2017-11-06, 06:55
Medlem
RingRing2014s avatar
Samlade citat från Oisin Cantwell:

Citat:
Arbetsplatsen Aftonbladet aka Våldtäktsbladet.

En vanlig dag på jobbet:
-”när ska vi knulla då”
-”du ser jävligt kåt ut i dag”

Alla visste det, många tycker det var jobbigt.

-”gravida kvinnor är det äckligaste jag vet”

"Han började föreslå att vi skulle gå hem till honom och ta kokain och ha analsex. Jag sa “nej, aldrig i livet”.

Oisin Cantwell tjatar vidare..
“Vi kommer att gå hem ihop och jag kommer att sätta på dig i analen så jävla hårt”.

Han verkar vara en aspbergeranstruken klumpig stackars geek, en socialt inkompetent nörd som inte har ett sandkorn rätt i kontakten med tjejer.

Totalt uppdribblad på läktaren i livets charmlotteri så sprutar desperationen ut ur sprit-munnen på denna dåre i en tourettesflod av episkt sorglig kvalitet.

När läggs Aftonbladet ner?
Senast redigerad av RingRing2014 2017-11-06 kl. 07:05.
Citera
2017-11-06, 08:41
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Han verkar vara en aspbergeranstruken klumpig stackars geek, en socialt inkompetent nörd som inte har ett sandkorn rätt i kontakten med tjejer.

Totalt uppdribblad på läktaren i livets charmlotteri

Ändå har han bergis fått ligga med fler snygga tjejer än du eller jag eller nån annan i tråden nånsin fått
Citera
2017-11-06, 11:21
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Samlade citat från Oisin Cantwell:

Totalt uppdribblad på läktaren i livets charmlotteri så sprutar desperationen ut ur sprit-munnen på denna dåre i en tourettesflod av episkt sorglig kvalitet.

När läggs Aftonbladet ner?
Gravid-citatet är inte givet att det är från "Reportern", DN skriver "– Jag kommer ihåg när en gravid kollega gick förbi och en av dem utbrast ”gravida kvinnor är det äckligaste jag vet”"
Citera
2017-11-06, 12:04
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Ändå har han bergis fått ligga med fler snygga tjejer än du eller jag eller nån annan i tråden nånsin fått
Vilken idiotisk kommentar. Du antyder att de som skriver här, om dessa kvinnohatande svin,
på något sätt skulle vara avundsjuka för att han minsann "fått ligga mera"?

Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Gravid-citatet är inte givet att det är från "Reportern", DN skriver "– Jag kommer ihåg när en gravid kollega gick förbi och en av dem utbrast ”gravida kvinnor är det äckligaste jag vet”"
Vem av dessa kräk som sade det spelar egentligen ingen roll. Repliken är vidrig i vilket fall.

Förutom att det sannolikt var avsett att kränka och förnedra visar det också vilken
narcissism som präglar dessa journalister. Denne individ tyckte att hans föraktfulla
inställning till kvinnor var något som alla skulle höra. JAG TYCKER... Och sedan förstås
uppskattande flin från det andra journalisterna.
Citera
2017-11-06, 14:18
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Vilken idiotisk kommentar. Du antyder att de som skriver här, om dessa kvinnohatande svin,
på något sätt skulle vara avundsjuka för att han minsann "fått ligga mera"?

Vem av dessa kräk som sade det spelar egentligen ingen roll. Repliken är vidrig i vilket fall.

Förutom att det sannolikt var avsett att kränka och förnedra visar det också vilken
narcissism som präglar dessa journalister. Denne individ tyckte att hans föraktfulla
inställning till kvinnor var något som alla skulle höra. JAG TYCKER... Och sedan förstås
uppskattande flin från det andra journalisterna.

Jag kan bara hålla med.

Det är faktiskt chockerande att få skåda insidan av dessa tidningar, de som suttit på så fantastiskt höga hästar i moralfrågor genom åren, bland annat i migrationsdebatten.

Men vad ser vi?

Dessa redaktioner är ju tamejtusan VÄRRE än Flashback it self!

Jösses!
Citera
2017-11-06, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo

Det är inte givet att det var O*sin som sa det, men av bl.a. DN-artikeln framgår att "Reportern" är den som framför allt säger fula saker till sin (kvinnliga) omgivning. Fredrik Virtanen går mer handgripligt tillväga, om jag uttrycker mig så.
Citera
2017-11-06, 17:15
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Det är inte givet att det var O*sin som sa det, men av bl.a. DN-artikeln framgår att "Reportern" är den som framför allt säger fula saker till sin (kvinnliga) omgivning. Fredrik Virtanen går mer handgripligt tillväga, om jag uttrycker mig så.

Det var väl virtanen som ska ha sagt till en nyligen gravid medarbetare "är du slapp i fittan nu?" ?
Citera
2017-11-07, 20:00
Medlem
swimp78s avatar
Inte för att försvara Oisin , men det är nåt lite skumt med rapporteringen av detta. Om man ska tolka Cantwells relationer till andra mediemänniskor på twitter så var det alltid rappt, retsamt och humoristiskt från alla håll. Man fick intrycket att Oisin sågs på lite som en "buspojke" om man läser olika trådar mellan Cantwell och andra journalister.

Kan det vara så att det var en utpräglat grov skämtsam jargong på redaktionen som 9/10 inblandade själva var med på, och att grovheter och obsceniteter haglade från alla håll - men att det fåtal som inte var med på jargongen eller kom in som nya uppfattade det som allvar?

Jag har lite svårt att svälja bilden av en redaktion där alla sitter milda och seriösa och en ensam person springer omkring och skriker råheter. Tror snarare det var en jargong nästan alla var med på , och så har någon enstaka som inte gillade det "skvallrat" i efterhand.
Citera
2017-11-07, 20:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Inte för att försvara Oisin , men det är nåt lite skumt med rapporteringen av detta. Om man ska tolka Cantwells relationer till andra mediemänniskor på twitter så var det alltid rappt, retsamt och humoristiskt från alla håll. Man fick intrycket att Oisin sågs på lite som en "buspojke" om man läser olika trådar mellan Cantwell och andra journalister.

Kan det vara så att det var en utpräglat grov skämtsam jargong på redaktionen som 9/10 inblandade själva var med på, och att grovheter och obsceniteter haglade från alla håll - men att det fåtal som inte var med på jargongen eller kom in som nya uppfattade det som allvar?

Jag har lite svårt att svälja bilden av en redaktion där alla sitter milda och seriösa och en ensam person springer omkring och skriker råheter. Tror snarare det var en jargong nästan alla var med på , och så har någon enstaka som inte gillade det "skvallrat" i efterhand.

Betänk att dessa herrar skrev väldigt mycket klagomål om grabbkultur och hemskheter på andra ställen och betraktade sig som feminister. Att de sedan sitter och högljutt diskuterar kvinnliga praktikanters rumpor och bröst och gör upp vem som ska få ligga med denna först rimmar rätt illa med hur då de utåt vill framstå. Hyckleri å det grövsta och i vissa fall rent brottsligt.
Citera
2017-11-07, 20:41
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Betänk att dessa herrar skrev väldigt mycket klagomål om grabbkultur och hemskheter på andra ställen och betraktade sig som feminister. Att de sedan sitter och högljutt diskuterar kvinnliga praktikanters rumpor och bröst och gör upp vem som ska få ligga med denna först rimmar rätt illa med hur då de utåt vill framstå. Hyckleri å det grövsta och i vissa fall rent brottsligt.
Hyckleriet är det väsentliga. Det här är uppburna män som i sina krönikor rört sig
med skyhög svansföring. Ständigt beredda att racka ner på andras "fel". Särskilt Oisin
som haft som specialitet att skriva om brott och straff och juridik. Han har suttit och
dömt andra, inte bara för deras gärningar, utan också för deras åsikter.

Han förtjänar all skit han kan få.
Citera
2017-11-08, 17:38
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Det var väl virtanen som ska ha sagt till en nyligen gravid medarbetare "är du slapp i fittan nu?" ?

Det stämmer: Virtanen ska ha frågat om en tjej hade blivit "slapp i fittan" efter en graviditet.

Men Oisin eller annan värdegrundsarbetare på Sexvåldsbladets redaktion ska även ha sagt att "gravida kvinnor äcklar mig".

Stackars djävla konsensuselit nu alltså Vad håller dom på med?
Senast redigerad av RingRing2014 2017-11-08 kl. 17:41.
Citera
2017-11-08, 18:09
Medlem
Soran Ismail har drabbats av en sjukt jobbig magsjukdom och Eshan Fadakar och Oisin Cuntwell har båda flyttat in i områden med total radioskugga, därav anledningen till att de inte har kunnat skriva något på twitter eller ab under en längre tid. Sjukt tråkig slump för alla som gillar deras texter i ab att de bor i kvarter med radioskugga och därmed inte längre kan producera nytt material.
Senast redigerad av Geigerzehler 2017-11-08 kl. 18:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in