2017-10-27, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Det står inte så i DN:

Det står att Reportern och Sofia Olsson Olsén står och pratar på balkongen, där chefredaktören - Olsson Olsén - ofta står och röker. Det står inte att Reportern röker.

Det är dumt att citera sitt eget inlägg, men jag måste faktiskt lägga till lite fler citat från artikeln i DN:

Citat:
Aftonbladet våren 2017. En av tidningens mest profilerade manliga reportrar kommer in på redaktionen. Han går bort till nyhetsdesken, den yta där chefer och redaktörer styr det journalistiska arbetet. Där sitter en kvinnlig redaktör tillsammans med en manlig chef som är jämställdshetsansvarig på tidningen och sitter i redaktionsledningen. I närheten sitter flera reportrar som arbetsleds av redaktören.

”Du är väl en sån där som åker till Afrika och knullar negrer”, säger profilen, som i förbifarten, till den kvinnliga redaktören.

Citat:
Medarbetare berättar hur de ser Reportern stå och prata med Sofia Olsson Olsén på redaktionens balkong, där chefredaktören ofta står och röker. Deras uppfattning är att hon precis som hennes föregångare har en nära relation till sina största manliga stjärnor.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/dn-granskar-krisen-pa-aftonbladet-sexism-och-tystnadskultur/

Vilka är då Aftonbladets mest profilerade manliga reportrar och största manliga stjärnor? Rättare sagt, vilken av dem är störst? Kan det vara någon annan än O*isin C*antwell?

Just detta, att DN beskriver Reportern som en sådan stjärna på Aftonbladet, det tyder ju faktiskt på att Reportern verkligen är OC.
Citera
2017-10-27, 23:58
Medlem
Tubalkains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubalkain
https://twitter.com/MattiasSjodin/status/923781161431822336

https://twitter.com/MattiasSjodin/status/923781834571505665

2014

Det ÄR OC.
Citera
2017-10-28, 03:26
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ukulele-Lelle
I något sammanhang läste jag nyligen om en kvinna (arbetskamrat?) som ville hjälpa den man av de tre värstingar på Aftonbladet som ännu inte trätt fram. Han måste få hjälp för sin sjukdom, hävdade hon. Vad kan det vara för sjukdom som får en till det yttre sett sofistikerad man till en flåbuse som förolämpar och skrämmer kvinnor? Jag kommer att tänka på tourettes syndrom. Men å andra sidan så får tourette bara en person att säga olämpliga saker, inte att uppträda som ett svin.
Så nej, inte tourette, men det vore en bra fint för honom att hävda denna sjukdom. Alkoholism ger inte riktigt samma medkänsla och förståelse.

Kvinnor vill alltid "hjälpa" dårar, det är därför de blir mördade i parti och minut av närstående.

Tourettes skulle kanske kunna leda till att någon stackare blir åtalad pga verbala "kränkningar" i det här dårlandet, har dock aldrig hört talas om att någon med tourettes gjort fysiska utfall mot någon.
Citera
2017-10-28, 04:17
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubalkain
https://twitter.com/MattiasSjodin/status/923781161431822336

https://twitter.com/MattiasSjodin/status/923781834571505665

2014

Okej, han pekar helt klart ut Cantwell.
Citera
2017-10-28, 05:37
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Det står inte så i DN:

Det står att Reportern och Sofia Olsson Olsén står och pratar på balkongen, där chefredaktören - Olsson Olsén - ofta står och röker. Det står inte att Reportern röker.
Nej men jag kan intyga att både Oisin och 00 brukar ta ett bloss tillsammans och så även Virtanen.
Citera
2017-10-28, 05:42
Medlem
Cheeswisss avatar
Har dom fått sparken eller kommer dom och få det?
Citera
2017-10-28, 09:31
Medlem
Sopphjonets avatar
Även om "reportern" nu är outad så vet jag att Tore S Börjeson var ett riktigt enfant terrible på sin tid. Bland annat dumpade han en ung och snygg flickvän när hennes graviditet gått för långt för att hon skulle kunna göra abort. Stökig och alkad med drogproblem enligt vad jag förstod (jag var sambo med en Aftonbladetmedarbetare under flera år).
Citera
2017-10-28, 10:19
Medlem
Justnothings avatar
Visst är det O C och han sitter nersjunken bakom skrivbordet på bladet. Jag hoppas verkligen att S O O ger honom en fet spark i baken! Machokulturen på bladet ska bort, en rutten människosyn! Merparten är bra människor som är engagerade och initiativrika men ett antal har låtit framgången skena iväg, i jakt på status och stjärnglans (bland de egna).
Citera
2017-10-28, 10:22
Medlem
RonaldJeremyHyatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justnothing
Visst är det O C och han sitter nersjunken bakom skrivbordet på bladet. Jag hoppas verkligen att S O O ger honom en fet spark i baken! Machokulturen på bladet ska bort, en rutten människosyn! Merparten är bra människor som är engagerade och initiativrika men ett antal har låtit framgången skena iväg, i jakt på status och stjärnglans (bland de egna).

Ingen som jobbar på aftonbladet är "macho" och det finns ingen bra människa som frivilligt jobbar på en våldtäktstidning som aftonbladet.
Citera
2017-10-28, 10:59
Medlem
Citat:
Medarbetare berättar hur de ser Reportern stå och prata med Sofia Olsson Olsén på redaktionens balkong, där chefredaktören ofta står och röker. Deras uppfattning är att hon precis som hennes föregångare har en nära relation till sina största manliga stjärnor.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/dn...ystnadskultur/

Om nu SOO har och även Jan Helin har haft en så nära relation till sina största " stjärnor", så borde även de ta sitt ansvar och försvinna ur den medievärld de bidragit till att förpesta.
Citera
2017-10-28, 11:51
Medlem
coreyhartfanclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justnothing
Jag håller helt och hållet med, men måste ändå säga att macho eller manlighet är verkligen inte vad jag tänker på när jag tänker Virtanen, Fadakar och Cantwell. De är bara svin helt enkelt. Snarare är det nog så att de istället "överkompenserar" pga sin bristande manlighet.
Citera
2017-10-28, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coreyhartfanclub
Jag håller helt och hållet med, men måste ändå säga att macho eller manlighet är verkligen inte vad jag tänker på när jag tänker Virtanen, Fadakar och Cantwell. De är bara svin helt enkelt. Snarare är det nog så att de istället "överkompenserar" pga sin bristande manlighet.

Ja, och så lägger dom sig till med en sexuell vokabulär som normala karlar inte använder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in