Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-16, 00:45
  #2401
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Att utgå från att GM är boende i Ulricehamn känns märkligt för mej.
Man har väl varit inne på att det kunnat vara en utsocknes eftersom man kollat hotell och vandrarhem?
Tänk om han sitter och trycker hemma 500 meter utanför stadsgränsen? Då slipper han topsningen.
Folk är rörliga numera. Vissa reser t o m från andra länder för att komma hit och begå brott.

Men.. man måste väl börja nånstans förstås.

Ja, skulle inte bli jätteförvånad om man tvingas tänka om. Kanske har man haft som ursprungs-hypotes att platsen är så obskyr att bara en lokalbo kan begått mordet. Sådana antaganden är ju logiska men kan leda helt fel, hur som helst måste man som du säger börja där.

Man kan fortfarande ha rätt i antagandet med person med lokalkännedom, men att han inte längre bor där, kanske bor hans föräldrar kvar? Eller har andra anledningar att besöka platsen. Är man inte generellt sett lite blödig för platser som kan ha någon form av nostalgiskt värde. Jag kanske talar för mig själv?

Alternativt som du säger, att han bor ett par hundra meter från vad profilen utgår ifrån.
Citera
2018-01-16, 00:53
  #2402
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gud-Runar
Jag tror detsamma, hemtam är bra men kacka i eget bo är riskabelt.
Nu vet vi inte om hon blev antastad eller avrättad.

Motivet om det är en avrättning kan ligga år tillbaka.
Om jag spekulerar om ett motiv till avrättning så vill jag sätta hedersmord långt fram.
Vi svenska män förstår inte vilken kränkning det kan vara för familjens diktator att behöva lyda en kvinna och kanske utföra "kvinnosysslor"
Jag har varit arbetsledare för ex-jugoslaver på 70-talet.

Det kunde vara duster om man så sa till dem det var deras tur att koka kaffe.
Men de kunde ju säga upp sig, nån nöjde sig inte med raseriutbrott och en smäll i dörren utan gick hem.

Nu har vi ett än mer ömskinnat muslimskt klientel en mass.

Vad händer om en kvinna utifrån sin maktställning fullständigt ödelägger en familjediktators bestämmanderätt och tvingar diktatorn att lyda. Både för egen del och förlora kontrollen över att hustrur och döttrar inte träffar jämställda män ?

Vi har försäkringskassa, arbetsförmedlingen och kommunens försörjningsstöd som samarbetar och de 2 första kan sedan länge vägra utbetala och så börjar även kommunen ställa krav för att utbetala.

Bäst att flytta till en med skattemedel snällare ort?

Men förnedringen finns kvar och kanske lever bland släkt på orten.

Då kan nu Allahs vilja vara återupprättad.

Ett av mina bästa motiv bland flera.
Oönskade släktingar fikar man med vid stup och stryper inte på motionsspår.

Det har ju funnits en del spekulationer om att hennes "maktposition" inom en viss myndighet kan utgöra motiv. Det är ju förstås inget man helt kan avskriva teoretiskt sett. Jag antar att man från polisens sida gjort en ordentlig bakgrundskoll, sådana fadäser brukar komma fram via kollegor.
Citera
2018-01-16, 03:52
  #2403
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Det har ju funnits en del spekulationer om att hennes "maktposition" inom en viss myndighet kan utgöra motiv. Det är ju förstås inget man helt kan avskriva teoretiskt sett. Jag antar att man från polisens sida gjort en ordentlig bakgrundskoll, sådana fadäser brukar komma fram via kollegor.

Men det har nog passerat en del människor via hennes jobb under åren. Den här teorin har jag varit inne på en del och är det fortfarande. Tycker det verkar mest troligt att någon klient långt bak i tiden känt sig extremt kränkt av henne.
Han bestämmer sig redan då för att hämnas (utgår ifrån att det är en han). Väntar iskallt några år och gör förmodligen inte ens väsen av sig i samband med att han upplever kränkningen.
Citera
2018-01-16, 05:42
  #2404
Avstängd
eminent-dietists avatar
Frågan är ju om en muslimsk, patriark som tappat ansiktet under något möte för flera år sedan skulle dyka upp där ute i något motionsspår? Hade det skett i anslutning till hennes arbetsplats eller hem hade jag köpt teorin.

Jag tror mer på en galning. En mördare som har läst för mycket musse-pigg. Därav klädvalet en lång rock med krage som döljer ansiktet på bästa blottarmaner.
Citera
2018-01-16, 08:16
  #2405
Medlem
Gud-Runars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eminent-dietist
Frågan är ju om en muslimsk, patriark som tappat ansiktet under något möte för flera år sedan skulle dyka upp där ute i något motionsspår? Hade det skett i anslutning till hennes arbetsplats eller hem hade jag köpt teorin.

I en verksamhetsberättelse beskriver hon själv att de ibland saknade vettiga aktiviteter de timmar de tvingade sina "klienter" att deltaga i "prerehab".
I brist på annat blev det flera timmars promenader.
Citera
2018-01-16, 10:36
  #2406
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gud-Runar
I en verksamhetsberättelse beskriver hon själv att de ibland saknade vettiga aktiviteter de timmar de tvingade sina "klienter" att deltaga i "prerehab".
I brist på annat blev det flera timmars promenader.

Finns det någon bil kopplad till den här personen som varit synlig under dagen
vid Lassalyckan.Man kan ju knappast uppehålla sig där timma efter timma, eller hur kommer man dit om man inte bor i närheten? Finns det någon servering som man kan gå in o sätta sig på?
Citera
2018-01-16, 10:45
  #2407
Avstängd
eminent-dietists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riskan
Finns det någon bil kopplad till den här personen som varit synlig under dagen
vid Lassalyckan.Man kan ju knappast uppehålla sig där timma efter timma, eller hur kommer man dit om man inte bor i närheten? Finns det någon servering som man kan gå in o sätta sig på?

Jag håller med om att mannens vistelse där är märklig. Det skulle vara intressant att veta vilka vittnen som har sett mannen. Känner vittnena varandra? Signalementet låter lite väl mycket som " Nu säger vi båda att vi har sett en man i svart rock som var uppdragen framför ansiktet så att inte polisen misstänker oss ".
Citera
2018-01-16, 11:15
  #2408
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eminent-dietist
Jag håller med om att mannens vistelse där är märklig. Det skulle vara intressant att veta vilka vittnen som har sett mannen. Känner vittnena varandra? Signalementet låter lite väl mycket som " Nu säger vi båda att vi har sett en man i svart rock som var uppdragen framför ansiktet så att inte polisen misstänker oss ".

Om ett av vittnena är poliskvinnan som var på plats blir jag inte förvånad.
Citera
2018-01-16, 11:56
  #2409
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Om ett av vittnena är poliskvinnan som var på plats blir jag inte förvånad.

Fanns väl ingen polis på plats, var har du läst det ? Om man befinner sig
på golfbanan är man väl inte på plats. Och oavsett har väl hon inget med
mordet att göra. Däremot tycker jag det är lite konstigt att om man ser
någon uppehålla sig i ett område under en hel dag och dessutom går med jackan
framför ansiktet då hade jag blivit nyfiken och "luskat" lite mer.
Citera
2018-01-16, 15:34
  #2410
Medlem
Det är en som vet att han kommer utvisas när den dan kommer lägger han sitt DNA kort på bordet
Citera
2018-01-16, 16:09
  #2411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leorardlake
Det är en som vet att han kommer utvisas när den dan kommer lägger han sitt DNA kort på bordet

Så mördaren är en som håller sig undan en utvisning och om hen grips så kommer hen att erkänna mordet?
Citera
2018-01-16, 16:26
  #2412
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Så mördaren är en som håller sig undan en utvisning och om hen grips så kommer hen att erkänna mordet?


Nja inte håller sig undan en utvisningen men han är fast besluten att inte återvända till sitt hemland typ som ikeamördaren
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback