2017-10-28, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Alla kroppsdelar, bortsett då från två armar, har befunnit sig i ett stycke. Du menar att dessa två armar, är uppdelade i flera styckdelar? Vad får dig att tro det.

Polisen delar inte ditt intresse för just armarna. Annat än att dom vill att föräldrarna skall få begrava Hela Dottern.
Jo. Polisen är verkligen intresserade av armarna. De vill se om det finns avvärjningsskador på dem. Men vill ju också ge familjen möjlighet att ha hela Kims kropp att begrava.
Citera
2017-10-28, 12:03
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Du "lutar dig inte mot fakta".
Gör man det är man betydligt mer noggrann med sina formuleringar och skriver väldigt förskiktigt om det man inte kan veta. Då stövlar man inte på med uttalanden ex om att "man funnit i stort sett alla kroppsdelar" - vilket man inte har ellar att kroppen var styckad i 6 delar - något som vi faktiskt inte heller kan veta.

KWs armar saknas och är tyvärr mycket viktiga för att klarlägga om hon ex . varit bunden, slagits för sitt liv eller om han torterat henne genom att kapa av ett finger i taget. Kroppen kan mycket väl vara styckad i 12 delar till eller ännu fler delar.
Vad jag har förstått skriver man precis vad man vill och tror på detta forum.
Citera
2017-10-28, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Man mår illa bara av att tänka sig det, men det skulle inte förvåna mig om det var så . Säkert blir vi besparade de allra värsta detaljerna. För KW:s familjs skull hoppas jag att även de blir det. I vilket fall som helst så måste hon ha lidit något fruktansvärt och den dödsångest och fysiska smärta hon måste ha känt är näst intill omöjlig att ta in.

Jag är osäker på vad som skulle vara värst: att få veta sanningen i sin helhet eller grubbla resten av livet och eventuellt tro att värre saker än i verkligheten ev ägde rum.

Det som vi redan vet är naturligtvis helt obegripligt. Vet ej om det skulle bli värre ifall vi fick höra något utöver detta.

Jag kan överhuvudtaget inte ens föreställa mig hur detta känns för KW:n anhöriga. Hur de klarar av vardagen är för mig en gåta.

Tung medicinering kanske?

Sen tänker jag relativt ofta på publiken som fanns med och tittade på föreställningen där man borrade en levande kvinna i huvudet (osäker på om det var i munnen). Hur hon sprattlade ..

Vad tänker dessa människor nu när dikten blev verklighet? Är de avundsjuka på Madsen som fick uppleva det "fina" i verkligheten? Eller inser de nu själva hur jävla sjuka de är - och söker vård (innan det är försent)?

Hur kan någon njuta av att se en sådan föreställning? Och hur kan någon vilja medverka i den som amatörskådis?
Senast redigerad av sno 2017-10-28 kl. 13:01.
Citera
2017-10-28, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag är osäker på vad som skulle vara värst: att få veta sanningen i sin helhet eller grubbla resten av livet och eventuellt tro att värre saker än i verkligheten ev ägde rum.

Det som vi redan vet är naturligtvis helt obegripligt. Vet ej om det skulle bli värre ifall vi fick höra något utöver detta.

Jag kan överhuvudtaget inte ens föreställa mig hur detta känns för KW:n anhöriga. Hur de klarar av vardagen är för mig en gåta.

Tung medicinering kanske?

Sen tänker jag relativt ofta på publiken som fanns med och tittade på föreställningen där man borrade en levande kvinna i huvudet (osäker på om det var i munnen). Hur hon sprattlade ..

Vad tänker dessa människor nu när dikten blev verklighet? Är de avundsjuka på Madsen som fick uppleva det "fina" i verkligheten? Eller inser de nu själva hur jävla sjuka de är - och söker vård (innan det är försent)?

Hur kan någon njuta av att se en sådan föreställning? Och hur kan någon vilja medverka i den som amatörskådis?

Jag antar att anhöriga, även enl dansk ordning, får tillgång till obduktionsprotokollet. Sedan om de vill/orkar ta del av det är ju en annan sak. Vad som egentligen hände lär nog aldrig komma fram. Personer med parafilier, om detta fall nu rör sig om det (sexualsadism), söker sällan eller aldrig vård:
The paraphilic disorders are unique in DSM-5, in
that forensic considerations played a central role in
many of the proposed changes in the diagnostic criteria
and accompanying text. In contrast to the disorders
from almost every other DSM-5 diagnostic
class, individuals with paraphilic disorders, especially
in the United States, are mainly seen in forensic settings.

http://jaapl.org/content/jaapl/42/2/191.full.pdf
Citera
2017-10-28, 13:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Oj, har försvarsmakten sagt detta, där ser man. Har du ingen länk till informationen, eller referens till var informationen finns?

Det är något försvarsmakten inte kan veta, av förklarliga skäl, så om de påstår det, så påstår de något de antagit. Men som sagt, det tror jag först när jag ser det. För jag tvivlar mycket starkt på att de har uttalat sig överhuvudtaget.
Jag påstår därför istället att du ljuger rakt ut. Du har ingen som helst källa från försvarsmakten till ditt påstående. Det är något du har hittat på!

Den information som släppts har kommit från Jens Möller:

"Dansk polis har länge varit förtegen om rutten som Peter Madsen åkte med ubåten, dygnet då den svenska journalisten Kim Wall anmäldes försvunnen.
Polisen har varit mycket noggrann med att inte offentliggöra den precisa färdvägen – men kan nu avslöja: Peter Madsen styrde ubåten Nautilus ut från Öresund, och in i Køgebukten. Detta utan att någonsin vara intill, eller nära, land.

– Vi kan berätta att ubåten åkte från sydliga delar av Öresund, vidare till Køgebukten. Peter Madsens fartyg har varken varit intill land, eller i närheten av land, säger Jens Möller, chef vid mordenheten i Köpenhamn till Kvällsposten."

https://www.expressen.se/kvallsposten/polisen-avslojar-sa-akte-madsens-ubat/
Citera
2017-10-28, 13:33
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten

Man får tro på vad man vill här, helt korrekt. Man får också påstå att man "lutar sig mot fakta" eller att "man har inside information" . Men när man bevisligen fabulerar om sina "fakta" och uttalar sig med direkta lögner och påhitt - skitar man faktiskt ner tråden.
Risken är stor att man betraktas som mindre kunnig och pålitlig eller rentav som ett troll.

En tråd full av troll och påhitt sluta folk läsa. PM/KW tråden har varit befriande fri från troll och postare som försöker göra sig märkvärdiga med uttalanden där de kommer helt snett. När det just nu inte hänt så mycket i fallet sista två veckorna, kan det ju vara lämpligt att man stoppar någon som seglar iväg med tvärsäkra felaktiga fakta-påståenden som kan bli trådsanningar.

PM/KW fallet är tillräckligt skrämmande och fullt av makabra fynd och PMs egna lögner utan att man dessutom ska infoga lögner från någon postare.
Senast redigerad av Solglittret 2017-10-28 kl. 13:35.
Citera
2017-10-28, 13:35
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten

Jo fast det är en fördel om man inte anger att det man tror, antar eller gissar (dvs spekulation) som om det vore konstaterad fakta. Signaturen Remark har en väldig förmåga att kunna göra just det. Vilket det givetvis kan finnas olika orsaker till, en del gör så i tron att det framstår som att de är mer trovärdiga, eller att det ger "pondus". Ungefär vad retorikkurser på politiska ungdomsförbund väl brukar lära ut. Men som inte nödvändigt är gångbart i alla kretsar. Och här på Flashback finns det väl väldigt varierad bakgrund bland användarna.
LGW Persson anses ju ha trovärdighet i det att han anger att det han tror som baserat på någon statistisk erfarenhet men givetvis finns individuella avvikelser bland individuella unika brott. Men som exempel, att de flesta styckningar är transportstyckningar, då ställs det väl lite krav på mer substans om man vill hävda att styckningen är initierad av sexualsadistiskt uppsåt. .
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-10-28 kl. 13:42.
Citera
2017-10-28, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jo fast det är en fördel om man inte anger att det man tror, antar eller gissar (dvs spekulation) som om det vore konstaterad fakta. Signaturen Remark har en väldig förmåga att kunna göra just det. Vilket det givetvis kan finnas olika orsaker till, en del gör så i tron att det framstår som att de är mer trovärdiga, eller att det ger "pondus". Ungefär vad retorikkurser på politiska ungdomsförbund väl brukar lära ut. Men som inte nödvändigt är gångbart i alla kretsar. Och här på Flashback finns det väl väldigt varierad bakgrund bland användarna.
LGW Persson anses ju ha trovärdighet i det att han anger att det han tror som baserat på någon statistisk erfarenhet men givetvis finns individuella avvikelser bland individuella unika brott. Men som exempel, att de flesta styckningar är transportstyckningar, då ställs det väl lite krav på mer substans om man vill hävda att styckningen är initierad av sexualsadistiskt uppsåt. .

Rättsläkarna brukar kunna avgöra om en styckning är offensiv (av sjuk (sex)sadistisk lust) eller defensiv(transportstyckning). Den där sågen han tog med sig till ubåten som det skrevs om kan ju tyda på att det handlar om en offensiv styckning och att brott var planerat. Eller också behövde han den ändå för något han skulle göra på ubåten? Det vet vi inte. Ännu.
Citera
2017-10-28, 15:05
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Rättsläkarna brukar kunna avgöra om en styckning är offensiv (av sjuk (sex)sadistisk lust) eller defensiv(transportstyckning). Den där sågen han tog med sig till ubåten som det skrevs om kan ju tyda på att det handlar om en offensiv styckning och att brott var planerat. Eller också behövde han den ändå för något han skulle göra på ubåten? Det vet vi inte. Ännu.

Nä, men vissa menar att den måste funnits på ubåten i avsikt att stycka "för att det finns ingen annan användning för fogsvans på en ubåt" trots att bilder från just denna ubåt visar att en del av inredningen är i trä eller träbaserat material, för vilket en bågfil (som man sågar metall med) inte är lämplig. Sågen kan ha legat kvar där sedan man gjort något med inredningen alltså.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-10-28 kl. 15:07.
Citera
2017-10-28, 15:08
Medlem
Citat:
Nä, men vissa menar att den måste funnits på ubåten i avsikt att stycka "för att det finns ingen annan användning för fogsvans på en ubåt" trots att bilder från just denna ubåt visar att en del av inredningen är i trä eller träbaserat material, för vilket en bågfil (som man sågar metall med) inte är lämplig. Sågen kan ha legat kvar där sedan man gjort något med inredningen alltså.

Så kan det vara. Men jag har för mig att det var en bågfil, inte en fogsvans som han tog med sig dit. Kanske har jag fel.
Senast redigerad av zilvereko 2017-10-28 kl. 15:10.
Citera
2017-10-28, 15:11
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Alla kroppsdelar, bortsett då från två armar, har befunnit sig i ett stycke. Du menar att dessa två armar, är uppdelade i flera styckdelar? Vad får dig att tro det.

Polisen delar inte ditt intresse för just armarna. Annat än att dom vill att föräldrarna skall få begrava Hela Dottern.

Jag får nog också ansluta mig till de andra skribenterna som ifrågasatt detta. .

Vad jag gärna vill veta är vilket belägg du har för att konstatera, för det gör du, att POLISEN INTE DELAR Solglittrets INTRESSE FÖR KIMS ARMAR.

Du skriver inte att du tror att "Polisen delar inte ditt intresse för just armarna"[
Det framgår inte huruvida du spekulerar.
Du konsterar.

Jag tycker gott du kan presentera någon form av underlag för detta: tidningsartikel, presskonferens eller liverapport från förhandling. Var har du fått denna information ifrån?
Citera
2017-10-28, 15:12
Medlem
Citat:
Han ljög om att han hängt tillbaka den på sin plats. Och den hittades på botten av Öresund. Varför slänga den om det inte finns besudlingar, blodbevis, på den? Din teori faller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in