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ingen tog henne på allvar just för detta. Hon är liksom sjuk i huvudet med sitt att alla som är emot abort borde dödas etc. Sedan kom det dock in andra som stämde in på hur det gått till gällande att FV vindrogat dom och sedan våldtagit dom. Så att hon då är sjuk och hennes extrema hat mot män har då kanske sin förklaring att som 19-åring blivit vindrogad och våldtagen av FV. Det sätter liksom sina spår.

Nej, det tror jag inte, hon var sjuk och vidrig från början och sen överdriver hon precis allt, och då överdriver hon historien om Virtanen.
Men det är mycket rök åt olika håll i den här tråden. Att ossen cantwell skulle vara både smygbög och våldtäktare får jag inte att gå ihop. Man behöver liksom inte ha doktorerat i psykoligi för att att fatta att det inte är samma människotyp som är smygbög och våldtäktare.
Citera
2017-10-29, 14:58
Bannlyst
Ehsan Fadakar's ex beskriver honom som en riktig psykopat.

http://filippaberg.se/jag-ar-en-metafor-for-allt-jag-aldrig-ku-31029114
Citera
2017-10-29, 15:10
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Svensson har, allteftersom han blivit äldre, alltmer börjat likna Stephen Hawking!
Jag tror inte att han vågar. Per Svensson är bakteriofob och tvättar händerna stup i kvarten när han har rört vid olika grejer. Han är faktiskt lite sjuklig när det gäller det där.
Citera
2017-10-29, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paynovski
Intressant Twittertråd från februari: https://twitter.com/oisincantwell/status/832716721131712517

OC skriver om alla de gånger han "passar på" att förolämpa en ung kvinnlig medarbetare (Sima) på väg ut till rökbalkongen, manlig ledarskribent på AB (Swedin) svarar att OC är "centralredaktionens Trump", OC ger svar på tal med en (sextrakasserande?) kommentar om att ledarskribenten är "ledarredaktionens Jannike Björling".
Finns likheter med Trump, ja. OC kan inte hålla käften, han måste säga saker som retar upp folk. Ett slags tvångsmässigt behov att skapa dålig stämning. Exemplen som cirkulerat kan framstå som misogyna eller rena sextrakasserier, men han gör exakt likadant mot män.

Hur skapar man dålig stämning för en kvinna som just fött barn? Man säger "är du slapp i fittan nu?"

Extrapolerat från den enkla principen kan man applicera det på vilket sammanhang som helst. Typ:

Hur skapar man dålig stämning i en bastu full av äldre män som kan antas vara homofoba? Man säger "Skulle smaka fint med lite kuk just nu, fan vilken abstinens jag har efter åderpåle i munnen".

Hur skapar man dålig stämning på ett möte för hundintresserade? Man säger "jag brukar göra gratäng på hundvalpar, de nyfödda blir frasiga, 4 veckor eller äldre blir sega så dem slänger jag direkt i avfallskvarnen."

Dessa är alltså inte citat (förutom det första med slapp fitta, då), jag illustrerar bara mönstret. Det funkar enligt samma princip som rum 101 i Orwells 1984 (tortyrkammaren där varje individ utsätts för det värsta just den personen vet) eller en boggart i Harry Potter-böckerna (varelse som förvandlar sig till det som varje betraktare är mest rädd för). OC läser av ett rum och säger sedan det som är det värsta att säga just där, just då.
Senast redigerad av CrispyKreem 2017-10-29 kl. 20:57.
Citera
2017-10-29, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Finns likheter med Trump, ja. OC kan inte hålla käften, han måste säga saker som retar upp folk. Ett slags tvångsmässigt behov att skapa dålig stämning. Exemplen som cirkulerat kan framstå som misogyna eller rena sextrakasserier, men han gör exakt likadant mot män.

Hur skapar man dålig stämning för en kvinna som just fött barn? Man säger "är du slapp i fittan nu?"

Extrapolerat från den enkla principen kan man applicera det på vilket sammanhang som helst. Typ:

Hur skapar man dålig stämning i en bastu full av äldre män som kan antas vara homofoba? Man säger "Skulle smaka fint med lite kuk just nu, fan vilken abstinens jag har efter åderpåle i munnen".

Hur skapar man dålig stämning på ett möte för hundintresserade? Man säger "jag brukar göra gratäng på hundvalpar, de nyfödda blir frasiga, 4 veckor eller äldre blir sega så dem slänger jag direkt i avfallskvarnen."

Dessa är alltså inte citat (förutom det första med slapp fitta, då), jag illustrerar bara mönstret. Det funkar enligt samma princip som rum 101 i Orwells 1984 (tortyrkammaren där varje individ utsätts för det värsta just den personen vet) eller en boggart i Harry Potter-böckerna (varelse som förvandlar sig till det som varje betraktare är mest rädd för). OC läser av ett rum och säger sedan det som är det värsta att säga just där, just då.

"Jaha, är du slapp i fittan nu eller ?" är ett Virtanencitat:

Spelar iofs mindre roll för ditt resonemang, då Cantwell bidragit med klassikern "Du är väl en sån där som åker till Afrika och knullar negrer” samt frekvent varit ful i munnen mot vikarier enligt DN-artikeln.

Finns än så länge inget som framkommit att Cantwell fysiskt gett sig på kvinnor, verkar främst handla om verbala övergrepp. Han provocerar av någon anledning, det ter sig något tragiskt. Undertryckt homosexualitet har diskuterats som en möjlig förklaring, vilket det här karaktärsvittnets inlägg från 2011 pekar mot:
(FB) Journalisten Oísin Cantwell

Skulle på något sätt vara trist om Cantwell försvann. Han har trots allt varit en av ytterst få intellektuella på AB, även om man inte alltid delar hans syn på sakar och ting.
Citera
2017-10-29, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
"Jaha, är du slapp i fittan nu eller ?" är ett Virtanencitat:

Spelar iofs mindre roll för ditt resonemang, då Cantwell bidragit med klassikern "Du är väl en sån där som åker till Afrika och knullar negrer” samt frekvent varit ful i munnen mot vikarier enligt DN-artikeln.

Finns än så länge inget som framkommit att Cantwell fysiskt gett sig på kvinnor, verkar främst handla om verbala övergrepp. Han provocerar av någon anledning, det ter sig något tragiskt. Undertryckt homosexualitet har diskuterats som en möjlig förklaring, vilket det här karaktärsvittnets inlägg från 2011 pekar mot:
(FB) Journalisten Oísin Cantwell

Skulle på något sätt vara trist om Cantwell försvann. Han har trots allt varit en av ytterst få intellektuella på AB, även om man inte alltid delar hans syn på sakar och ting.
Där ser man, trodde fittkommentaren var från redaktören. Men det där med garderobsbög hörde jag från samma källor som menade att han är ökänd för att alltid skapa dålig stämning med att vara ful i munnen.
Citera
2017-10-29, 23:00
Medlem
HBOLLs avatar
Citat:
"övergreppskultur i kulturvärlden"
https://www.dn.se/kultur-noje/overgreppskultur-i-kulturvarlden/

Börjar nu se varför man "mörkar" våldtäkter och gärningsmän
Citera
2017-10-30, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Haha, det är ju rena julafton; Virtanen, Cantwell, Fadakar och Isamil, plus Hynek Pallas som bonus, kan inte bli mycket bättre.
Lite AFA-kaoz på detta i Gbg om någon vecka så är vänstern i stort sett död

Inget är som egen framgång, men andras motgångar är inte heller att förakta

Vad kom Hynek från? Någon slags källa på den vore bra. Har usla upplevelser gällande honom privat men har inte sett tecken på något #metoomaterial.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in