2017-10-28, 18:30
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Å andra sidan så kan Soran lika gärna hantera det så att han lutar sig tillbaka och samlar material till nästa show de skall sätta ihop.

Hans tystnad tolkar jag inte som skuld.

Fast media hade aldrig accepterat att Sorans senaste Tweet har 37 kommentarer som (enbart) hänger ut honom som våldtäktsman. Det hade aldrig fått stå oemotsagt. Snarare hade det utnyttjats som ett exempel på hur hemsk "Internets undervegetation är".

Snubben har 429.000 följare på Twitter, så det är rätt så Big Stuff...
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Sorans Twitter har nedlusats av anklagelser i ungefär ett dygn nu. Om det INTE hade varit han, så hade det garanterat varit stora rubriker "Soran Ismail felaktigt påstått vara den misstänkte".

Han har inte heller svarat på kommentarerna, eller gjort något överhuvudtaget för att hävda att det är fel.

Så jag säger som kaptenen på M/S Europa: Saken är klar.

Japp så är det. Det hade förmodligen varit nyheter om att Flashback (även om det skrivs på Twitter etc älskar media att alltid hänga ut just enbart Flashback) näthatar mot stackars oskyldiga Soran.

Återstår att se om han nu är en såpass "offentlig person" som det innebär innan media skriver att det är han och TV4 och SR stänger av de program han medverkar i.
Citera
Medlem
Enligt Martin Soneby finns det fler i branschen som ligger skrynkligt till.
Citera
2017-10-28, 18:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Fast media hade aldrig accepterat att Sorans senaste Tweet har 37 kommentarer som (enbart) hänger ut honom som våldtäktsman. Det hade aldrig fått stå oemotsagt. Snarare hade det utnyttjats som ett exempel på hur hemsk "Internets undervegetation är".

Jodå, de kontaktar Soran och frågar om dementi och han säger att han inte vill att de kör det utan låter ryktena gå.

Edit:
Jag har varit på showen "En skam för Sverige" för ett par år sedan. Den bygger också på påståenden och slaskprat om dem på nätet/Flashback/sociala medier osv ...

Det skulle inte förvåna mig alls om Soran och Betnér är så tysta för att de sitter vid datorn och samlar material så tangenterna glöder
Senast redigerad av micro113 2017-10-28 kl. 18:34.
Citera
2017-10-28, 18:33
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Han har inte heller svarat på kommentarerna, eller gjort något överhuvudtaget för att hävda att det är fel.

Så jag säger som kaptenen på M/S Europa: Saken är klar.
Vad är grejen med alla serievåldtäktsmän? FV gjorde väl likadant, bara låtsades som om det regnade.
Citera
2017-10-28, 18:34
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schnyggsomfan
Enligt Martin Soneby finns det fler i branschen som ligger skrynkligt till.
Jo, det är jag övertygad om. Finns säkert massor med kändisar som någon gång utnyttjat sitt kändisskap och tafsat eller gått för långt, dom sitter nog som på nålar idag, förbannar metoo.
Citera
2017-10-28, 18:35
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jodå, de kontaktar Soran och frågar om dementi och han säger att han inte vill att de kör det utan låter ryktena gå.

Varför skulle han vilja det. I och för sig att han verkar helt störd (har en fastnålad film på Twitter där han skryter om att springa omkring med en bengal), men ingen kan vilja framstå som våldtäktsman för hela svenska folket.
Citera
2017-10-28, 18:37
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:

Så många följare och så begriper han inte att uppföra sig bättre?! Herregud vilket missfoster om det är han.

Skulle han befinna sig på min sida skulle jag varit rejält bekymrad... och besviken.
Citera
2017-10-28, 18:40
Medlem
49450s avatar
Någon som kan skriva lista med bevis och sammanfatta?
Citera
2017-10-28, 18:40
Medlem
fulgarvets avatar
Om shan atci blev falsk anklagad så kan d väl hända att denna komiker också är falskt anklagad?
Citera
2017-10-28, 18:41
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Det enda som egentligen talar emot att det handlar om Soran vore väl att alternativ media borde ha gjort baklängesvolter av lycka om det gått att verifiera, men det är helt tyst vad jag vet.
Citera
2017-10-28, 18:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Varför skulle han vilja det. I och för sig att han verkar helt störd (har en fastnålad film på Twitter där han skryter om att springa omkring med en bengal), men ingen kan vilja framstå som våldtäktsman för hela svenska folket.
För att han och Betnér använder skit och rykten om sig som material i sina shower.

Soran bemöter dessutom hellre motståndare med humor i showen än att gå i öppen konflikt/försvar i media.

Om de är oskyldiga så behöver de vare sig försvara eller förklara sig -- eftersom de vet att det kommer att visa sig med tiden vem den utpekade är ... Vilket kommer ge mer tyngd åt materialet om dem i en kommande show.

De är -- oavsett vad man kan tycka annars -- inte alls dumma i huvudet på något sätt när det gäller det, och vet hur man omvandlar påhopp och felaktigheter till inkomstbringande showmaterial
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in