2017-11-21, 16:12
Medlem
Alvids avatar
Kan det vara så att våldtäktskurden redan lämnat landet, med tanke på att han verkar ha gått helt upp i rök?
Citera
2017-11-21, 16:20
Medlem
Nästan bättre för honom om han blir dömd. Då kan han sedan "hela sig själv" (självklart bara nonsens, men nonsens säljer), skriva en bok "min väg till en bättre människa" och åka land ock rike kring och hålla föreläsningar/ståupp om hur man blir en fin man, allt under en feministiskt mörkröd flagga. Frågan är om han överlever fängelset - han är rätt stor i truten och liten på jorden - det kan bli mycket svårt.
Senast redigerad av dartvejder 2017-11-21 kl. 16:29.
Citera
2017-11-21, 16:28
Medlem
Pansarbabians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Just det där sista är intressant eftersom komiker ofta brukar "skryta" om att man som komiker inte kan bli av med jobbet eftersom man inte har någon chef. De menar ofta på att även om de skulle bli av med eventuella jobb som skådespelare, programledare, manusförfattare och allt vad ståuppkomiker gör vid sidan av, så kan de alltid återgå till stand-up. Men det verkar som att man tydligen kan "få sparken" även som komiker.

De flesta komiker är frilans och därför för de en hög svansföring kring hela "bli av med jobbet"-saken. SI har däremot ett management (ROA-agenturen), vilket gör hela saken något mer prekär. Hedrar däremot ROA att de inte har slängt sin guldgosse under bussen en för att tjäna goodwill, vilket jag tänkte skulle hända max en dag efter att det börjat spekulera. Agenturen väntar väl på att det ska blåsa över och hoppas kunna tjäna pengar på SI igen. Hade det varit någon som inte hade dragit inte så mycket pluring till dem hade denne varit halshuggen för länge sen.

Edit: Kollade igenom deras stall nu och maken till rövgäng alltså, fy fan.
Senast redigerad av Pansarbabian 2017-11-21 kl. 16:31.
Citera
2017-11-21, 16:40
Medlem
StenSaxPungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dartvejder
Nästan bättre för honom om han blir dömd. Då kan han sedan "hela sig själv" (självklart bara nonsens, men nonsens säljer), skriva en bok "min väg till en bättre människa" och åka land ock rike kring och hålla föreläsningar/ståupp om hur man blir en fin man, allt under en feministiskt mörkröd flagga. Frågan är om han överlever fängelset - han är rätt stor i truten och liten på jorden - det kan bli mycket svårt.

Låter extremt osannolikt. Eller har du några andra liknande exempel där någon gjort come back efter en våldtäkt?

För övrigt så sitter man med skämskudden när man läser mångas svar i den här tråden.. Jag är helt säker på att samtliga av er som basunerar ut att han definitivt är en våldtäktsman är väldigt högervridna. Om inte ens åsikter hindrar en från att se rationellt på det hela så förstår man bättre än att beskylla någon för såna här avskyvärda saker utan att ha tillräckligt på fötterna.
Senast redigerad av StenSaxPung 2017-11-21 kl. 16:50.
Citera
2017-11-21, 17:30
Bannlyst
Angående häktning går det att läsa följande på polisens hemsida:

Häktad
En misstänkt person får häktas om det finns risk för att hon eller han ska hålla sig undan från lagföring under en brottsutredning, exempelvis genom att avvika från landet, försvåra utredningen eller fortsätta att begå brott. Det krävs att personen är misstänkt för brott där det är föreskrivet fängelse ett år eller mer.

Beslut om häktning ska alltid fattas om brottet har minst två års fängelse i straffskalan,

Påföljden för våldtäkt:

Våldtäkt
Våldtäkt är ett av de allvarligaste sexualbrotten. Den som med våld eller hot tvingar en annan person till en sexuell handling som är allvarligt kränkande döms för våldtäkt till fängelse i lägst två och högst sex år. Straffet för grov våldtäkt är fängelse i lägst fyra och högst tio år.

Av detta så framgår det att han utan tvekan uppnått nivån för häktning, dessutom har han med största sannolikhet familj, konton mm i kurdliand, han har heller inte synts till på stan, med hans udda fysik och märkliga utseende, samt extremt ovanliga namn är det mer eller mindre omöjligt att gå under jord utan att någon selfie eller något liknande ploppat upp, han är inhyst i några lysrörsupplysta kvadrat på Kronoberg, antagligen....
Citera
2017-11-21, 18:13
Medlem
Är det någon anledning till att media hänger ut alla profiler så som Martin Timell och Lasse Kroner men inte Soran Ismail? Varför hängs inte Soran Ismails ut på samma sätt? På Aftonbladet tex så var det en artikel som löd något i stil med "Martin Timell och den våldtäcktsanklagade komikern"

Min konspiratorisk sida undrar om det beror på att de som hängts ut är vita män och att Soran inte passar in i den bilden där man vill skylla sexualbrotten på vita överklass män nu och dra ögonen ifrån de ökande sexualbrotten med nyanlända osv. En "blatte" passar inte in i den agendan. Men jag kanske har missat någon detalj om vad den riktiga anledningen är att Soran inte hängs ut som de andra har gjort?

Jag menar om jag förstår rätt så blev Kroner uthängd för att ha skickat lite inviter på sms till en tjej som han sedan hade ett förhållande med i ett år, medans Soran är anklagad för våldtäckt så jag förstår inte logiken att hänga ut Kroner men inte Soran?
Senast redigerad av hejohoo 2017-11-21 kl. 18:17.
Citera
2017-11-21, 18:29
Avstängd
Soran är frilansare å det är inte de andra( Kroner, Bromer, Virtanen, Timell)?
-Vad har det med saken att göra?
- Jag vet inte?
Citera
2017-11-21, 18:30
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejohoo
Är det någon anledning till att media hänger ut alla profiler så som Martin Timell och Lasse Kroner men inte Soran Ismail? Varför hängs inte Soran Ismails ut på samma sätt? På Aftonbladet tex så var det en artikel som löd något i stil med "Martin Timell och den våldtäcktsanklagade komikern"

Min konspiratorisk sida undrar om det beror på att de som hängts ut är vita män och att Soran inte passar in i den bilden där man vill skylla sexualbrotten på vita överklass män nu och dra ögonen ifrån de ökande sexualbrotten med nyanlända osv. En "blatte" passar inte in i den agendan. Men jag kanske har missat någon detalj om vad den riktiga anledningen är att Soran inte hängs ut som de andra har gjort?

Jag menar om jag förstår rätt så blev Kroner uthängd för att ha skickat lite inviter på sms till en tjej som han sedan hade ett förhållande med i ett år, medans Soran är anklagad för våldtäckt så jag förstår inte logiken att hänga ut Kroner men inte Soran?

Svaret är enkelt, därför att han inte är en vit man och att hänga ut honom gynnar "fel" partier enligt media.
Citera
2017-11-21, 18:44
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Svaret är enkelt, därför att han inte är en vit man och att hänga ut honom gynnar "fel" partier enligt media.

Ja, det låter ju helt j*a sinnesslött att resonera så, men dessvärre tror jag att media tänker precis så - som om alla Svenssons skulle springa ut och basunera ut att nu, nu är minsann måttet rågat - om SI är sexförbrytare, ja då tänker vi minsann rösta på SD allihop.

Jag tror inte att det skulle ge SD en enda röst till, de flesta som sympatiserar med partiet är redan väldigt medvetna om i vilken grad som personer från t.ex. Mellanöstern är representerade i sexbrottsstatistiken, så en till gör nog ingen skillnad. Däremot svider det naturligtvis enormt hos främst SI själv, som byggt en stor del av sin karriär och varumärke på att vara SD-motståndare, gärna med hänvisning till fylletjafset på Stureplan.

Och det svider även hos alla som hyllat SI just för detta, och som förärat honom fina utmärkelser, gett honom egna serier på SVT, programledarjobb på SR och betalat skyhöga gager för att han ska "föreläsa" om mångkulturens förträfflighet och hur mycket sämre Sverige hade varit utan såna som han ...
Senast redigerad av ingetbranick 2017-11-21 kl. 19:06.
Citera
2017-11-21, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Just det där sista är intressant eftersom komiker ofta brukar "skryta" om att man som komiker inte kan bli av med jobbet eftersom man inte har någon chef. De menar ofta på att även om de skulle bli av med eventuella jobb som skådespelare, programledare, manusförfattare och allt vad ståuppkomiker gör vid sidan av, så kan de alltid återgå till stand-up. Men det verkar som att man tydligen kan "få sparken" även som komiker.
En intressant tanke slog mig. Skulle han kunna tänka sig att nischa in sig mot en extrem form av "roasting", där han uppträder och låter sig häcklas av publiken? Kanske provocera dom lite grann med hätska utfall för att få igång okvädingsorden. Sedan får publiken kasta ruttna tomater på en Soran iklädd dumstrut. Då skulle han kunna försörja sig.

Jag tror många människor skulle betala för att gå på en dylik "freak show". Visst, det kräver ett starkt psyke, men ger det pengar i lönekuvertet kan det vara mödan värt. Han kan åka på turné med bröderna Timell och Virtanen med krogshowen "dickheads on tour".
Citera
2017-11-21, 19:09
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Ja, det låter ju helt j*a korkat att resonera så, men dessvärre tror jag att media tänker precis så - som om alla Svenssons skulle springa ut och basunera ut att nu, nu är minsann måttet rågat - om SI är sexförbrytare, ja då tänker vi minsann rösta på SD allihop.

Jag tror inte att det skulle ge SD en enda röst till, de flesta som sympatiserar med partiet är redan väldigt medvetna om i vilken grad som personer från t.ex. Mellanöstern är representerade i sexbrottsstatistiken, så en till gör nog ingen skillnad. Däremot svider det naturligtvis enormt hos främst SI själv, som byggt en stor del av sin karriär och varumärke på att vara SD-motståndare, gärna med hänvisning till fylletjafset på Stureplan.

Och det svider även hos alla som hyllat SI just för detta, och som förärat honom fina utmärkelser, gett honom egna serier på SVT, programledarjobb på SR och betalat skyhöga gager för att han ska "föreläsa" om mångkulturens förträfflighet och hur mycket sämre Sverige hade varit utan såna som han ...

Det stora problemet med #metoo för PK-partierna är förstås att flera framträdande PK-profiler avslöjas med att vara den raka motsatsen i verkligheten.

Kapten klänning var väl den första och i särklass den största profilen för feminism och sedan visar det sig att han är den värsta våldtäktsmannen. Virtanen är av samma typ som kapten klänning men istället för polis var han en media-megafon för den största PK-tidningen Aftonbladet och nu verkar även hans kollega Oisin vara likadan och tidigare försvann Tom Hjelte under falsk flagg när han åkte dit för våldtäkt. Aftonbladet verkar vara en arbetsplats där sexövergrepp är en del av företagskulturen.

Soran är av en lite annan typ än de övriga. Förutom att han är en feminist och PK-förespråkare som använts flitigt av PK-media i kampen mot SD, är han också invandrare som varit i direkt klinch med SD-politiker. Han får inte hängas ut eftersom invandrare aldrig får hängas ut men också för att han varit stark och tongivande motståndare mot SD.
Citera
2017-11-21, 19:09
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Jag tror många människor skulle betala för att gå på en dylik "freak show". Visst, det kräver ett starkt psyke, men ger det pengar i lönekuvertet kan det vara mödan värt. Han kan åka på turné med bröderna Timell och Virtanen med krogshowen "dickheads on tour".

Hans förra show hette ju "En skam för Sverige", och det är ju inte mindre sant nu. Kanske med tillägget "Nu ännu skämmigare".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in