2017-10-27, 20:27
Medlem
bagarn29s avatar
Enligt transfermarkt har Adu spelat:
4 matcher Türkiye Kupasi 233 minuter.
3 matcher Süper Lig 122 minuter.

Varför så lite speltid? Problem utanför plan? Skador?
Citera
2017-10-27, 20:33
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Expressen skriver att AIK är nära förlängningar med Blomberg och Obasi. Hur långt skrev man med Goitom förra vintern? Förvånar mig att man går vidare med Obasi, han har inte varit särskilt bra i år.
Med risk för att käka upp detta men det glädjer mig att en förlängning med Obasi verkar va på g. Hans högstanivå är som bekant fantastisk och håller han sig fri från skador lär han va en stor tillgång, dock är det närapå garanterat att han inte håller sig skadefri..

Blomberg har varit riktigt bra nu på hösten, så det säger sig självt att man vill ha kvar honom trots hans ganska skrala poängsnitt.
Citera
2017-10-27, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Gren sitter säkert. Det är ju en ENORM skillnad på förutsättningar för tiden när Stahre var här och "fick allt han pekade på" till nuvarande läge där vi inte har pengar till en kock ens... Det är "olika världar" ekonomiskt nästan.

Med tanke på ekonomin så är det inte konstigt att det inte går galant sportsligt även om det givetvis borde gått lite bättre.

Då är frågan hur Gren kan göra sådana dåliga värvningar när ekonomin är så kass. Borde han inte vara mer påläst om sina värvningar?
Citera
2017-10-27, 20:47
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Enligt transfermarkt har Adu spelat:
4 matcher Türkiye Kupasi 233 minuter.
3 matcher Süper Lig 122 minuter.

Varför så lite speltid? Problem utanför plan? Skador?

"Vad är skälet till att han inte spelade i Turkiet?
– Ska jag svara diplomatiskt, vilket jag brukar göra, så kommer jag att säga att ibland i toppfotbollen 2017, så finns det fler saker än att man är bra på fotboll som gör om man spelar eller inte spelar. Det handlar inte om hur man är som person. Det är politik, det är den informationen jag har, berättar sportchefen.
Adu uttrycker sig som följande:
– Ibland är fotbollen så. Det blev inte så mycket spel i Turkiet. Det var tråkigt men sånt händer. Man får försöka lösa det.
Och lösningen blev alltså AIK."

Så skrevs det i Sportbladet när övergången presenterades.
Citera
2017-10-27, 21:04
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Och ett bra sätt är att förutse motståndares passningar osv

Vi får se helt enkelt. Först ska han komma i tid till försäsongen. Det har varit lite si och så med det i Malmö.
Citera
2017-10-28, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
För det första skrev jag redan att det är en bra spelare ni värvat. För det andra är jag inte bitter över huvud taget. Men jag skrattar fortfarande åt AIKs värvningsstrategi.
AIK har hållit nollan i 17 tävlingsmatcher i år, så defensiven har kanske inte varit problemet?

Om man nu har problem om man ligger tvåa i tabellen (poängsnittet är dock lågt) och blev utslagna i förlängningens sista spark av Braga i europa leaguekvalet.

I startuppställningen mot Malmö senast var alla utom Lindkvist och Obasi värvade innan säsongen började.
Citera
2017-10-28, 06:30
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
AIK har hållit nollan i 17 tävlingsmatcher i år, så defensiven har kanske inte varit problemet?
Defensiven kommer att bli ett problem om man spelar Adu framför backlinjen i förhoppning om en Kanté light och förväntar sig att han ska prestera. Det finns mycket fotboll i Adu men bollvinnare och grovjobbare är han inte.
Citera
2017-10-28, 07:06
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Då är frågan hur Gren kan göra sådana dåliga värvningar när ekonomin är så kass. Borde han inte vara mer påläst om sina värvningar?

Det är billiga värvningar, då blir det lätt något sämre iom att en del blir lite av en chansning.
Det är givetvis inte nån garanti att en dyr värvning sitter heller och en billig kan slå oerhört väl ut men bevisad kvalité kostar rätt mycket och har man inte pengarna så går det inte att värva "garanterad" kvalité.

Vi behöver ha in den tränaren inom två veckor (hur nu Gren än har sagt två veckor) så spelarna som ev ska in vet vad som gäller och likadant med ev förlängningar.
Citera
2017-10-28, 15:58
Medlem
Jaimeson. Razak. Ohlsson.
Sedan var säkert inte Mix och Björndal gratis. Så jag skulle inte hylla Gren på något sätt.
Citera
2017-10-28, 17:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Defensiven kommer att bli ett problem om man spelar Adu framför backlinjen i förhoppning om en Kanté light och förväntar sig att han ska prestera. Det finns mycket fotboll i Adu men bollvinnare och grovjobbare är han inte.
Han ska ta balansrollen... Ofori var ej fysisk stark heller
Citera
2017-10-28, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Vem har du sett som "Kanté" i AIK, som de spelat i år? Eller menar du om AIK byter spelsystem så kommer inte Adu passa lika bra in om han ska axla en roll som liknar Kanté ?
Citera
2017-10-28, 17:59
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Vem har du sett som "Kanté" i AIK, som de spelat i år? Eller menar du om AIK byter spelsystem så kommer inte Adu passa lika bra in om han ska axla en roll som liknar Kanté ?
Ingen direkt, men "han ska skydda backlinjen" låter helt enkelt inte som en beskrivning som passar in på Adu. Om han inte förändrats enormt på ett drygt halvår nästan helt utan speltid, så klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in