2017-10-28, 18:42
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 49450
Någon som kan skriva lista med bevis och sammanfatta?
Japp:
Bevis:

Sammanfattning: det är Soran, eller Betner, kanske Schyffert, eller möjligtvis någon annan, men vi håller på Soran.

Varsågod
Citera
2017-10-28, 18:42
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wowvadintressant
M*ssiah H*llberg hålls hårt i koppel av sin tio år äldre fru Christina N*rdh*ger, det vet alla som någonsin hört eller sett dem i samma sällskap. De har dessutom två barn tillsammans, så att skicka runt penisbilder till höger och vänster känns extremt olikt honom.

Samt att han pikade Ehsan Fahaker (eller hur han stavar) för att vara så tyst i den här våldtäktsdebatten när han hade hög svansföring i en annan som inte avsåg komiker.
Citera
2017-10-28, 18:45
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Varför skulle han vilja det. I och för sig att han verkar helt störd (har en fastnålad film på Twitter där han skryter om att springa omkring med en bengal), men ingen kan vilja framstå som våldtäktsman för hela svenska folket.

Tesen att han skulle vilja hålla tyst och låta ryktena växa för att sedan kunna använda dessa som material, eller för att visa att "rasisterna" hatar honom blir alltmer osannolik ju mer tid som förflyter. I synnerhet som en del av dem som tweetat misstankar i hans riktning själva verkar vara inte helt okända komiker (om jag förstått den saken rätt).

Trots allt ingen höjdare att bli omtalad som våldtäktsman. Lite skit stannar alltid kvar, även om det nu skulle visa sig att det i detta fall egentligen handlade om någon annan.

Så visst, hans tystnad bevisar ingenting, men den börjar ändå bli rätt påfallande.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om de är oskyldiga så behöver de vare sig försvara eller förklara sig -- eftersom de vet att det kommer att visa sig med tiden vem den utpekade är ... Vilket kommer ge mer tyngd åt materialet om dem i en kommande show.

Det där resonemanget är alltså så uppenbart idiotiskt att det knappast ens behöver påpekas. Även om det skulle visa sig att detta falls specifika våldtäktsman var någon annan så skulle ju misstankarna kvarstå, i och med att alla så fort och nästan enhälligt tittade åt Sorans håll. Varför skulle han överhuvudtaget ha misstänkts om det inte fanns skit också i hans förgångna, så blir det uppenbara resonemanget. Och du tror att de kommer göra ett nummer av detta i nån krogshow, hahaha, va kul, nån anklagades för våldtäkt och halva Sverige trodde det måste vara jag eftersom det florerar så många rykten om min sunkiga kvinnosyn och om hur jag under åratal betett mig slemmigt mot tjejer?
Senast redigerad av fryskyl 2017-10-28 kl. 18:55.
Citera
2017-10-28, 18:46
Avstängd
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det har de inte. Det är därför SD har vågmästarrollen. Vare sig borgarna eller rödgröna röran har egen majoritet.

Jag undrar dock -- vad har detta med den misstänkta komikern att göra?

Är din tanke att om det är Soran så kan han absolut inte vara feminist?

Brukar Soran kalla sig feminist ens?

https://twitter.com/soranismail/stat...59122184990720
Citera
2017-10-28, 18:52
Medlem
RadioDDR1s avatar
Varför inga uttalanden från Kurden. Eller känner du att du aldrig varit tryggare än nu? För fasiken, hela din karriär står på spel. Vill du verkligen åka tillbaka till Kurdistan och valla kameler?
Citera
2017-10-28, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Du kan väl berätta vad ett bevis är och får vara i en sån här tråd. Och hänvisa gärna till vilket stöd som du har för det.

Eller menar du möjligen att det bara är begreppet bevis som det används i rättegångsbalken som får användas? Och varför då i så fall?

Det finns inga regler kring att ljuga på Flashback. Dock så slutar man ju inte vara vetenskaplig bara för att du lämnar allmänhetens ögon, varför sänka sin nivå till något annat än den högsta man är kapabel till?

Och ja. Detta verkar handla om ett rättsfall, då verkar det vara propert att även använda den sortens bevis..
Citera
2017-10-28, 18:55
Medlem
ThuleSocietys avatar
Soran måste väl ändå fatta att det ser väldigt illa ut om han INTE förnekar anklagelserna?

För det är ju inte så konstigt att folk tror att det är han efter det hans ex skrev igår.
Citera
2017-10-28, 18:58
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Vad är det som har gått sönder på Flashback, måste vara något slags rekord 1125 svar och forumet gissar fortfarande, pinsamt!

/Provokatör
Gör det bättre sälv då, satanas guppejävel!

Jag har lagt fram det jag "vet", i denna tråd och hans alldeles egna, inte mycket mer att göra än att bida tid.

Fler lär ju ryka om #metoo håller i sig. Har själv försökt återskapa minnena av senaste årens eskapader mot bakgrund av temat.
Citera
2017-10-28, 18:59
Medlem
paff man skulle bli om det visade sig vara henrik dorsin
Citera
2017-10-28, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Folk är glada att det smäller mot pk eftersom att det är Soran, folk hoppas inte att det ska vara han för att det ska svida för pk. Lite skillnad, tycker du inte?

Fast återigen har ju just sådana tankar uttryckts i denna tråd. Ett masstal gånger nu. Dvs att det är bra att det svider för PK etc. Det är ett rätt sjukt tänkt. Menar, man gläds åt att en person skadat en kvinna då det får denne att se dålig ut.

Jag gissar att ungefär samma personer säger att hon som anmält våldtäkter inom SD är en lögnare. Dvs man försvarar en våldtäkttsmisstanke för att det rör sig om en person med rätt åsikter.
Citera
2017-10-28, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Nej det är nog inte Robert Gustavsson alla som hängts ut i metoo-kampanjen hittills är PK.

Well.. Han i SD är iofs inte nämns i specifik kampanj.. Men det känns ju mindre relevant. Fallet är där.
Citera
2017-10-28, 19:01
Bannlyst
[quote=vadfan4|62182315]paff man skulle bli om det visade sig vara henrik dorsin [/QUOT

Özz Nöjen är den jag tänker på. Han är komikernas svar på Martin Timell. Han har många svarta sidor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in