Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Varför skulle han vilja det. I och för sig att han verkar helt störd (har en fastnålad film på Twitter där han skryter om att springa omkring med en bengal), men ingen kan vilja framstå som våldtäktsman för hela svenska folket.
Tesen att han skulle vilja hålla tyst och låta ryktena växa för att sedan kunna använda dessa som material, eller för att visa att "rasisterna" hatar honom blir alltmer osannolik ju mer tid som förflyter. I synnerhet som en del av dem som tweetat misstankar i hans riktning själva verkar vara inte helt okända komiker (om jag förstått den saken rätt).
Trots allt ingen höjdare att bli omtalad som våldtäktsman. Lite skit stannar alltid kvar, även om det nu skulle visa sig att det i detta fall egentligen handlade om någon annan.
Så visst, hans tystnad bevisar ingenting, men den börjar ändå bli rätt påfallande.
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Om de är oskyldiga så behöver de vare sig försvara eller förklara sig -- eftersom de vet att det kommer att visa sig med tiden vem den utpekade är ... Vilket kommer ge mer tyngd åt materialet om dem i en kommande show.
Det där resonemanget är alltså så uppenbart idiotiskt att det knappast ens behöver påpekas. Även om det skulle visa sig att detta falls specifika våldtäktsman var någon annan så skulle ju misstankarna kvarstå, i och med att alla så fort och nästan enhälligt tittade åt Sorans håll. Varför skulle han överhuvudtaget ha misstänkts om det inte fanns skit också i hans förgångna, så blir det uppenbara resonemanget. Och du tror att de kommer göra ett nummer av detta i nån krogshow,
hahaha, va kul, nån anklagades för våldtäkt och halva Sverige trodde det måste vara jag eftersom det florerar så många rykten om min sunkiga kvinnosyn och om hur jag under åratal betett mig slemmigt mot tjejer?