2017-10-28, 12:20
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coreyhartfanclub
Jag håller helt och hållet med, men måste ändå säga att macho eller manlighet är verkligen inte vad jag tänker på när jag tänker Virtanen, Fadakar och Cantwell. De är bara svin helt enkelt. Snarare är det nog så att de istället "överkompenserar" pga sin bristande manlighet.
Håller med. Den enda anledningen till att dom kan uppföra sig så här är genom att dom uppnått maktpositioner inom vänstermedia & därför har en massa unga tokvänster-tjejer som vänder sig till dom för att komma in i PK-sfären & jobba. Alternativet för många av dessa tjejer är ju oftast annars att flytta hem till flickrummer i Örebro igen & börja jobba inom hemtjänsten.

Det är den här typen av beroende & desperation som dessa beta-män har lärt sig utnyttja & det har ju funkat för dom, fram tills nu.
Citera
2017-10-28, 12:22
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Ja, och så lägger dom sig till med en sexuell vokabulär som normala karlar inte använder.
Skulle du kunna utveckla detta?
Citera
2017-10-28, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Skulle du kunna utveckla detta?

Det räcker att ta del av vad utpekade har vräkt ur sig till olika kvinnor på dom olika arbetsplatserna.
Sängkammarsex är en annan historia ...
Citera
2017-10-28, 12:29
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Det räcker att ta del av vad utpekade har vräkt ur sig till olika kvinnor på dom olika arbetsplatserna.
Sängkammarsex är en annan historia ...
Nä, jag ska inte behöva sitta och läsa Aftonbladet för att förstå vad du menar. Vad menar du?
Citera
2017-10-28, 12:34
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coreyhartfanclub
Jag håller helt och hållet med, men måste ändå säga att macho eller manlighet är verkligen inte vad jag tänker på när jag tänker Virtanen, Fadakar och Cantwell. De är bara svin helt enkelt. Snarare är det nog så att de istället "överkompenserar" pga sin bristande manlighet.
Det gäller väl alla machomän? Det är ju klassiskt för machomän, att de i grunden har liten penis-komplex. Vissa överkompenserar med bilar båtar och vapen, andra med kokain och nedlagda kvinnor.

Trodde du macho var liktydigt med manlighet och något positivt?

Folk som är populära pga makt och tror sig kunna göra varsomhelst och är burdusa och sexistiska och manliga : macho

Uppenbart har Aftonbladet haft en machokultur på redaktionen som inte speglats i texterna.
Senast redigerad av swimp78 2017-10-28 kl. 12:37.
Citera
2017-10-28, 12:36
Medlem
terakuremas avatar
Inte för att fler källor behövs, men en journalistbekant som jobbar på en annan Stockholmstidning skrev precis i (privata) sociala medier att hen har det från flera källor att det rör sig om OC.
Citera
2017-10-28, 12:39
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldJeremyHyatt
Ingen som jobbar på aftonbladet är "macho" och det finns ingen bra människa som frivilligt jobbar på en våldtäktstidning som aftonbladet.

Det är ganska talande hur du tror att macho är något positivt

Klart kvällstidningarna har en machokultur. Jan Hellin och hans kompisar älskar jakt. Hans kompisar på redaktionen älskar supa och att prata fitta o knulla.

Typisk macho - Dvs överdriven manlighet pga liten kuk
Citera
2017-10-28, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gida
Är det möjligt att göra denna DN artikel läsbar för oss som inte vill köpa någon premiumprenumeration på DN. Det mesta som skrivs där är skräp, men just detta verkar intressant.
Via Google translate, sen klickar man på visa originalet, vanligen blir även den engelska översättningen lite märklig.
Citera
2017-10-28, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ukulele-Lelle
I något sammanhang läste jag nyligen om en kvinna (arbetskamrat?) som ville hjälpa den man av de tre värstingar på Aftonbladet som ännu inte trätt fram. Han måste få hjälp för sin sjukdom, hävdade hon. Vad kan det vara för sjukdom som får en till det yttre sett sofistikerad man till en flåbuse som förolämpar och skrämmer kvinnor? Jag kommer att tänka på tourettes syndrom. Men å andra sidan så får tourette bara en person att säga olämpliga saker, inte att uppträda som ett svin.
Så nej, inte tourette, men det vore en bra fint för honom att hävda denna sjukdom. Alkoholism ger inte riktigt samma medkänsla och förståelse.
Allt som inte är inom en snäv definition det "normala" och accepterade är numer ett sjukdomstillstånd. Nästa steg är att de "sjuka" ska kunna tvångsbehandlas.
Citera
2017-10-28, 13:30
Medlem
liddens avatar
Citat:
Är det möjligt att göra denna DN artikel läsbar för oss som inte vill köpa någon premiumprenumeration på DN. Det mesta som skrivs där är skräp, men just detta verkar intressant.

Stäng av JavaScript i webbläsaren. Glöm inte bort att slå på det igen för många sidor fungerar inte alls utan JavaScript.
Citera
2017-10-28, 13:40
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det är ganska talande hur du tror att macho är något positivt

Klart kvällstidningarna har en machokultur. Jan Hellin och hans kompisar älskar jakt. Hans kompisar på redaktionen älskar supa och att prata fitta o knulla.

Typisk macho - Dvs överdriven manlighet pga liten kuk
Jag tycker att du är fel ute. Män som har pondus, är macho, de kan backa upp det med handlingar och värderingar. Du talar om personer med mindervärdeskomplex och andra störningar som tar sig uttryck i förtryck mot andra. Kalla inte förlorare för män, då ger du dem allt det de vill ta när de hotar och begår övergrepp.
Citat:
Läs aktuella trådar!
Det gör jag ju uppenbarligen men nu ställde jag en fråga till dig då jag blev nyfiken på hur du resonerar.
Senast redigerad av crillecrille 2017-10-28 kl. 13:48.
Citera
2017-10-28, 13:43
Medlem
arbetets avatar
Citat:
http://archive.is/9831f
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in