Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-28, 03:09
  #1201
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falukorv81
https://www.facebook.com/Stroboo22

Tror de är killen checkar in på lite ställen i Ulricehamn också..

Jobba sommarn i Ulricehamn - vintern i Åre?

Jag begriper inte vad du skriver, kan du förtydliga vad du egentligen försöker förklara?

"Tror de är killen checkar in på lite ställen i Ulricehamn också.." = "Jag tror att killen checkar in på olika ställen i Ulricehamn?" Är det rätt tolkat av mig?

"Jobba sommarn i Ulricehamn - vintern i Åre?" = Han arbetar i Ulricehamn under sommaren och arbetar i Åre under vinterhalvåret." Är det korrekt uppfattat?
Citera
2017-10-28, 03:16
  #1202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv

Jag begriper inte vad du skriver, kan du förtydliga vad du egentligen försöker förklara?

"Tror de är killen checkar in på lite ställen i Ulricehamn också.." = "Jag tror att killen checkar in på olika ställen i Ulricehamn?" Är det rätt tolkat av mig?

"Jobba sommarn i Ulricehamn - vintern i Åre?" = Han arbetar i Ulricehamn under sommaren och arbetar i Åre under vinterhalvåret." Är det korrekt uppfattat?


Vissa personer uppfatta som att GM som är anhållen ej är skriven i Ulricehamn .
Han är skriven i Åre dock om man kollar hans facebook så har han checkat in på facebook med RG 2 timmar efter dådet med bild och allt.

Ungefär 15 min promenad bort från brottsplatsen
Citera
2017-10-28, 03:30
  #1203
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falukorv81
Vissa personer uppfatta som att GM som är anhållen ej är skriven i Ulricehamn .
Han är skriven i Åre dock om man kollar hans facebook så har han checkat in på facebook med RG 2 timmar efter dådet med bild och allt.

Ungefär 15 min promenad bort från brottsplatsen

Fortfarande otydligt från dig. För det första vet vi ju inte huruvida den anhållne är gärningsmannen.
Och vad menar du med "checkat in på Facebook med RG?"
Citera
2017-10-28, 03:31
  #1204
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falukorv81
Vissa personer uppfatta som att GM som är anhållen ej är skriven i Ulricehamn .
Han är skriven i Åre dock om man kollar hans facebook så har han checkat in på facebook med RG 2 timmar efter dådet med bild och allt.

Ungefär 15 min promenad bort från brottsplatsen

Han är RG, ska nog va RB ovan. Checka in bör innebära att han loggar in på fejan på RB:s dator eller (troligare) via RB:s wi-fi.
Citera
2017-10-28, 03:33
  #1205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Fortfarande otydligt från dig. För det första vet vi ju inte huruvida den anhållne är gärningsmannen.
Och vad menar du med "checkat in på Facebook med RG?"


Nä men vi diskutera vem som var anhållen.
Och du får väl läsa tråden istället för att fråga vem RB är .
Som finns med i utredning angående det förra mordet på Johan Hellström i ulricehamn för knappa året.
Citera
2017-10-28, 03:43
  #1206
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falukorv81
Nä men vi diskutera vem som var anhållen.
Och du får väl läsa tråden istället för att fråga vem RB är .
Som finns med i utredning angående det förra mordet på Johan Hellström i ulricehamn för knappa året.

Jag har följt tråden sedan mordet blev känt. Att använda initialer är inte att föredra. Det görs även i andra trådar och då blir det lätt missförstånd vilket leder till att folk måste be om ett förtydligande som i sin tur leder till att tråddeltagarna upprepar saker som redan har framkommit i tråden.

Om alla skrev begriplig och korrekt svenska så hade inte dessa missförstånd uppstått.

Och jag frågade inte vem RB var, utan jag undrade vem RG var.

Nog om detta...
Citera
2017-10-28, 03:51
  #1207
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Fortfarande otydligt från dig. För det första vet vi ju inte huruvida den anhållne är gärningsmannen.
Och vad menar du med "checkat in på Facebook med RG?"

Det börjar bli sent, min hen-ne.

MGM RG är skriven i Åre men framstår som inneboende hos RB i Ulricehamn, där han har bott, har anknytningar och kan förmodas arbeta. RB bor nära BP och RG lade upp en rumpstek (RS) på FB kort före 19. RB var f.ö. ev. på platsen när DP dräpte JH senast det mördades bland WT i Bogesund, för ett halvår sen. DP är liksom RG tysk, men vem är inte det nuförtiden? Ingendera är älg, såvitt bekant. Också afghanerne lysa med sin frånvaro, meddelar (G)(V).
Citera
2017-10-28, 03:59
  #1208
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det börjar bli sent, min hen-ne.

MGM RG är skriven i Åre men framstår som inneboende hos RB i Ulricehamn, där han har bott, har anknytningar och kan förmodas arbeta. RB bor nära BP och RG lade upp en rumpstek (RS) på FB kort före 19. RB var f.ö. ev. på platsen när DP dräpte JH senast det mördades bland WT i Bogesund, för ett halvår sen. DP är liksom RG tysk, men vem är inte det nuförtiden? Ingendera är älg, såvitt bekant. Också afghanerne lysa med sin frånvaro, meddelar (G)(V).

Bytte du inte plats på initialerna på Johan Hellströms baneman?
Citera
2017-10-28, 04:25
  #1209
Medlem
ace_secs avatar
Det verkar finnas ett par insatta personer i tråden.

Någon som vill göra en kort sammanfattning av vem MGM tros vara? Och vilka alla inblandade personer är?
Citera
2017-10-28, 04:29
  #1210
Medlem
Har så svårt o tro att den tyske killen ni pratar om är rätt person.
Han jobbar i Ulricehamn på sommaren men hoppar även in på en lokal krog på hösten (format) men vet att han även jobbar på en krog i Åre. Väldigt trevlig kille känns så osannolikt att det skulle va rätt person. Men bara min tanke. Vet också att han känner R×becka och när han jobbar i Ulricehamn brukar han sova hos henne. Men väldigt många i våran stad känner henne.
Återstår o se om det är rätt person.
Citera
2017-10-28, 05:57
  #1211
Medlem
Celerons avatar
En sak som jag personligen kommit att fundera över är på vilket sätt BO blev överfallen. Blev hon totalt, och väldigt snabbt, överrumplad, paralyserad av skräck, eller något liknande ?? Jag menar, Hon "gick med stavar". Dessa borde i en sådan här situation kunna ha använts både som tillhygge och/eller stickvapen.

För övrigt får sådana här händelser mig till att uppmana kvinnor, ja män med för den delen, att : Köp försvarsspray. Finns mycket effektiva lagliga varianter i behändiga format till rimliga priser. T.e.x denna :https://www.bodyguard.se/produkt/bodyguard-knock-out/. Gör den till en del av klädseln. Man kan ha den med (på) sig nästan oavsett hur lite kläder man har. Om man nu inte deltar i något "nakenlopp" kanske (https://xhamster.com/videos/roskilde...ed-run-8064847).

Ja, jag vet vad vissa av er kommer att säga. Man ska kunna springa med hörlurspluppar i öronen... Man ska inte behöva "beväpna" sig med spray när man är ute. Även om jag kanske förstår detta resonemang, så hjälper inte detta synsätt mot den verklighet som vi faktiskt lever i. Det har liksom, vill jag bestämt hävda, inget direkt effekt, att i ett skarpt läge vifta med pekfingret i luften och säga "Fy på sig, så där bär man sig verkligen inte åt, stygg gärningsman, sitt vackert."
Citera
2017-10-28, 06:54
  #1212
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Polisen kanske borde undersöka hennes golfklubbor etc. För säkerhets skull?

Hur snart luskar FB ut MGM?

Istället för att skriva initialerna, snälla maska med * så att man slipper bläddra femtioelva sidor tillbaka och leta. Det blir enklare att hänga med i tråden då:
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback