Flashback bygger pepparkakshus!
2017-10-28, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Så kan det vara. Men jag har för mig att det var en bågfil, inte en fogsvans som han tog med sig dit. Kanske har jag fel.
Fel. De har aldrig sagt bågfil.
Citera
2017-10-28, 15:25
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han ljög om att han hängt tillbaka den på sin plats. Och den hittades på botten av Öresund. Varför slänga den om det inte finns besudlingar, blodbevis, på den? Din teori faller.

Jag har ingen teori om det. Att den möjligtvis använts innebär inte att han inte använt ett redskap som redan fanns på båten. Om jag slaktar en person i mitt kök med en förskärare som jag införskaffat för länge sedan för att skära grönsaker och fläskstek med och förvarat i köket för just detta ändamål så har jag inte införskaffat kniven och placerat den i köket för att användas till ett brott även om jag sedan begår ett brott med den förbannade kniven som fanns inom bekvämt räckhåll då jag fick för mig att begå detta brott.
Citera
2017-10-28, 15:28
Medlem
Citat:
Så kan det vara. Men jag har för mig att det var en bågfil, inte en fogsvans som han tog med sig dit. Kanske har jag fel.

Det som talats om i tråden är en fogsvans. Men det kan förstås vara en trådsanning ur trollerilådan. Eller att någon sett ett orange handtag, Sandvik gör väl både fogsvansar, klyvsågar och bågfilar med orange skaft. Båda i mycket god kvalitet för diverse arbeten utom kanske mera finsnickerier. Men det verkade ju inte vara Madsens gebit hursomhelst.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-10-28 kl. 15:30.
Citera
2017-10-28, 15:40
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Precis, å vi vet inte heller om Nautilus fått besök eller inte, däremot vet vi att hon varit i kontakt med land. PM SMS'ade kompisar i land under kvällen och ställde in den planerade turen påföljande dag.

Som sagt, man ska vara ytterst försiktig när man uttalar sig om vad man de facto vet. Jag skrev ett inlägg häromdagen med den ambitionen, och än så länge har ingen klankat ner på något, så jag tror jag lyckades
Jag föreslår att du publicerar den listan med jämna mellanrum. Var tredje timme blir nog ganska lagom 🙃.
Citera
2017-10-28, 15:52
Medlem
kugutts avatar
teori 2 : Varfor sket det seg? Varfor senkte han ubåten? Jag tror planen var at returnera til land som efter en vanlig tur. Dom skulle resa ut, hon skulle torteras och styckas med mera. Så skulle han returnera som vanligt och bara seja at han sleppt henne av båten. Varfor gick det inte så? Jag tror hon gjorde oventat hård motstånd så at hela båten blev nerkletad med blod. Då hela kampen, dråpet, styckningen med mera var ferdig tittade PM rundt seg på den blodiga ubåten och tenkte: Hur fan slepper jag undan med detta? Svar: Ubåten måste senkas.
Citera
2017-10-28, 16:05
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Den information som släppts har kommit från Jens Möller:

"Dansk polis har länge varit förtegen om rutten som Peter Madsen åkte med ubåten, dygnet då den svenska journalisten Kim Wall anmäldes försvunnen.
Polisen har varit mycket noggrann med att inte offentliggöra den precisa färdvägen – men kan nu avslöja: Peter Madsen styrde ubåten Nautilus ut från Öresund, och in i Køgebukten. Detta utan att någonsin vara intill, eller nära, land.

– Vi kan berätta att ubåten åkte från sydliga delar av Öresund, vidare till Køgebukten. Peter Madsens fartyg har varken varit intill land, eller i närheten av land, säger Jens Möller, chef vid mordenheten i Köpenhamn till Kvällsposten."

https://www.expressen.se/kvallsposte...-madsens-ubat/

Just precis, man har sagt att ubåten aldrig varit nära land. Vilket jag heller aldrig emotsagt. Det jag reagerade emot var uttalandet om att ingen annan hade besökt ubåten, eller hur det nu uttrycktes rent ordagrant.

Dock ska man vara väl medveten om, att uttalandet om att ubåten aldrig varit nära land, grundar sig på att PM inte kört omkring med u-båten i u-läge. För då skulle han faktiskt mycket väl kunna tagit sig nära land utan att det synts på någon radar.

Så, 100% säker kan inte ens Jens Möller vara på den punkten. Men jag säger dock inte emot, för jag är lika övertygad som JM att ubåten inte har varit nära land.

Inte heller tror jag att ubåten fått något besök, men på den punkten kan vi inte vara säkra, och jag har inte sett några uttalanden om det, särskilt inte från försvarsmakten.
Citera
2017-10-28, 16:09
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Ibland blir man lite trött. Vet inte hur många gånger detta varit uppe.
Läser folk inte liverapporterna eller tidningartiklarna?

Ja du har tyvärr fel.
Det var en FOGSVANS (på danska FUKSSVANS) med orange handtag.

LlVERAPPORTERINGEN (häktningsförhandlingen 5 september)

Kl 17.06
"Et vidne har set PM gå i retning af værkstedet med en fukssvans med orange håndtag den pågældende dag. Anklageren siger, at der ikke er fundet en sav af den karakter under ransagning. Forsvareren beder nu om at hele vidnets forklaring bliver dokumenteret. Her fremgår det, at vidnet forklarer, at han stod på Refshalevej, da han så Madsen passere ham i sydlig retning. Han så hurtig og målrettet ud og virkede, som han ikke ønskede kontakt. Med sig havde han en fukssvans med gul/orange håndtag, som han bar over sin skulder."

Kl 17.31
"Forsvareren stiller nu Peter Madsen spørgsmål om vidnet, der har set Peter Madsen gå med en fukssvans den pågældende dag mod ubåden. Han bliver bedt om at udpege ubåden og værkstedet på et kort."

Källa: http://ekstrabladet.dk/112/article6806629.ece

NYHETSARTIKEL:

"Et andet vidne har angiveligt set Peter Madsen gå mod ubåden med en fukssvans med orange håndtag ."

Källa: http://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-09-...adssag-tirsdag
Citera
2017-10-28, 16:10
Medlem
Citat:
Just precis, man har sagt att ubåten aldrig varit nära land. Vilket jag heller aldrig emotsagt. Det jag reagerade emot var uttalandet om att ingen annan hade besökt ubåten, eller hur det nu uttrycktes rent ordagrant.

Dock ska man vara väl medveten om, att uttalandet om att ubåten aldrig varit nära land, grundar sig på att PM inte kört omkring med u-båten i u-läge. För då skulle han faktiskt mycket väl kunna tagit sig nära land utan att det synts på någon radar.

Så, 100% säker kan inte ens Jens Möller vara på den punkten. Men jag säger dock inte emot, för jag är lika övertygad som JM att ubåten inte har varit nära land.

Inte heller tror jag att ubåten fått något besök, men på den punkten kan vi inte vara säkra, och jag har inte sett några uttalanden om det, särskilt inte från försvarsmakten.

Ett gäng på en båt var väl i närheten av ubåten, när PM och KW stod i tornet.
Citera
2017-10-28, 16:10
Medlem
trngws avatar
Fast egentligen skulle nog jag snarare påstå att ubåten aldrig varit långt från land. Den har varit nära land hela tiden. Man kommer inte långt från land i Öresund...

Men, det är ju mest en filosofisk fråga. Andemeningen i polisens uttalande är ju att ubåten aldrig varit så nära land att någon utväxling av personer ombord kan ha skett.
Citera
2017-10-28, 16:11
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ett gäng på en båt var väl i närheten av ubåten, när PM och KW stod i tornet.

Ja, det är riktigt, de, och fraktfartyget
Citera
2017-10-28, 16:19
Medlem
Citat:
Ja, det är riktigt, de, och fraktfartyget

Ja, och det är de man vet. Och vi vet inte om fler båtar varit i närheten. Men kanske såväl ungdomarna på båten som såg PM och KW och fraktfartyget var från Försvarsmakten, som utsända förkläden eller nåt? )

KW sägs ju varit vänster, jag har nu inte läst allt hon skrivit men mycket är ju ganska opolitiskt. Vänsterjournalister brukade ju få förkläden från försvaret, men KW verkar ju inte varit hjälpt av det, inte heller Cats Falk
https://www.expressen.se/nyheter/har...ib-pa-guillou/
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-10-28 kl. 16:26.
Citera
2017-10-28, 16:37
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarcasmium
Låt mig stilla din nyfikenhet... FWIW tror jag bara att det är en kul grej hon gjorde i svart bläck och ingen tatuering...

https://minfil.org/i4HbN4c3b0/sirid_rocket.jpg
Det skulle man kunna tro, men bilden finns även här:
http://www.pictame.com/user/simonklo...6482_195234422

En jämförelse:
https://bongorama.dk/2014/10/31/gamm...dre-pris-2014/
http://www.bilddump.se/bilder/201710...192.228.73.jpg
Det förtjänar tilläggas att "Raket-Madsen" i mångt och mycket var business och att RM nog inte var sen att i sin budgeterade rymdverksamhet använda hustrun som en levande reklampelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in