2017-10-28, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Sötast i stan, verkligen.

https://blogg.ng.se/bloggbevakning/wp-content/uploads/sites/25/2017/08/img_1833.jpg

Jag står fast vid att jag behöver bara gå in på mitt lokala ICA för att hitta snyggare kvinns. Men. Det här är ju en subjektiv fråga... Men det verkar som om du inte haft med heta tjejer att göra.

Du kan inte hitta snyggare kvinnor vare sig på Victoria Secrets catwalk, i Hollywood, eller i porr än Linnea. Inte ens Marilyn Monroe var i närheten.
Citera
2017-10-28, 22:46
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Du kan inte hitta snyggare kvinnor vare sig på Victoria Secrets catwalk, i Hollywood, eller i porr än Linnea. Inte ens Marilyn Monroe var i närheten.
Det står dig fritt att tycka, jag tror dock inte riktigt att alla, eller ens en majoritet håller med dig.
Citera
2017-10-28, 23:07
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Jag kan absolut inte se att konversationen Linnéa har skulle vara fejkad. Okey! Jag hade fel betr. utskicken av mail på Facebook.

Ja, du hade väldigt mycket fel där

Citat:
Och jag var faktiskt inte sämre än att jag erkände det!

Nu väntar vi bara på "Linneas" bekännelse på bara knän

Citat:
Undrar om du hade haft en sådan ödmjuk attityd ? Men det är klart du är ju man.

Jag har mycket sällan fel så jag behöver inte be om ursäkt och uppvisa en ödmjuk attityd men även solen har sina fläckar, jag kan faktiskt ha fel ibland

Citat:
Jag tycker den uppmärksamhet som Linnéa väckt genom sitt engagemang på nätet enbart är positivt. Inte minst för oss tjejer/kvinnor. Jag beundrar henne och önskade att jag själv hade samma kurage som hon. I det avseendet är hon en förebild. Däremot gillar jag inte att hon förstört sitt hår med regnbågsfärger. Men det är det enda jag har emot henne.

En förebild som ljuger, du borde skaffa dig bättre förebilder.....just sayin.......

Men visst ser hon inte riktigt klok ut i det där håret, jag håller med dig till 110% för en gångs skull

Citat:
Inbilla dej inte att jag klär upp mej enbart för att få uppmärksamhet. Det är ett intresse jag haft ända sedan jag var liten tack vare min mamma.

Du är fortfarande en liten förvirrad flicka men jag ska göra mitt bästa för att få dig (och Linnea) på bättre tankar

Citat:
Sedan är det ju också skillnad på bekräftelser eller hur?

Ja, men i fallet med Linnea så har hennes begär efter bekräftelse nått så långt att hon ljuger om i vilken utsträckning hon kan skicka massmeddelanden på facebook. Inte bra.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-10-28 kl. 23:11.
Citera
2017-10-29, 09:37
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dianna-agron
Ja, dina "bevis" är ju oftast supertunga.

Standardfraser som återkommer: "jag har ingen anledning att tro...", eller "jag kan absolut inte se..." trots att det flera ggr framkommit bevis som talar för motsatsen. Det verkar ju inte spela någon roll vad folk säger, jag menar - du har ju ingen anledning att tro!!!!

Du får väl försöka motbevisa oss. Och din anekdotiska bevisföring (som kvinna) räcker ej, alltså dina standardfraser. Det är inte att debattera på ett seriöst sätt, om du nu trodde det.

Vad är det för bevis du kräver? Menar du att jag skall ta kontakt med Linnéa och tillsammans med henne gå på stan och videofilma alla tillfällen vid blir sextrakasserade eller vad? Det tycks ju heller inte räcka med länkar till artiklar där hon klart och tydligt visar upp sin konversation tex på Instagram? Det senaste misstänkliggörandet mot henne går ut på att hon fotoshoppar!!! Inte klokt så dumt!!!

Sedan undrar jag vad du som nyreggad på forumet har för avsikt att ta mej i örat och göra ner mej som debattör? Naturligtvis för att jag är tjej vad annars?
Citera
2017-10-29, 09:45
Medlem
Citat:
Vad är det för bevis du kräver? Menar du att jag skall ta kontakt med Linnéa och tillsammans med henne gå på stan och videofilma alla tillfällen vid blir sextrakasserade eller vad? Det tycks ju heller inte räcka med länkar till artiklar där hon klart och tydligt visar upp sin konversation tex på Instagram? Det senaste misstänkliggörandet mot henne går ut på att hon fotoshoppar!!! Inte klokt så dumt!!!

Sedan undrar jag vad du som nyreggad på forumet har för avsikt att ta mej i örat och göra ner mej som debattör? Naturligtvis för att jag är tjej vad annars?

Offerkoftan på.

Nej, det har inget med vad du kissar med att göra. Du är totalt oemottaglig för att ta in och värdesätta fakta. Det spelar ingen roll om det skulle visa sig att Linnéa ljugit ihop allt och aldrig blivit trakasserad, du skulle ändå backa upp henne, eller hur?

Kvinnor tänker kollektivt och tar därför en attack på en annan kvinna som en attack på sig själv. Det är således helt naturligt att du agerar som du gör, om än undermedvetet.
Citera
2017-10-29, 10:06
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ja, du hade väldigt mycket fel där

Nu väntar vi bara på "Linneas" bekännelse på bara knän

Jag har mycket sällan fel så jag behöver inte be om ursäkt och uppvisa en ödmjuk attityd men även solen har sina fläckar, jag kan faktiskt ha fel ibland

En förebild som ljuger, du borde skaffa dig bättre förebilder.....just sayin.......

Ja! Jag vet att jag hade fel! Måste du påminna mej om detta titt och tätt!!!

Men allt som Linnéa gjort och gör anser jag inte skall överskuggas av missen med antalet mail på Facebook. Här har jag 11 anledningar till att Linnéa är ett geni inte bara på Facebook utan också på Instagram. http://lajkat.se/11-anledningar-till-att-linnea-25-ar-ett-geni-pa-instagram/
Konversationen kan hon ju knappast ha fotoshoppat.

Citat:
Men visst ser hon inte riktigt klok ut i det där håret, jag håller med dig till 110% för en gångs skull

Men det var ju skönt att vi kunde vara ense om det. Själv är jag blond och skulle aldrig få för mej att färga det. Däremot lägger jag i lite fejkhår som tjejer gör i allmänhet för att få lite studs på frisyren.

Citat:
Ja, men i fallet med Linnea så har hennes begär efter bekräftelse nått så långt att hon ljuger om i vilken utsträckning hon kan skicka massmeddelanden på facebook. Inte bra.

Jag tycker inte det är rättvist att se henne som en lögnerska. Tror du inte det känns för henne att bli utsatt oaktat hon är mediakändis? Hon är ju också människa precis som du och jag.
Citera
2017-10-29, 10:14
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Offerkoftan på.

Nej, det har inget med vad du kissar med att göra. Du är totalt oemottaglig för att ta in och värdesätta fakta. Det spelar ingen roll om det skulle visa sig att Linnéa ljugit ihop allt och aldrig blivit trakasserad, du skulle ändå backa upp henne, eller hur?

Kvinnor tänker kollektivt och tar därför en attack på en annan kvinna som en attack på sig själv. Det är således helt naturligt att du agerar som du gör, om än undermedvetet.

Har jag inte värdesatt fakta??? Har du överhuvud taget läst debatten på den här tråden? Hade du det hade du sett att jag faktiskt fick ge mej eftersom jag blev överbevisad ang hur många mail Linnéa skickat. Jag erkände att jag hade haft fel. Kom inte och säg att jag inte värdesätter fakta!!!

Men för den skull avstår jag inte från att försvara henne. Jag ser till helheten i det hon gör för oss tjejer.
Citera
2017-10-29, 10:17
Medlem
Citat:
Har jag inte värdesatt fakta??? Har du överhuvud taget läst debatten på den här tråden? Hade du det hade du sett att jag faktiskt fick ge mej eftersom jag blev överbevisad ang hur många mail Linnéa skickat. Jag erkände att jag hade haft fel. Kom inte och säg att jag inte värdesätter fakta!!!

Men för den skull avstår jag inte från att försvara henne. Jag ser till helheten i det hon gör för oss tjejer.

Precis vad jag skrev. Du motsäger dig själv. Du inser att hon ljugit men försvarar henne för att skydda kollektivet.
Det är helt naturligt att du gör det, och bra att du erkänner det, då utvecklas du.
Citera
2017-10-29, 10:22
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Precis vad jag skrev. Du motsäger dig själv. Du inser att hon ljugit men försvarar henne för att skydda kollektivet.
Det är helt naturligt att du gör det, och bra att du erkänner det, då utvecklas du.

Det gör jag väl knappast! Annat hade det varit om jag inte erkänt att jag hade fel. Och skulle det framkomma andra fakta betr. Linnéa som visar att hon varit ovarsam med sanningen så skulle jag självfallet ge mej. Men utöver det som nämnts tidigare har inget framkommit som kan ändra min uppfattning om henne.
Citera
2017-10-29, 10:40
Medlem
BigFatCones avatar
Såna här påstående gör att ordet geni devalverar i värde. Hon var väl dessutom inte ens först med hela det här "hänga ut rövhattar"-grejen?
Citera
2017-10-30, 01:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ja! Jag vet att jag hade fel! Måste du påminna mej om detta titt och tätt!!!

Japp, segerns sötma du vet

Citat:
Men allt som Linnéa gjort och gör anser jag inte skall överskuggas av missen med antalet mail på Facebook. Här har jag 11 anledningar till att Linnéa är ett geni inte bara på Facebook utan också på Instagram. http://lajkat.se/11-anledningar-till-att-linnea-25-ar-ett-geni-pa-instagram/
Konversationen kan hon ju knappast ha fotoshoppat.

Säg inte det, kan du gå ed på att hon inte photoshoppat eller manipulerat konversationerna?

Och varför är hon ett geni bara för att nån enstaka kåt knäppskalle raggar på henne? Hon lär knappast vinna nobelpriset för sin fixering vid raggande män på nätet.

Citat:
Jag tycker inte det är rättvist att se henne som en lögnerska. Tror du inte det känns för henne att bli utsatt oaktat hon är mediakändis? Hon är ju också människa precis som du och jag.

Men hon har ju ljugit och du har villig erkänt att du hade fel, vad mer behövs? Hon är förresten lika mycket människa som alla lögnare och mytomaner som döms för mened och osann partsinlaga i domstolar men med skillnaden att hon behöver inte stå till svars för vissa av sina lögner.

Mediakändisar får stå ut med väldigt mycket, Sven Bertil Taube var exempelvis förföljd av en svårt sjuk kvinna i 35 år (!), det får det mesta att förblekna i en krass jämförelse.
Citera
2017-10-30, 10:31
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Säg inte det, kan du gå ed på att hon inte photoshoppat eller manipulerat konversationerna?

Och varför är hon ett geni bara för att nån enstaka kåt knäppskalle raggar på henne? Hon lär knappast vinna nobelpriset för sin fixering vid raggande män på nätet.

Självklart kan jag inte det. Men det verkar knappast sannolik att hon fotoshoppat. Hon behöver det helt enkel inte med tanke på hur många som kontaktar henne. Jag vet ju det av egen erfarenhet både från Instagram och Facebook ,trots att jag inte är särskilt känd får jag sexinviter t o m på Flashback via PM som annars är ett anonymt forum.

Citat:
Men hon har ju ljugit och du har villig erkänt att du hade fel, vad mer behövs? Hon är förresten lika mycket människa som alla lögnare och mytomaner som döms för mened och osann partsinlaga i domstolar men med skillnaden att hon behöver inte stå till svars för vissa av sina lögner.

Ja detta med de många mailen var inte bra. Det kan jag hålla med om. Jag blev faktiskt lite sur eftersom jag fick ge mej betr. den frågan. Men sett i stort menar jag ändå att hon ger ett trovärdigt intryck. Hon kan ju knappast överdriva och ljuga om allt. Det vore ju detsamma som att gör sej skyldig till medialt självmord.

Citat:
Mediakändisar får stå ut med väldigt mycket, Sven Bertil Taube var exempelvis förföljd av en svårt sjuk kvinna i 35 år (!), det får det mesta att förblekna i en krass jämförelse.

Att vara medial har ett pris. Och tror du inte att Linnéa varit och är utsatt för många sjuka individer inte minst på nätet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in