2017-10-28, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det gör jag ju uppenbarligen men nu ställde jag en fråga till dig då jag blev nyfiken på hur du resonerar. Strunta i att dela med dig av dina tankar om du inte vill, men varför är du ens här då?

Mitt resonemang bygger på vad som framkommer i de olika trådarna. Jag vill inte ta refererade uttryck i min mun. Jag är här av samma skäl som du: nyfikenhet, upprördhet, intresse för samhällsutvecklingen i stort och smått + en lång yrkesverksamhet inom närliggande områden.
Citera
2017-10-28, 13:54
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Jag tycker att du är fel ute. Män som har pondus, är macho, de kan backa upp det med handlingar och värderingar. Du talar om personer med mindervärdeskomplex och andra störningar som tar sig uttryck i förtryck mot andra. Kalla inte förlorare för män, då ger du dem allt det de vill ta när de hotar och begår övergrepp.

Det gör jag ju uppenbarligen men nu ställde jag en fråga till dig då jag blev nyfiken på hur du resonerar.

Att vara macho är att ha ett överdrivet manligt beteende ofta i kombination med dryghet bufflighet. Machisimo är från början en latinogrej. Typiskt småkukat beteende

Riktiga män som är grundade i sin manlighet är inte macho. De beter sig som folk och håller inte på tuppar upp sig och överkompenserar med extra bredbent machobeteende
Senast redigerad av swimp78 2017-10-28 kl. 13:59.
Citera
2017-10-28, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Håller med. Den enda anledningen till att dom kan uppföra sig så här är genom att dom uppnått maktpositioner inom vänstermedia & därför har en massa unga tokvänster-tjejer som vänder sig till dom för att komma in i PK-sfären & jobba. Alternativet för många av dessa tjejer är ju oftast annars att flytta hem till flickrummer i Örebro igen & börja jobba inom hemtjänsten.

Det är den här typen av beroende & desperation som dessa beta-män har lärt sig utnyttja & det har ju funkat för dom, fram tills nu.
Det jag verkligen chockeras över är att de beskrivs som intelligenta. Snacka om att sätta ljuset under skäppan i själva texterna om det nu skulle stämma.
Citera
2017-10-28, 14:04
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Att vara macho är att ha ett överdrivet manligt beteende ofta i kombination med dryghet bufflighet. Machisimo är från början en latinogrej. Typiskt småkukat beteende

Riktiga män som är grundade i sin manlighet är inte macho. De beter sig som folk och håller inte på tuppar upp sig och överkompenserar med extra bredbent machobeteende
Då är det nog så att vi får frikoppla pondus från macho. Den latinamerikanska machismon är en hederskultur och har inget med pondus att göra precis som du påpekar. Jag hade velat se hur tex Virtanen har betett sig i sin vardagliga tillvaro. Jag tvivlar på att han har haft någon pondus värd att nämna.
Citera
2017-10-28, 14:28
Avslutad
Att både Virtanen och den lille smygbögen (se skvallertråden om Ojsan här på FB) Cuntwell faller av sina höga hästar ner i förnedring och allmänhetens avsky är verkligen fantastiskt roligt. Det enda som möjligen hade kunnat toppa detta är om Helle Klein och Robert Aschberg samtidigt omkommer i en singelolycka med ett träd när de samåker på väg till synagogan. Tänk er det, va... Virtanen, Ojsan, Helle Klein och mobbaren Aschberg försvinner samtidigt från arenan. Tänk er känslan. Jag skulle bannemig få hämndstånd. Det är nästan så att det börjar rycka i bananen redan av blotta fantasin...
Citera
2017-10-28, 14:40
Bannlyst
Lägg märke till att ingen här ännu är dömd. Vi spekulerar fortfarande.
Ge dessa journalister samma objektiva förutsättningar ni hade givit en sd-politiker, dvs allt bygger på anklagelser och inga juridiska domar
Citera
2017-10-28, 15:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arboga-Conny
Ge dessa journalister samma objektiva förutsättningar ni hade givit en sd-politiker, dvs allt bygger på anklagelser och inga juridiska domar
De är dömda. Låt vara att de lyckats ducka juridiken men folkets dom över de inblandade är både tydlig och stenhård, alltså precis som det ska vara. Rättvisan har segrat.
Citera
2017-10-28, 15:21
Medlem
cerealtubemans avatar
Citat:

Precis som journalisterna ger samma objektiva förutsättningar åt en sd-politiker? Än har jag inte sett något reportage från kalla fakta om tystnadskulturen och våldtäkskulturen som frodas hos Aftonbladet.
Citera
2017-10-28, 15:31
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Med den logiken var O J Simpson oskyldig. För att inte nämna massor av mördare och våldtäktsmän som inte dömts i domstol.

Sen håller jag såklart med om att vi ska invänta bevis.
Citera
2017-10-28, 15:50
Medlem
Citat:
Det pågår en internutredning som kommer att leda till följder för herr Virtanen, Fadakar och Reportern.
Den tidigare Chefredaktören för Aftonbladet Jan Helin verkar var inne på att man borde ha gjort mer tidigare:

"När Cissi Wallin polisanmälde Fredrik Virtanen för våldtäkt 2011, fick Jan Helin kännedom om det.

– Polisutredningen lades ned i brist på bevis, ord stod mot ord och då såg jag inte hur jag kunde agera vidare. Nu i efterhand kan jag fråga mig om vi inte borde ha startat en internutredning då, säger Jan Helin."
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/jan-helin-vi-har-inte-aktivt-skyddat-nagon

Lägg märke till orden: "Nu i efterhand kan jag fråga mig om vi inte borde ha startat en internutredning" - det efter att rättsapparaten sagt sitt.

Vad den pågående internutredningen kommer fram till bestämmer de anklagades framtida öde på Aftonbladet.
Rättsapparaten kommer efter det och kan leda till fler negativa konsekvenser för de anklagade.
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2017-10-28 kl. 16:19.
Citera
2017-10-28, 15:59
Medlem
coreyhartfanclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det gäller väl alla machomän? Det är ju klassiskt för machomän, att de i grunden har liten penis-komplex. Vissa överkompenserar med bilar båtar och vapen, andra med kokain och nedlagda kvinnor.

Trodde du macho var liktydigt med manlighet och något positivt?
Det bör konstateras att för vänstern, nyavågen-feministerna och nästan alla som är för metoo-uthängningarna är detta i allra högsta grad sant (och negativt). För dem är macho = manlighet och därför ska alla män omskolas.

Men för mig personligen, nej, eftersom jag skrev "eller". Jag tycker dock inte att det nödvändigtvis behöver vara något negativt. Jag umgås mycket hellre med en "macho" person (män och kvinnor) än med mesproppar. Sen finns det vissa attityder som jag tycker sämre om och som finns i båda fallen.
Citera
2017-10-28, 20:37
Medlem
Tystnaden på Oisins favoritsyssla (Twitter) talar sitt tydliga språk.

Case closed...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in