Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Man mår illa bara av att tänka sig det, men det skulle inte förvåna mig om det var så

. Säkert blir vi besparade de allra värsta detaljerna. För KW:s familjs skull hoppas jag att även de blir det. I vilket fall som helst så måste hon ha lidit något fruktansvärt och den dödsångest och fysiska smärta hon måste ha känt är näst intill omöjlig att ta in.
Jag är osäker på vad som skulle vara värst: att få veta sanningen i sin helhet eller grubbla resten av livet och eventuellt tro att värre saker än i verkligheten ev ägde rum.
Det som vi redan vet är naturligtvis helt obegripligt. Vet ej om det skulle bli värre ifall vi fick höra något utöver detta.
Jag kan överhuvudtaget inte ens föreställa mig hur detta känns för KW:n anhöriga. Hur de klarar av vardagen är för mig en gåta.
Tung medicinering kanske?
Sen tänker jag relativt ofta på publiken som fanns med och tittade på föreställningen där man borrade en levande kvinna i huvudet (osäker på om det var i munnen). Hur hon sprattlade ..
Vad tänker dessa människor nu när dikten blev verklighet? Är de avundsjuka på Madsen som fick uppleva det "fina" i verkligheten? Eller inser de nu själva hur jävla sjuka de är - och söker vård (innan det är försent)?
Hur kan någon njuta av att se en sådan föreställning? Och hur kan någon vilja medverka i den som amatörskådis?