Citat:
Ursprungligen postat av
Arboga-Conny
Lägg märke till att ingen här ännu är dömd. Vi spekulerar fortfarande.
Ge dessa journalister samma objektiva förutsättningar ni hade givit en sd-politiker, dvs allt bygger på anklagelser och inga juridiska domar
Det pågår en internutredning som kommer att leda till följder för herr Virtanen, Fadakar och Reportern.
Den tidigare Chefredaktören för Aftonbladet Jan Helin verkar var inne på att man borde ha gjort mer tidigare:
"När Cissi Wallin polisanmälde Fredrik Virtanen för våldtäkt 2011, fick Jan Helin kännedom om det.
– Polisutredningen lades ned i brist på bevis, ord stod mot ord och då såg jag inte hur jag kunde agera vidare. Nu i efterhand kan jag fråga mig om vi inte borde ha startat en internutredning då, säger Jan Helin."
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/jan-helin-vi-har-inte-aktivt-skyddat-nagon
Lägg märke till orden: "Nu i efterhand kan jag fråga mig om vi inte borde ha startat en internutredning" - det efter att rättsapparaten sagt sitt.
Vad den pågående internutredningen kommer fram till bestämmer de anklagades framtida öde på Aftonbladet.
Rättsapparaten kommer efter det och kan leda till fler negativa konsekvenser för de anklagade.